نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مرداد 1402 - 10:31
امام‌جمعه موقت گچساران گفت: عاشورا به‌عنوان یک فرهنگ و صحنه تقابل اندیشه‌ها نام‌برده می‌شود و حُب اباعبدالله الحسین علیه‌السلام زمینه رشد انسان و حرکت در مسیر عاشورا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ضرورت تبیین مکتب عاشورا در جامعه گفت: باید توجه کرد که اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برای احیاء ارزش‌های انسانی قیام کردند، ارزش‌هایی که ملی، منطقه‌ای، قومی و حتی مذهبی صرف هم نبودند چراکه این ارزش‌ها عام و جهان‌شمول هستند و در حقیقت قیام سیدالشهدا علیه‌السلام یک قیام جهانی بوده است.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر، احیای سنت پیامبر اکرم (ص) ، حمایت از حق و مبارزه با باطل، تشکیل حکومت اسلامی، مبارزه با جهل، اجرای عدالت، افشای چهره منافقان، ‌ مبارزه با ظلم و بیدادگری، عزت خواهی و شرافت طلبی از مهم‌ترین اهداف قیام سیدالشهدا علیه‌السلام به شمار می‌روند.

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: حقیقتاً از عاشورا به‌عنوان یک فرهنگ و صحنه تقابل اندیشه‌ها نام‌برده می‌شود و حُب اباعبدالله الحسین علیه‌السلام زمینه رشد انسان و حرکت در مسیر عاشورا خواهد بود؛ بنابراین یکی از ویژگی‌های مهم نهضت امام حسین علیه‌السلام جهانی بودن آن است و کربلا صرفاً یک منطقه در خاک عراق نیست بلکه صحنه پیکار جریان حق و باطل است.

حجت‌الاسلام صفایی بابیان اینکه حریت، عزت و حق‌طلبی، پیام جهانی امام حسین علیه‌السلام برای تربیت بشریت است، اظهار کرد: واقعه عاشورا از اثرگذارترین حوادث تاریخ است که امت اسلامی و آزادی خواهان جهان، درس‌های فراوانی از آن آموخته‌اند. امام حسین علیه‌السلام روح آزادگی را در وجود همه انسان‌های آزاداندیش زنده کردند؛ پس اگر جهانیان به‌درستی با فلسفه قیام عاشورا آشنا شوند بدون شک به اهل‌بیت علیهم‌السلام عشق خواهند ورزید.

وی در ادامه بابیان اینکه دفاع اباعبدالله علیه‌السلام در روز عاشورا، از ارزش‌های اسلامی همراه و آمیخته با عنصر معنویت بود گفت: آنچه حضرت زینب سلام‌الله علیها در مقابل طعنه دشمنان بر زبان راند « ما رایت الا جمیلا» پیش‌تر آرزوی امام علیه‌السلام بود که در آغاز حرکت به‌سوی کوفه، دعا کرده بودند که آنچه پیش می‌آید و آنچه اراده خدا است، «خیر» برای او ویارانش باشد.

حجت‌الاسلام صفایی با اشاره به اینکه تأثیرگذاری آموزه‌ها و عبرت‌های قیام عاشورا ابدی و جاودانه است، تصریح کرد: قیام سیدالشهدا علیه‌السلام درواقع قیامی است جهانی و الهام‌بخش که همواره چراغ راه انسان‌های آزاده در تمام تاریخ خواهد بود که هراندازه انسان‌ها با درس‌های متعالی و نهفته در آن آشناتر شوند، به همان میزان عزتمند خواهند زیست و پایه‌های حکومت‌های طاغوتی را خواهند لرزاند.

امام‌جمعه موقت گچساران با تأکید بر اینکه صحنه عاشورا، سراسر مدرسه عشق و دلدادگی است گفت: قیام امام حسین علیه‌السلام نمونه بارز «هیهات مناذله» و زیر بار ظلم نرفتن است و قیام امام علیه‌السلام الگویی برای آزادی خواهان جهان شد که اگر عزتمندی می‌خواهید در مقابل ظلم و زور بایستید.

 

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت