نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. دى 1400 - 19:07
کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت:ما در یک منازعات روایتی قرار داریم و دشمن دارد با روایتگری نادرستی آن ارزش ها و اهدافی را که شهید سلیمانی به خاطر آنها جانش را تقدیم کرده ،زمین بازی را عوض می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،موسی زارعی پور، کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛در خصوص شاخصه های مکتب شهید سلیمانی گفت:درابتدا صحبتم را با یک سوال شروع می کنم چه می شود یک شخصیت معاصر نظامی از سوی ولی‌فقیه جامعه به عنوان یک «مکتب» و «مدرسه‌ درس‌آموز» معرفی شود؟،وقتی امروز درمورد "حاج قاسم" صحبت می کنیم با یک مکتب روبه رو هستیم و یک مکتب نیز ابعاد مختلفی دارد.

 

وی افزود:یکی از ابعاد مکتب ،بعد فرهنگی ، هنری و رسانه ای است ،آیا "حاج قاسم" یک تئوریسین در حوزه فرهنگ و هنر بودند؟ که باید بگوییم پاسخ، منفی است.هرچند شهید سلیمانی، خود یک ظرفیت بودند و ظرفیت سازی کردند لذا آن چیزی که سردار سلیمانی را به عنوان یک مکتب ،به جامعه معرفی کرد،یک دلیل داشت؛ از آنجا که انقلاب اسلامی خود یک مکتب است و درخشش پرتو این مکتب بسیاری از مناطق دنیا ازشمال آفریقا تا غرب آسیا را گرفته و شخص "حاج قاسم" در زیرچتر این مکتب ،توانست به عنوان نماینده دستاوردهای این انقلاب در منطقه بدرخشد و کاربه اینجا رسید که ازطرف زعیم انقلاب ،رهبری عزیزمان به عنوان مکتب نام گیرد .

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه تصریح کرد:اما دلیل مهم دیگری که سردار سلیمانی را به عنوان یک مکتب به جامعه معرفی کرد آن عقلانیتی بود که در سیر و سلوک و مشی "حاج قاسم" نمود پیدا کرده بود و آن پایبندی "حاج قاسم" به اخلاقیات و معنویات و ایثار و عواطف انسانی بود.

وی درادامه اظهارکرد:امروز ما به عنوان رهرو و پیروان مکتب رهایی بخش اسلام باید شناخت درستی از شرایط امروز دنیا داشته باشیم و بدانیم که ما در یک منازعات روایتی قرار داریم و دشمن دارد با روایتگری نادرستی آن ارزش ها و اهدافی را که شهید سلیمانی به خاطر آنها جانش را تقدیم کرده ،زمین بازی را عوض می کند .

زارعی پور ادامه داد:بنابراین وقتی دشمن با ابزار رسانه ای سلطه گرانه اش ،تصویر سردار سلیمانی رادر فضای مجازی و رسانه ای برنمی تابد و آن را هک یا حذف می کند،باید حواسمان هم جمع باشد و نباید دست بروی دست بگذاریم بلکه روایت حقیقی و درست را از مکتب "حاج قاسم" در یک جنگ رسانه ای هرچند نابرابر ،راه و روش خود قرار دهیم و به روایتگری درست در زمینه مکتب شهید سلیمانی بپردازیم .

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه افزود:ما می توانیم  و در هر مسئولیتی که هستیم بایستی وظیفه خود را درقبال "حاج قاسم" به انجام برسانیم .هر کسی به نحوی و متولیان فرهنگی نیز با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ، متولیان رسانه ای هم با فعالیت ها و کارهای رسانه ای مخاطب پسند و جذاب ، مردم با حرکت ها و پویش های مردمی دین خود را ولو اندک نسبت به حاج قاسم ادا کنیم.

وی اظهارکرد:اگر چه حاج قاسم یک ظرفیت بود و اما ظرفیت سازی نیز کردند ،هرچند دشمن جسم مادی و فیزیکی حاج قاسم را از امت اسلام گرفت ولی نتوانسته سلوک ، مشی و منش "حاج قاسم" را از آزادی خواهان جهان بگیرد ،بی خود نیست که رهبر معظم  انقلاب از حاج قاسم به عنوان یک مکتب نام برده است .

زارعی پور پایان گفت:این خیلی مفهوم و پیام مهمی دارد و سردار سلیمانی با مجاهدت‌های زیاد دری ک برهه توانست به عنوان یک مکتب معرفی شود،ولی برای ما سیره و روش "حاج قاسم" باید در همه ماه ها و سال ها به عنوان روش و مشی کاری مان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها