نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. اسفند 1394 - 21:43
تاجگردون
تاجگردون و دوراهی انتخاب !
نویسنده: 
احسان دری
امروز شرایط به گونه ای شکل گرفته است که دوستان سابق و رفیقان جدید تاجگردون یکجا در مجلس دهم جمع شده اند و برای در دست گرفتن هیئت رئیسه و کمیسیون های تخصصی با هم به رقابت خواهند پرداخت که تاجگردون میان این دو طیف هم فکرخود راه سخت انتخاب را خواهد داشت.

به گزارش آفتاب جنوب،انتخاب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  با پیروزی اصلاح طلبان و اعتدالیون و شکست سنگین اصولگرایان خصوصا جبهه پایداری ها در حوزه انتخابیه تهران به پایان رسید و در روزی که کمتر کسی پیش بینی کرده بود، لیست اصلاح طلبان به رهبری محمد رضا عارف که متشکل از چهره های ناآشنا و گنامی بود توانست بر ائتلاف اصولگرایان به سرلیستی حدادعادل،نفر اول سه دوره متوالی انتخابات شهر تهران غلبه کند و راهی خانه ملت شوند.

 

در شهرستان ها نیز چهره های اعتدالی،اصلاح طلبی وبرخی چهره های مستقل که پیش بینی شده است در اردوگاه معتدلیون قرار بگیرند خود را به مجلس شورای اسلامی رسانیدند تا مجلس دهم مجلسی همسو با گفتمان دولت و در راستای حل گره های سخت موجود در کشور شکل گیرد.

 

علی لاریجانی رئیس دو دوره اخیر مجلس نیز توانست در قم نفر دوم انتخابات شود که تحلیل گران بر این عقیده هستند که حضور مستقل وی در انتخابات و همسو نشدن با اصولگرایان و نیز تخریب وی از طرف دوستان سابق باعث گردید در این دوره شاهد ریزش آراء این چهره اعتدالی باشیم.لاریجانی رابطه خوبی با هاشمی رفسنجانی و دولت حسن روحانی دارد و به همین دلیل مورد انتقاد شدید دلواپسان قرار گرفته بود.

 

محمد رضا عارف معاون اول رئیس دولت اصلاحات و نامزد ریاست جمهوری انتخابات خرداد ۹۲ که تحلیل گران بر این باور هستند کنار رفتن او به نفع روحانی باعث پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری گردید حالا وی به عنوان نفر اول منتخب مردم تهران انتخاب و این احتمال می رود که در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم کاندید و رقیب جدی علی لاریجانی برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم قرار گیرد.

 

غلامرضا تاجگردون منتخب حوزه انتخابیه شهرستان های گچساران و باشت که با ۷۴ درصد آراء اخذ شده توانست برای بار دوم به مجلس راه یابد شاهد حضور همفکران و دوستان قدیمی خود در طیف اصلاح طلبی در مجلس خواهد بود که شاید دیگر شاهد تنش های لفظی با پایداری هایی چون حمید رسایی و کوچک زاده نخواهد بود.

 

 اما در انتخابات هیئت رئیسه مجلس انتخاب دشواری خواهد داشت و همچنین برخی نمایندگان رهروان ولایت به ریاست علی لاریجانی در مجلس دهم حضور دارند که تاجگردون در مجلس نهم تا حدودی همسو با این فراکسیون اعتدالی بود و بارها اقرار کرده است که با علی لاریجانی در بیشتر مسائل سیاسی همفکر است و در مصاحبه ای نمونه عقلانیت سیاسی را علی لاریجانی معرفی کرده بود.

 

 و حالا باید یا باز در این فراکسیون و تصمیمات آنها حضور داشته باشد یا در کنار دوستان اصلاح طلب خود قرار بگیرد که دوراهی سیاسی سختی را برای تاجگردون رقم خواهد زد.اما قبل از اینکه تاج گردون به دلیل پیچیدگی های سیاسی کشور و شرایط بحرانی که برای طیف اصلاح طلبی بعد از وقایع انتخابات سال ۸۸ رخ داد به سمت اعتدالیون اصولگراهایی چون علی لاریجانی،علی مطهری و کاظم جلالی سوق پیدا کند سالها همنشین و همفکر چهره های شاخص اصلاح طلبی چون محمد رضا عارف در دولت اصلاحات بوده و دلایل نزدیکی به طیف لاریجانی هیچگاه به این منظور نیست که تاجگردون از گذشته سیاسی خود و دوستان اصلاح طلبش فاصله یا به مشکل خورده باشد .

 

اما امروز شرایط به گونه ای شکل گرفته است که دوستان سابق و رفیقان جدید او یکجا در مجلس دهم جمع شده اند و برای در دست گرفتن هیئت رئیسه و کمیسیون های تخصصی با هم به رقابت خواهند پرداخت که تاجگردون میان این دو طیف هم فکرخود راه سخت انتخاب را خواهد داشت.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها