نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. شهريور 1401 - 16:57
این چهره فرهنگی و سیاسی در طول حیات خود شاگردان و چهره‌های ادبی ماندگاری را در جامعه ادبی کشور به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد پرورانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،11 بهمن ماه97 بود که سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، میزبان یک نشست خاص با حضور مهمترین چهره‌های سیاسی ،فرهنگی و مدیران کل در استان بود.در حالی که این نشست با عنوان «همدلی در سایه سار چله عزت» و با هدف تلطیف فضا برای رونق اقتصادی، معیشت مردم، بهبود فضای کسب و کار در استان برگزار شد.

اگرچه این نشست به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور اتحاد و همدلی بیشتر مسئولان استان برای پیشرفت و رفع مشکلات استان برگزار شده بود،که فرمانده سپاه فتح استان هم در این همایش به بیان مطالبی پرداخت و گفته بود که سیاست‌زدگی و قوم‌گرایی از مهم‌ترین معضلات استان به شمار می رود.

سردار خرم دل نیز بیان کرده بود که باید در زمینه اشتغال نگاه قبیله‌ای به استان را برداریم و مسائل عمومی مردم را بر مسائل قومی و قبیله‌ای ترجیح دهیم.

آیت الله ملک حسینی،نماینده مردم استان در خبرگان رهبری هم در این نشست نیز نکاتی تاکید کردند که توسعه همه جانبه این استان تنها در نگاه‌های به دور از منفعت طلبی‌های شخصی، حزبی، گروهی، ایلی و بخشی معنا و حقیقت واقعی می‌یابد.

وی در این نشست نیز افزوده بود که در برخی مناطق با وجود نگرش‌های متفاوت و متمایز سیاسی و سلیقه ای، اما در هدف‌های اقتصادی و سرمایه گذاری نگاه مشترک وجود دارد، باید چنین روش‌های معقول و منطقی و در راستای کمک به حوزه اشتغال و معیشت مردم در این استان نیز حاکم شود.
در این نشست نیز مسوولان و افراد شاخص کهگیلویه و بویراحمد بدون اینکه به گرایش‌های سیاسی خود توجهی داشته باشند، در یک فضای دوستانه کنار هم حضوریافتند و به بحث و گفت‌وگو می پرداختند، اگرچه این نشست تمرینی بود تا مسئولان استان به جهت توسعه، معیشت و اقتصاد مردم استان مسائل سیاسی را دخالت ندهند و یک دل برای رفع مشکلات استان تلاش کنند.

زنده یاد "سید قادر لاهوتی"از چهره های سیاسی استان نیز در این نشست مهم حضور داشت که در بخش تریبون آزاد نیز به روشنگری و تبیین خدمات و دستاوردهای 40ساله انقلاب اسلامی در این استان پرداخت.

گفتنی است سید قادر لاهوتی، سابقه فرمانداری گچساران، نماینده آموزش عالی شورای آموزش وپرورش باابلاغ وزیر وقت آقای مظفر به مدت ۸ سال، از سال ۱۳۸۱ مقدمات راه اندازی دانشگاه پیام نور دهدشت و راه اندازی و ریاست آن تا سال ۱۳۸۶، فرماندار شهرستان کهگیلویه، عضویت در شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را در کارنامه خود داشت.

مرحوم لاهوتی مدت‌ها از بیماری کلیوی رنج می برد که با وجود موفقیت اولیه در عمل پیوند وی اما از مدتی پیش بیماری شدت یافته بود که بعد از بستری در بیمارستان ابن سینا شیراز ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

این چهره فرهنگی و سیاسی در طول حیات خود شاگردان و چهره‌های ادبی ماندگاری را در جامعه ادبی کشور به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد پرورانده است.سید قادر لاهوتی در سال ۱۳۳۴ در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه متولد شد.

 

تصاویر و ویدئویی از این نشست خاطره انگیز را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت