نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. شهريور 1397 - 13:43
فرماندارگچساران گفت:مسئولین سد در گچساران همه تلاش خود را کرده اند ولی مشکل اصلی به مسئولین تهرانی نشین این سد برمی گرددو تمامی کارگران شهرستان گچساران بدانند که فرماندار این شهر در کنار آنهاست و برای احقاق حقوق آنها نهایت تلاشم را بکار میگیرم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،درست چند روزی از نارضایتی و اعتصاب کارگران پتروشیمی گچساران به دلیل عدم پرداخت ۳ ماه حقوق آنها نگذشته است که امروز کارگران سد چمشیر این شهرستان(شرکت سابیر) نیز در یک تجمع اعتراضی به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، دست از کار کشیدند.

این درحالی است که کارگران به پرداخت نشدن 10ماه حقوق معوقه خود اعتراض کردند،این کارگران معترض که معوقات حقوقی خود را مطالبه داشتند، خواستار احقاق حق و همچنین پیگیری مطالبه خود از مسئولان این شرکت شدند.

کارگران می گویند:تنها خواسته ما از مسئولان این است که با توجه به مشکلات معیشتی و افزایش هزینه‌های جاری، تمام تلاش خود را انجام دهند تا زمینه‌ پرداخت معوقات کارگران بعد از گذشت چندین ماه هرچه زودتر فراهم شود.

به گفته برخی از کارگران سدچمشیر ،آنان ۱۰ ماه حقوق دریافت نکرده اند و با هدف دریافت مطالبات خود از امروز فعالیت در کارگاه سد را تعطیل کرده اند،کارگران سد چمشیر گچساران از تاخیر در پرداخت مطالبات خود گله مند هستند و از مسئولان می خواهند نسبت به پرداخت حقوق و معوقات آنان اقدامات جدی صورت گیرد.

این کارگران می گویند که امسال هنوز هیچ حقوقی دریافت نکرده اند؟! درحالی که پاسخگویی مسئولین و پرهیز از وعده های بدون عمل و همچنین پرداخت شدن به موقع حقوق از دیگر مطالبات کارگران عنوان شده است.

طبق برخی گفته ها کارگران سد چمشیر قرار است روز سه شنبه هم مقابل شرکت سازنده این سد تجمع اعتراضی برگزار کنند،هم اکنون بیش از ۷۰۰ نفر در ساخت این سد مشغول به فعالیت هستند.

این درحالی است که در اردیبهشت ماه امسال نیز 450 نفر از کارگران سد و نیروگاه چمشیر به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات خود دست از کار کشیده بودند که با وعده های مسئولان در پرداخت مطالبات آنها به سر کار خود بازگشتند.

عبدالرحیم رحیمی،فرماندارگچساران در خصوص تجمع اعتراضی کارگران سد چمشیر گفت:کارگران در خط مقدم اقتصادمقاومتی قرار دارند و باید شرایط برای آنها مساعد باشد ولی مسئولین تهران نشین سد به کارگران توجهی ندارند.

وی افزود:درجریان مشکلات کارگران سد چمشیر این شهرستان هستم،مسئولین سد درگچساران همه تلاش خود را کرده اند ولی مشکل اصلی به مسئولین تهرانی نشین این سد برمی گردد.

رحیمی اظهار کرد: تمامی کارگران شهرستان گچساران بدانند که فرماندار این شهر در کنار آنهاست و برای احقاق حقوق آنها نهایت تلاشم را بکار می گیرم.

فرماندار گچساران تصریح کرد: هم اکنون در ماموریت خارج از شهرستان هستم ولی به صورت تلفنی در تلاشم که مشکلات کارگران سد چمشیر را حل کنم، چرا که  آنها کار کرده اند و اکنون حق و حقوق خود را می خواهند و خواسته خلافی هم ندارند.

رحیمی گفت: قطعاً بنده حامی کارگران هستم و از آنها می خواهم که همچون گذشته به مجموعه مدیریتی شهرستان اعتماد کرده تا ان شاءلله مشکل آنها حل شود.

میزان بدهی شرکت سازنده سد به کارگران پیمانکاری ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است، بیش از ۲ هزار نفر در اوج فعالیت عمرانی در این سد مشغول بکار بودند که این تعداد در پایان سال ۹۶ به یکهزار نفر رسید.

تاکنون بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد چمشیر گچساران هزینه شده است وهم اکنون ساخت تجهیزات نیروگاه سد چمشیر ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حجم کل مخزن این سد ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب با مساحت ۵۱ کیلومتر مربع، طول دریاچه ۴۸ کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا ۶۰۴ متر است.

سه نیروگاه ۵۵ مگاوات و ۲ نیرو گاه ۵/۵ مگاواتی هم اکنون در این سد در حال ساخت است که با بهره برداری از این طرح ها سالانه ۴۸۲ گیگاوات انرژی در ساعت تولید می کند،سد ونیروگاه چمشیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

گفتنی است تامین آب آشامیدنی و صنعت، بهره مند شدن ۱۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر ، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید۲۸۲مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغالزایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلطکی (RCC) ایران است ، این سد دارای 2 میلیارد و300میلیون متر مکعب حجم مخزن،155 متر ارتفاع، 730 متر طول تاج و هفت متر هم عرض تاج است.

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.سدو نیروگاه چم شیر در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می شود..

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها