نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. فروردين 1399 - 10:17
زراعت کیش:اگر یک تلاش مضاعف ، یک دغدغه اساسی و اولیت اساسی برای مسئولین در اجرای این بسته باشد،پس می توان سال 99را یک سال تحول آفرین در بحث اقتصاد کشور ، جهش تولید و رونق اقتصادی پیش رو داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید یعقوب زراعت کیش ،اقتصاد دان و تحلیل گر مسائل اقتصادی در گفت گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص راهکارهای عملیاتی شدن شعار سال (جهش تولید)،گفت:بایدتوجه داشت که بیماری کرونا ویروس یا همان "کووید 19"بسیاری از فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده است و قطعا کشورمان نیز از سایر کشورهای دنیا در بحث اثرات ناشی از این بیماری مستثنی نیست.

وی افزود:از آن طرف نیز مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید در یک نگاه و یا اقدم تیزبینانه نامگذاری کردند، بنابراین باید دنبال راهکارهای در این خصوص باشیم با توجه به شرایط جدید و رکود احتمالی ایجاد شده ناشی از این ویروس و از طرفی نیز هدف ما که جهش تولید است باید یک مطابقتی ایجاد کنیم که بتوانیم از این شرایط خارج بشویم و رونق اقتصادی را بوجود بیاوریم.

زراعت کیش درادامه اظهارکرد:قطعا باید پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا را بهتر بشناسیم ،در بحث تولید هم اولین اثر رکود ناشی از کرونا برعرضه مستقیم کالاهاست که قطعا مشکلاتی ایجاد می کند و دومین اثر نیز ایجاد مشکل درتامین زنجیره نهادهای اولیه برای تولید است .

تحلیل گر مسائل اقتصادی تصریح کرد:سومین و مهمترین تاثیر نیز بربحث کاهش و رکود تقاضاست ،پس بنابراین باید این سه عامل اساسی در رکود اقتصادی ناشی از کرونا را به خوبی بشناسیم و راهکارهایی را در قالب سیاست های پولی ، مالی و عبور از این مشکلات اتخاذ کنیم.

وی افزود:از آنطرف هم نیاز است که ما جهش تولید را در قالب یک بسته جامع و کامل ببینیم،یعنی بسته ای که در آن هم تسهیل مجوزه های کسب و کار دیده شود ،هم سهولت در اعطای تسهیلات بانکی و هم هدفمند کردن تسهیلات دیده شود.

زراعت کیش در ادامه گفت:هرچند شنیده می شود که دولت می خواهد 75هزارمیلیارد تومان، پول و نقدینگی به بنگاه های اقتصادی تزریق کند که اگر اینکار شتابزده انجام بشود قطعا تبعات سختی برای کشور و اقتصاد خواهد داشت که معتقدم باید این کار با برنامه ، مطالعه و به صورت هدفمند و در قالب یک بسته بزرگتر صورت بگیرد.

تحلیل گر مسائل اقتصادی تصریح کرد:همینطور در این بسته که قرار است جهش تولید تبیین بشود باید مزیت های نسبی نقطه به نقطه کشور نیزمورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و براساس مزیت های نسبی هرمنطقه ظرفیت های نیمه فعال کارخانجات و یا کارخانجات غیرفعال وایجاد کسب و کار جدید دیده شود تا بتوانیم با یک برنامه جامع و کامل پیش برویم.

وی افزود:وقتی بحث جهش تولید مطرح است پس قطعا با تولید معمول باید تفاوت هایی را ببینیم یعنی همان تغییرنگاه ، تغییر راهبرد و تلاشی که تاکنون داشته ایم .

زراع کیش تصریح کرد:بنابراین اگر یک تلاش مضاعف ، یک دغدغه اساسی و اولیت اساسی برای مسئولین در اجرای این بسته باشد،پس می توان سال 99را یک سال تحول آفرین در بحث اقتصاد کشور ، جهش تولید و رونق اقتصادی پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها