نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. اسفند 1402 - 14:09
امام‌جمعه گچساران گفت: نماینده منتخب باید از فردا خود را نماینده عموم مردم بداند و با اتحاد و همفکری با نخبگان تاثیرگزار دنبال توسعه و پیشرفت شهرستان و حل مشکلات جوانان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام هاشمی منش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: یکی از صفات برجسته اهل تقوا امانت‌داری و وفای به عهد است. در آیه 125 سوره شعرا از زبان شش نفر از پیامبران الهی، حضرت نوح (ع)، حضرت هود (ع)، حضرت صالح (ع)، حضرت لوط (ع)، حضرت شعیب (ع) و حضرت موسی (ع) امانت‌داری به‌عنوان یکی از ویژگی‌های پیامبران نام‌برده شده است. «انی لکم رسول اَمین؛ مسلماً من برای شما پیامبری امین هستم» همچنین در آیه هشت سوره مومنون امانت‌داری به‌عنوان یکی از صفات برجسته مؤمنان واقعی آورده شده و می‌فرماید: «و الذین هم لأماناتهم و عهدهم راعون و آن‌ها که امانت‌ها و عهد خود را رعایت می‌کنند».

 وی خاطرنشان کرد: امانت و امانت‌داری، رکن مهم اخلاق و نشان‌دهنده دین و ایمان هر انسانی است، چراکه لازمه امانت، راست‌گویی، ازخودگذشتگی، شجاعت، بلندهمتی و تمام صفات عالی انسانی است. ازاین‌رو هرکس امین باشد، به خدا ایمان داشته و مسلمان واقعی است.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش در پایان خاطرنشان کرد: امانت‌داری فرمان خداوند به اهل ایمان است «ان لله یامرکم ان تودوا الامانات الی اهلها، خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید» (نساء / 58)؛ امانت‌داری ملاکی برای ارزشیابی افراد است و امروز که مردم ایران اسلامی در حال برگزاری انتخابات هستند رأی مردم امانتی در دست‌ دست‌اندرکاران انتخابات هست که بایدامانتداری کنند.

امام‌جمعه گچساران در خطبه دوم با تأکید بر رعایت تقوای الهی گفت: امروز یکی مهم‌ترین مصادیق امربه‌معروف دعوت به حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی است. انتخابات هدیه ارزشمند خدای متعال به ملت ایران برای رسیدن به استقلال و آزادی است و شکر این نعمت به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات بهترین روش تجلی اراده مردم در جامعه هست که با دست خود سرنوشت ۴ ساله خود را رقم می‌زنند و انتخابات موجب قوت و اقتدار ایران اسلامی و پشتوانه محکمی برای وحدت و امنیت ملی است.

وی به تلاش دشمن در دلسرد کردن مردم اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها قبل دشمن درصدد دلسرد کردن مردم بود ولی امروز ملت ما نشان خواهند داد که دسیسه‌ها و سم‌پاشی دشمنان آن‌ها را از مسیر انقلاب و دفاع از ولایت منحرف نخواهد کرد و با هر رأی خود خاری به چشم دشمنان وارد خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از کاندیداها و ستادها، حامیان و عموم مردم در گرم کردن تنور انتخابات گفت: انتخابات از امروز به همه متن و حاشیه‌اش تمام می‌شود و فردا یکی از کاندیداهای محترم به‌عنوان منتخب مردم معرفی می‌شود انتظار داریم نامزدهای محترم اولین کسانی باشند که به منتخب مردم تبریک بگویند و در مرحله بعد مردم تمام رقابت‌های هفته گذشته را کنار گذاشته و به رفاقت و مهربانی و یکپارچگی تبدیل کنند.

هاشمی منش افزود: مطمئناً پیروز واقعی واصلی در این انتخابات مردم انقلاب و ایران عزیز است ورای دهندگان لشکریان انقلاب و ولایت هستند که با حضور گسترده خود پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده و موجبات یاس و نامیدی دشمنان را فراهم آوردند.

وی خطاب به منتخب مردم افزود: نماینده منتخب باید از فردا خود را نماینده عموم مردم بداند و با اتحاد و همفکری با نخبگان تأثیرگذار دنبال توسعه و پیشرفت شهرستان و حل مشکلات جوانان باشد و در مجلس هم در خدمت مردم و انقلاب و نظام اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: باید فرهنگ توجه به نیازمندان در آستانه ماه رمضان و سال جدید نهادینه شود.

وی همچنین به هفته امور تربیتی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش‌وپرورش توجه به تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان است که باید با کمک خانواده صورت گیرد

امام‌جمعه گچساران در پایان با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: حفظ محیط‌زیست یک وظیفه همگانی و ملی است و نباید مورد غفلت واقع شود و همه باید در حفظ و صیانت از درختان و منابع طبیعی و فضای سبز کوشا باشیم.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها