نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. فروردين 1402 - 1:04
تمرکز راهبردی بر موضوع تولید در شعار سال‌های گذشته از سوی حضرت آقا، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است و علت آن‌هم این است که تولید کلیدواژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دکتر یوسف انصاری _ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همانند سال‌های گذشته با نگاهی عالمانه و واقع‌بینانه، در پیام نوروزی خود با تمرکز بر مشکل اصلی کشور و به‌تبع آن مردم، شعار سال ۱۴۰۲ را (مهار تورم، رشد تولید) نام‌گذاری نمودند. معظم له، ضمن تشریح دستاوردها، مهم‌ترین معضل کشور در مقطع فعلی را مشکل اقتصاد و معیشت مردم دانستند.

 

بنابراین تمرکز راهبردی بر موضوع تولید در شعار سال‌های گذشته از سوی حضرت آقا، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است و علت آن‌هم این است که تولید کلیدواژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است. علی‌هذا با عنایت به موارد پیش‌گفته جای بسی امید است که در پرتو همت مسئولان عالی نظام و حمایت و پشتیبانی آحاد مردم از برنامه‌های اقتصادی دولت خدمت گذار، سال ۱۴۰۲ سال عبور از این موانع و یا کاهش چشمگیر آن باشد که البته تحقق این مهم، دارای الزاماتی است که به‌زعم بنده که تجربیاتی در حوزه وزارت کشور دارم مهم‌ترین آن‌ها به شرح ذیل است:

 

 1_با تشکیل ستادی در وزارت صمت تمام کالاهای وارداتی موردنیاز کشور که ارزبری بالایی دارند و فعلاً امکان تولید آن در کشور نیست شناسایی‌شده و با حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تولید این کالاها در کشور فراهم گردد. تجربه ارزشمند تولید واکسن داخلی در ایام سخت کرونا گواه این مطلب است.

 

2_ واردات تمام کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد محدود گردیده و تمرکز و برنامه اصلی بر حمایت از تولیدات داخل باشد. (به‌شرط توجه به ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی)

 

3_ با قاچاق کالا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موانع اثرگذاری تولید ملی، برخورد قاطع صورت پذیرد.

 

4_ اصلاح قوانین دست و پاگیر و غیرضروری، باهدف ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی و اطمینان به آنان برای سوددهی و برگشت‌پذیر بودن سرمایه آن‌ها. (تضمین ثبات بازار)

 

 5_ برنامه‌ریزی عملی برای استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و ... متناسب باقابلیت‌های بومی هر منطقه (آمایش سرزمین).

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها