نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. آذر 1402 - 17:14
امام‌جمعه گچساران در کارگاه آموزشی زیست عفیفانه مطرح کرد:
تربیت نسل تمدن ساز در گفتمان تربیتی حضرت زهرا
امام جمعه گچساران گفت:مادران شهدا به معنای واقعی کلمه ازخودگذشته و ایثارگر هستند که با خودسازی و تزکیه نفس توانستند فرزندان تمدن ساز به جامعه تحویل دهند و باید پیوسته قدردان آن‌ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کارگاه آموزشی زیست عفیفانه با موضوعات ازدواج آسان، فرزند آوری، عفاف و حجاب و پیشگیری از طلاق و همچنین کارگاه توانمندسازی معلمان در موضوعات هویت اسلامی زن مسلمان در سالن اجتماعات تالار فرهنگیان گچساران برگزار شد.

انوشیروان قیطاسی، مدیر آموزش‌وپرورش گچساران در خصوص نقش سبک زندگی خانواده اسلامی در تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به ایراد سخن پرداخت و گفت: خانواده به‌عنوان مهم‌ترین رکن در نظام اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این خانواده است که جامعه فعلی را می‌سازد و باتربیت صحیح فرزندان جامعه‌ آینده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ارتقای سطح علمی و مهارتی متولیان تعلیم و تربیت و همچنین آشناسازی آن‌ها با اصول و مبانی زیست عفیفانه برشمرد تا مربیان این کارگاه در مدارس، پایگاه‌های مقاومت بسیج و... بتوانند در اقناع‌سازی مردم جامعه نسبت به مقوله سبک زندگی ایرانی_ اسلامی موفق‌تر عمل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در این کارگاه آموزشی هم با اشاره به جایگاه زن در جامعه اسلامی گفت: اهتمام به تحکیم بنیان خانواده بر اساس ارزش‌های اسلامی و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف از ویژگی‌های نظام اسلامی در اهمیت دادن به جایگاه زنان است.

 وی افزود: دین مبین اسلام برای تربیت و تعالی انسان‌ها بر روش الگو گیری صحیح تأکید می‌کند و به همین دلیل قرآن کریم الگوهای ارزشمندی را تعیین نموده و بر پیروی از آن‌ها بسیار سفارش کرده است؛ بنابراین سیره حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها ادامه همان راه و سیره پیامبر اکرم (ص) در همه زمینه‌ها است و آنچه برای اسوه پذیری خاص زنان از ایشان بیشتر متبلور شده است سیره آن حضرت در عرصه خانواده، همسر داری و تربیت فرزندان است.

امام‌جمعه گچساران با اشاره به اهمیت نقش مادران در تربیت نسل آینده کشور گفت: سبک زندگی ایرانی_ اسلامی موجب ارتقای فرهنگ عمومی و قرار‎گیری آن در مسیر هنجارها و اصول اجتماعی منطبق بر اسلام می‌شود و مادران می‌توانند زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را برای خود الگویی جامع در تربیت انسان‌های متعهد و متفکر بدانند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بابیان اینکه رسالت مادران و زن ایرانی تربیت نسل انقلابی است تصریح کرد: خانواده، اولین بذر تشکیل‌دهنده جامعه به شمار می‌رود وزنان به‌عنوان محور اصلی  خانواده نقش بسیار مهمی را در تربیت نسل‌ها آینده بر عهده‌دارند به همین دلیل در سال‌های اخیر زنان به‌عنوان اهداف مهم در صدر تهاجم فرهنگی دشمن قرارگرفته‌اند.

امام‌جمعه گچساران در پایان هم گفت: جامعه‌ای که دارای امنیت روانی و اجتماعی است زنان را با توجه به شأن و منزلتشان می‌پذیرد و به اندیشه، مهارت و توانمندی‌های زن در انجام فعالیت و مسئولیت‌هایش توجه ویژه دارد در چنین جامعه‌ای زن می‌تواند رشد کند و قابلیت و توانمندی‌های واقعی خودش را پیدا کند بااین‌حال مادران و همسران شهدا به معنای واقعی کلمه ازخودگذشته و ایثارگر هستند که با خودسازی و تزکیه نفس توانستند فرزندان تمدن ساز به جامعه تحویل دهند و باید پیوسته قدردان آن‌ها باشیم. 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها