نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. فروردين 1402 - 23:43
مدیرکل و بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح نظارت بر بازار نوروز و ماه مبارک رمضان از واحد‌های صنفی و خدماتی شهرستان گچساران بازرسی به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح نظارت بر بازار نوروز، ماه مبارک رمضان و نیز خدمات سفر با همراهی معاون بازرسی صمت استان، رئیس اداره صمت گچساران، بازرسان صمت استان، اتاق اصناف، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های عضو کارگروه گشت مشترک از واحدهای صنفی گچساران بازدید و بازرسی کرده و بعد از بررسی‌های لازم اعمال قانون را برای واحدهای صنفی و خدماتی متخلف در نظر گرفتند.

کریم روزبهان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و برای جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی از سوی برخی واحدهای صنفی و خدماتی، بازرسان صمت وضعیت بازار در سراسر استان را به‌طور روزانه رصد می‌کنند.

وی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت ویژه و با دقت و حساسیت بیشتری در این ایام نیز روند عرضه کالا و خدمات‌دهی واحدهای صنفی به شهروندان را بررسی می‌کنند، بنابراین بخش قابل‌توجهی از اصناف به‌صورت قانونی اقدام به فروش کالا می‌کنند و هیچ مشکلی در عرضه کالا به مردم هم ندارند، اما بعضاً تخلفاتی هم از سوی برخی واحدهای صنفی و خدماتی رخ می‌دهد که این بازرسی‌ها برای جلوگیری از ادامه این‌گونه تخلفات انجام می‌شود.

روزبهان تصریح کرد: باید توجه داشت که در این ایام، واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالاهای اساسی (پرمصرف) و خدماتی موردبررسی ویژه بازرسان صمت قرار می‌گیرند، در این بازرسی‌ها علاوه بر بازدید و بررسی روند فعالیت واحدهای صنفی، حوزه خدمات همچون مراکز تفریحی و اقامتی، نانوایی‌ها، سفره‌خانه‌ها، مراکز حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، رستوران‌ها، هتل‌ها، تعمیرگاه‌های خودرو و... هم مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

روزبهان تصریح کرد: در قالب این طرح، بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، با همراهی دستگاه‌های عضو کارگروه گشت مشترک ازجمله جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، اتاق اصناف بر بازار و مراکز خدماتی شهرستان نظارت خواهند داشت و با متخلفین هم برابر قانون برخورد می‌کنند.

معاون بازرسی اداره کل صمت کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازرسی‌ها گفت: با توجه به دستورالعملی که از وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده‌ آمده است اغلب کالای تولیدی مشمول درج شناسه ره‌گیری هستند و حتماً باید کالاها این شناسه‌ها را دارا بوده و قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی آن کالا درج‌شده باشند.

روح‌الله باقری فرد افزود: عدم درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی کالاها بر اساس دستورالعمل ارسالی وزارت خانه، مشمول کالاهای قاچاق می‌شود که با همکاری پلیس امنیت اقتصادی نسبت به جمع‌آوری و تشکیل پرونده متخلفان اقدام می‌شود.

وی بابیان اینکه بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تا پایان ماه مبارک رمضان، همواره در بازار حضور و بر اصناف نظارت دارند، خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها از کلیه بخش‌ها و شهرستان‌های تابعه استان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و با هر متخلفی که بخواهد حقوق مصرف‌کننده را زیر پا بگذارد، قطعاً برخورد خواهد شد.

باقری فرد در پایان تصریح کرد: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی به‌ویژه موضوعاتی مانند نداشتن برچسب قیمت، گران‌فروشی، عدم ارائه برگ خرید و یا احتکارِ کالا‌ها مراتب را به سامانه پاسخگویی 124 بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

براین اساس در این بازرسی‌ها نیز برخی واحدهای صنفی به علت تخلف‌های صنفی، اعمال قانون و پرونده‌های تشکیل‌شده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

عکس عکس عکس خب؟!

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها