نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. فروردين 1394 - 9:58
واکسیناسیون دام
علیه بیماری آبله و شاربن صورت گرفت؛
واکسیناسیون 350 هزار راس دام در گچساران
رئیس شبکه دامپزشکی گچساران از واکسیناسیون 350 هزار راس دام عشایری علیه بیماری آبله و شاربن تا پایان فرودین‌ماه امسال در این شهرستان خبرداد.

حمیدرضا گوهرگانی رئیس شبکه دامپزشکی گچساران صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با بیان اینکه انتخاب شعار سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» توسط مقام معظم رهبری انتخابی حکیمانه بوده است، اظهار کرد: انتخاب‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای هر سال، چراغ راه همه مردم ایران است.

 

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی در بین ملت و دولت موجبات پیشرفت و یکپارچگی کشور را فراهم می‌کند، افزود: بنابر فرمایشات مقام عظمای ولایت، در جمهوری اسلامی همه باید همدل و همزبان باشند تا در جهت هدف مشترک عموم مردم مبنی ‎بر ایجاد وحدت، در یک مسیر حرکت کنند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد این اداره در ایام نوروز، تصریح کرد: اکیپ‌های سیار و ثابت دامپزشکی گچساران امسال در ایام نوروز به طور جدی از مرکز عرضه محصولات دامی بازرسی و نظارت کردند.

 

وی ادامه داد: نیروهای دامپزشکی این شهرستان در تعطیلات نوروز در پی نظارت از مراکز عرضه محصولات دامی موفق به کشف، ضبط و معدوم‌سازی بیش از 500 کیلوگرم مواد خام دامی (گوشت مرغ) شدند.

 

گوهرگانی با اشاره به شناسایی دو فروشنده متخلف محصولات خام دامی و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی در تعطیلات نوروزی، گفت: اداره دامپزشکی این شهرستان در سال جدید با تلاش فراوان در راستای اجرای برنامه کنترل و نظارت بهداشتی گام برداشته و در این راستا 200 مرکز توزیع و عرضه محصولات خامی دامی را در دستور کار خود قرار داد.

 

این مسئول گفت:همچنین نظارت بر همه رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و کلیه اماکن عمومی که از فرآورده‌های مذکور جهت طبخ غذا استفاده کرده، در دستور کار اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی شهرستان قرار گرفته است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران بیان کرد: با توجه به اینکه تقاضای مردم جهت خرید گوشت قرمز، مرغ و ماهی در ایام نوروز بسیار افزایش داشته، در این راستا استقرار اکیپ‎های نظارتی سیار و ثابت شبکه دامپزشکی شهرستان امری ملزوم بوده و به‌طور جد نیز در این ایام فعالیت کردند.

 

گوهرگانی با تاکید بر دقت و توجه مردم بر درج تاریخ مصرف و داشتن پلاک و مهر دامپزشکی بر روی محصولات، خاطرنشان کرد: نظارت‌های شبانه‌روزی اداره دامپزشکی شهرستان در جهت حفظ امنیت غذایی و سلامت شهروندان بر اماکن تولید و عرضه محصولات دامی همیشگی بوده و در این راستا نیز تاکنون گام‌های موثری برداشته است.

 

این مسئول با اشاره به واکسیناسیون دام‌های شهرستان بر علیه بیماری‌ها و عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان در این راستا، افزود: اداره دامپزشکی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون اقدام به واکسینه کردن 350 هزار راس دام عشایری علیه بیماری‌ها کرده است.

 

وی با بیان اینکه این واکسیناسیون در برابر بیماری‌های آبله و شاربن در حال انجام است، گفت: این دام‌ها شامل گوسفند و بز در دو بخش دولتی و خصوصی بوده که تا پایان فروردین‎ماه نیز به پایان می‌رسد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع دام‌های مذکور، 150 هزار راس گوسفند و بز در بخش دولتی بوده است، افزود: 200 هزار راس از این دام‌ها که مربوط به عشایر منطقه بوده در بخش خصوصی بوده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها