نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. ارديبهشت 1403 - 12:36
استانبول شهری رویایی و جذاب برای گردشگری است. هزینه سفر و اقامت در استانبول نسبت به بسیاری از شهرها مناسب تر است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران ایرانی ترجیح می ده برای سفرهای خارجی به استانبول سفر کنند، بناهای تاریخی و باستانی را کشف کنند، زیبایی های دل انگیز و چشم نواز را کشف کنند. گرفتن بازدید از کافه ها و خوردن غذاهای لذیذ محلی و خیابانی و گشت و گذار در محله های قدیمی این شهر یک تجربه فوق العاده برای گردشگران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،

محاسبه هزینه های سفر به استانبول 2024

استانبول شهری رویایی و جذاب برای گردشگری است. هزینه سفر و اقامت در استانبول نسبت به بسیاری از شهرها مناسب تر است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران ایرانی ترجیح می ده برای سفرهای خارجی به استانبول سفر کنند، بناهای تاریخی و باستانی را کشف کنند، زیبایی های دل انگیز و چشم نواز را کشف کنند. گرفتن بازدید از کافه ها و خوردن غذاهای لذیذ محلی و خیابانی و گشت و گذار در محله های قدیمی این شهر یک تجربه فوق العاده برای گردشگران است.

قبل از بستن چمدان ها و عزیمت به استانبول، باید از میزان هزینه های سفر مطلع شوید. آژانس مسافرتی و گردشگری Dream of Life با انواع پیشنهادات ویژه برای تورهای جذاب استانبول به شما کمک می کند تا به این شهر رویایی سفر کنید. برای رزرو بهترین تور استانبول برای شما با کارشناسان حرفه ای Dream of Life تماس بگیرید.

برای سفر به استانبول چقدر پول نیاز دارید؟

به طور کلی هزینه سفر به استانبول به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمان سفر، تعداد ستاره های هتل، تعداد شب ها، نوع پرواز و ایرلاین و همچنین کیفیت خدماتی که در سفر به استانبول به شما ارائه می شود، بر قیمت و ارزش سفر شما به استانبول تاثیر می گذارد. به طور کلی می توان قیمتی بین 500 تا 1500 دلار بر اساس کیفیت و زمان سفر به استانبول برای هر نفر در نظر گرفت.

هزینه های قبل از سفر به استانبول چقدر است؟

زمانی که می خواهید برای سفر به استانبول برنامه ریزی کنید، ممکن است هزینه هایی برای تهیه سفر و مدارک لازم متحمل شوید. برخی از این هزینه ها شامل صدور یا تمدید گذرنامه و هزینه خروج است. در زیر لیستی از این هزینه های قبل از سفر آمده است:

ردیف

مورد هزینه ای

تومان

1

سازمان شهرداری

6250

2

سازمان نیروی انتظامی

75000

3

انگشت نگاری

15000

4

دادرسی

20000

5

عکس و احراز هویت

42000

6

هزینه های دفتری

33000

7

عوارض خروج از کشور (بار اول)

400000

8

عوارض خروج از کشور (بار دوم)

600000

9

عوارض خروج از کشور (بار سوم)

800000

 

قیمت بلیط هواپیما برای سفر به استانبول

یکی از سریع ترین و راحت ترین راه ها برای سفر به استانبول، هواپیما است. میانگین قیمت بلیط رفت و برگشت استانبول برای پرواز اکونومی ایرانی حدود 7 میلیون تومان، بلیط رفت و برگشت استانبول برای پرواز اکونومی درجه یک حدود 12 میلیون تومان و رفت و برگشت. بلیط استانبول برای پرواز درجه یک بیش از 100 میلیون تومان قیمت دارد

هزینه حمل و نقل در استانبول چقدر است؟

در استانبول حمل و نقل بسیار پیشرفته است و می توانید فاصله بین جاذبه ها و مکان های مختلف را به روش های مختلف طی کنید. قیمت تاکسی ها بالاست و مترو خیلی شلوغ است. قیمت بلیط یک طرفه مترو 15 لیر و بلیط رفت و برگشت 25 لیر است. تاکسی ها برای ورود 10 لیر و برای هر کیلومتر 6 لیر دریافت می کنند. قیمت بلیط اتوبوس 2.6 لیر است و برای کرایه ماشین باید بسته به نوع خودرو بین 100 تا 1200 یورو بپردازید.

هزینه اقامت در استانبول چقدر است؟

شهر استانبول دارای هتل ها و اقامتگاه های بسیار و متنوعی است. انواع هتل های 3 تا 5 ستاره، هتل ها، آپارتمان ها، هاستل ها و مهمانسراها در استانبول پذیرای گردشگران می باشد. یک شب اقامت در هتل 2 ستاره استانبول حدود 350 تا 1000 لیر، اقامت در هتل 3 ستاره حدود 600 تا 1800 لیر و اقامت در هتل 4 ستاره بین 1500 تا 3000 لیر هزینه دارد. قیمت یک هتل 5 ستاره از شبی 3000 تا 13000 پوند تخمین زده می شود

 

هزینه غذا در استانبول چقدر است؟

پیاده روی روی شکم در استانبول به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا شناخته می شود. قیمت غذا برای هر نفر در رستوران های ارزان از 50 لیر، در رستوران های متوسط ​​از 100 لیر و در رستوران های لوکس از 150 لیر برای هر نفر شروع می شود. غذاهای محلی و خیابانی معمولا ارزان تر هستند و برای هر نفر از 25 تا 50 پوند قیمت دارند.

اخرین حرف

اگر قصد سفر به استانبول را دارید می توانید با برنامه ریزی دقیق و مدیریت هزینه سفری ارزان و خاطره انگیز را تجربه کنید. اگر می خواهید به تور ارزان استانبول یا تور چارتر لحظه آخری استانبول با قیمتی ارزان بروید، رویای حمایت از زندگی با تجربه برای شماست. کافی است با کارشناسان حرفه ای رویا زینده تماس بگیرید یا به شعب این نمایندگی در تهران یا کرج مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

آیا برای سفر به استانبول ویزا لازم است؟

هیچ ایرانی برای سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارد. داشتن پاسپورت 6 ماهه کافی است.

برای سفر به استانبول باید پوند بگیریم یا دلار؟

برای سفر به استانبول، به دلیل نوسانات قیمت دلار، بیشتر پول خود را به دلار بردارید و مقداری لیر نیز با خود حمل کنید.

نظرات کاربران

تازه های سایت