نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. تير 1403 - 19:25
اینجا سعی کردم تا تجربه خودم رو از استفاده خدمات چاپی در تهران با شما به اشتراک بگذارم، امیدوارم برای شما مفید بوده باشه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، 

تجربه کارآفرین گچسارانی از شرکت در نمایشگاه آگروفود تهران

محدودیت‌های پیش روی کسب‌وکارها و کارآفرین‌ها محلی به شهر یا استان خود، مانع مهمی در برابر پیشرفت و نشان دادن پتانسیل آن‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل کارآفرین‌ها باید به دنبال فرصت‌های مختلف باشند تا با استفاده از آن‌ها بتوانند بازار گسترده‌تری پیدا کنند و مشتری‌هایی از سراسر کشور و حتی کشورهای همسایه داشته باشند. شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران یکی از بهترین فرصت‌ها برای کارآفرین‌هاست تا در عرصه کشوری حاضر شوند و محصولات خود را به مشتریان خرد و عمده عرضه کنند.

نمایشگاه آگروفود تهران که در بهار ۱۴۰۳ برگزار شد، یکی از بهترین فرصت‌ها برای تولیدکننده‌های مواد غذایی بود که مشتری‌هایی از سراسر کشور پیدا کنند. کارخانه ما در زمینه تولید انواع نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار و ماءالشعیر فعالیت دارد. شرکت در نمایشگاه آگروفود تهران و استفاده از خدمات چاپ کاتالوگ فرتاک دو اهرم قدرتمندی بود که به ما کمک کرد مشتری‌های تازه‌‌ای از سراسر ایران پیدا کنیم و به‌صورت خرد و عمده محصولات خود را بفروشیم. در این گزارش که در سایت آفتاب جنوب منتشر کردیم، تجربه‌ ما از شرکت در نمایشگاه بین‌المللی آگروفود را می‌خوانید. مطالعه این گزارش به مدیرها و کارآفرین‌هایی که قصد دارند بازار گسترده‌تر از سطح گچساران و استان کهگیلویه و بویر احمد داشته باشند، توصیه می‌شود.

تجربه کارآفرین گچسارانی از شرکت در نمایشگاه آگروفود تهران

کاتالوگ مهم‌ترین ابزار چاپی برای نمایشگاه

در نمایشگاه آگروفود تولیدکننده‌ها و مشتریان بسیاری حضور دارند. بسیاری از تولیدکننده‌ها به دنبال تأمین مواد اولیه و محصولات مورد نیازشان هستند و برای ایجاد ارتباطات تازه از نمایشگاه بازدید می‌کنند. برای جلب توجه چنین افرادی، باید از ابزارهای مناسب استفاده کرد؛ ابزارهایی که محصولات و خدمات را به آن‌ها معرفی کند و همچنین مزیت‌های رقابتی را به آن‌ها نشان دهد.

چاپخانه‌های تهران به دلیل تجربه زیاد در زمینه تبلیغات چاپی و چاپ ابزارهای نمایشگاهی، به ما در این زمینه کمک بسیاری کردند. به توصیه چاپخانه فرتاک، ما کاتالوگ را به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی خود در نظر گرفتیم. فرتاک خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ را به ما ارائه داد و محصول نهایی هم یک رو‌ز قبل از نمایشگاه و در موعد مقرر به ما تحویل داده شد.

در کاتالوگ برند ما ابتدا مختصری از تاریخچه و شرح فعالیت‌های کارخانه ارائه شده بود. سپس لیست کامل محصولات به همراه مشخصات، حجم و قیمت آن‌ها وجود داشت. در قسمت‌های مختلف کاتالوگ هم شماره تماس با کارشناس‌های فروش کارخانه چاپ شده بود. در نمایشگاه آگروفود، قیمت مناسب‌تر، مهم‌ترین مزیت رقابتی بود که کارخانه ما نسبت به رقبا داشت. ما با کاتالوگ به مشتریان نشان دادیم محصولات را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت عرضه می‌کنیم؛ در نتیجه آن‌ها را برای تماس ترغیب کردیم و فروش خود را افزایش دادیم. اکنون کارخانه ما محصولات خود را به شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان و حتی مشهد هم ارسال می‌کند.

سایر ابزارهای چاپی مورد نیاز برای نمایشگاه

چاپ کاتالوگ برای نمایشگاه اهمیت بسیاری دارد، اما به تنهایی کافی نیست. ما با کارشناس‌های مجموعه فرتاک مشاوره کامل انجام دادیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که لیست محصولات زیر را سفارش دهیم:

  • استندهای تبلیغاتی: ما دکوراسیون غرفه خود را با بنرها و استندهای تبلیغاتی رول آپ و پاپ آپ طراحی کردیم. با این روش هم توانستیم طرح‌های مختلفی را در دکوراسیون غرفه اجرا کنیم و هم هزینه کار مناسب‌تر تمام شد.

  • میز کانتر: میز کانتر برای قرار دادن مانیتورها و حضور کارشناس‌های فروش برای ارتباط با مشتریان مناسب است.

  • کارت ویزیت: ما برای هرکدام از پرسنل فروش خود یک کارت ویزیت طراحی کردیم و به مشتریان ارائه دادیم تا برای خرید، راه‌های دسترسی به ما را در اختیار داشته باشند.

  • فولدر: از آنجایی که تعداد تبلیغات چاپی ما زیاد بود، تصمیم گرفتیم آن‌ها را در یک فولدر به مشتریان ارائه کنیم تا گم نشود و منظم بماند. بدنه فولدر هم فضایی منحصربفرد برای تبلیغات در اختیار ما قرار داد.

  • ساک دستی: ساک دستی کاغذی برای مشتریان خاصی بود که با آن‌ها قرارداد می‌بستیم. هدایای تبلیغاتی برند ما در نمایشگاه در یک ساک دستی لوکس تبلیغاتی به مشتریان ارائه می‌شد.

سایر ابزارهای چاپی مورد نیاز برای نمایشگاه

بهترین چاپخانه تهران

من پیش از سفر به تهران می‌دانستم که ابزارهای چاپی که به مشتریان ارائه می‌دهم، تنها راه ارتباطی آن‌ها با کارخانه من خواهد بود. بنابراین برای انتخاب چاپخانه حساسیت زیادی داشتم و تحقیقات بسیاری برای انتخاب یک چاپخانه معتبر و حرفه‌ای انجام دادم. چاپ فرتاک یک چاپخانه است که بدون واسطه خدمات چاپ تبلیغاتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و با تیمی حرفه‌ای در زمینه طراحی و چاپ همکاری می‌کند.

این چاپخانه تجربه زیادی در صنعت دارد و مشتری‌های بسیاری برای چاپ تبلیغات نمایشگاهی داشته است. به همین دلیل تیم فرتاک توانستند راهنمایی‌های لازم را به من ارائه دهند و کمک کردند تا بهترین محصولات را انتخاب کنم. همچنین خدمات طراحی ابزارهای چاپی مطابق با عناصر هویت بصری و لحن برند را ارائه دادند. محصول نهایی هم با دستگاه‌های پیشرفته روی کاغذهای باکیفیت چاپ شد و نتیجه کاملا رضایت‌بخش بود.

مزیت دیگر فرتاک، قیمت مناسب این مجموعه است. از آنجایی که این برند به‌صورت عمده در زمینه چاپ فعالیت دارد، سفارشات را با بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. نکته مهم دیگر اینکه من توانستم با پرداخت هزینه‌ای جزئی بیشتر از تعرفه‌های اصلی، سفارش خود را به‌صورت فوری تحویل بگیرم و دغدغه‌ای بابت آمادگی سفارش در زمان شروع نمایشگاه نداشته باشم.

بهترین چاپخانه تهران

سایر معیارهای مهم برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی

ابزارهای چاپی برای شرکت در نمایشگاه اهمیت بسیاری دارند، اما برای موفقیت در چنین موقعیت‌هایی نکات دیگری هم وجود دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. نکاتی که من طی تجربه شرکت در نمایشگاه آگروفود تهران یاد گرفتم را در ادامه به اشتراک می‌گذارم:

  • به همراه حرفه‌ای‌ترین افراد خود در غرفه نمایشگاه حاضر شوید. تیم شما باید توانایی جذب مشتریان را داشته باشد.

  • حتما بر محصولات و خدمات خود مسلط باشید تا بتوانید تمام سوالات مشتریان را پاسخ دهید. در نمایشگاه‌های تخصصی، افراد با اطلاعات بالا حضور پیدا می‌کنند که برای جلب اعتماد آن‌ها باید به اندازه خودشان دانش و آگاهی داشته باشید.

  • حتما نمونه‌ای از محصولات خود را در غرفه داشته باشید و در صورت نیاز به مشتریان سمپل ارائه دهید.

  • برای ترغیب مشتریان به خرید، پیشنهاد ویژه‌ای به آن‌ها ارائه دهید. تخفیف‌های نمایشگاهی در مدت محدود یک راهکار کارساز برای ترغیب به خرید هستند.

  • اگر مزیت رقابتی دارید، مطمئن شوید همه مشتری‌ها از آن مطلع می‌شوند. برای اطلاع‌رسانی هم از ابزارهای چاپی و دکوراسیون غرفه استفاده کنید و هم مدام به اعضای تیم خود یادآوری کنید که مزیت‌های رقابتی را به مشتریان متذکر شوند.

تلفن، اینترنت و امکانات حمل و نقل به کارآفرین‌ها کمک می‌کند محدودیت‌های جغرافیایی را زیر پا بگذارند و در سراسر کشور و حتی در بستر جهانی فعالیت داشته باشند. آنچه در این صفحه از آفتاب جنوب خواندید تجربه کوچکی از حضور یک کارخانه تولیدکننده نوشیدنی در عرصه کشوری بود که منافع بسیاری برای کارخانه به همراه داشت.

نظرات کاربران

تازه های سایت