نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. شهريور 1397 - 12:29
رئیس دانشگاه یاسوج گفت:متاسفانه گاهی در همین توجه ناچیز به دانشگاه ها به جاده خاکی زدیم و به جای توجه به کیفیت به کمیت بیشترتوجه کرده ایم اگر به دانشگاهیان ،نخبگان و متفکران توجه داشتیم امروز شاید با کم و زیاد شدن قیمت نفت و اعلام تحریم ها قلب ما به تپش نمی افتاد درحالی که خودمان می توانستیم روی پای خود بایستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احمدعریان،رئیس دانشگاه یاسوج در اولین گردهمایی نخبان گچساران و باشت که درسالن اجتماعات آزاید نفت وگاز گچساران برگزار شد،گفت: ثروت و گنج اصلی ما همین نخبگان، اقشار تحصیل کرده، علما و دانشمندان هستندکه گاهی به غلط فکر می کنیم که تنها ثروت ما همین نفت و گاز و ذخایر معدنی است.

وی افزود: ثروت اصلی ما همین مغزها، نخبگان و کار آفرینان است و دردنیا هم  نمونه های زیادی وجود دارد که معادن و نفت و گاز ندارند اما جز کشورهای اول هستند واین یک واقعیت است که باید به نخبگان اهمیت بدهیم.

عریان تصریح کرد: کره جنوبی و ژاپن مثال های خوبی هستند که بدون داشتن ثروت و معادن به جایگاه ها و پیشرفت های خوبی در دنیا رسیده اند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اگر به دانشگاهیان ،نخبگان و متفکران توجه داشتیم امروز شاید با کم و زیاد شدن قیمت نفت و اعلام تحریم ها قلب ما به تپش نمی افتاد درحالی که خودمان می توانستیم روی پای خود بایستیم ودرواقع آن چیزی که باید به آن همت می کردیم همین تکیه بردانش فرهیختگان است که قطعا جایگاه بهتری به دست خواهیم آورد.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی در همین توجه ناچیز به دانشگاه ها به جاده خاکی زدیم و به جای توجه به کیفیت به کمیت بیشترتوجه کرده ایم به طوری که در برخی از شهرستان ها به تعدادبیرستان ها نیزمراکز آموزش عالی داریم که این خود موجب مشکلات و معظلاتی است.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: بودجه های ناچیز ملی که در بدو انقلاب بین ۱۵ دانشگاه توزیع می شد امروز بین بیش از ۸۰۰ مرکز آموزش عالی درکشور توزیع می شود که این خود مشکل دیگری برای جامعه دانشگاهی است و بااین مبلغ ناچیز نوآوری و خلاقبت امرمحالی به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: امروز دیگر برای دستیابی به مراکز علمی و آموزشی که بتواند حلال مشکلات شهرستان باشددیگر نمی توان تنها به بودجه دولتی  اکتفا کرد وباید از طرق بودجه های متفرقه هم حمایت شوند.

وی بیان کرد:اگر قرار باشد یک شهرستان توسعه پیدا کند قطعا اول باید به یک دانشگاه توسعه یافته ای نیاز خواهد داشت ،دانشگاه ها باید بتوانند خود درآمدزایی داشته باشند و باایجاد خلاقیت و کارآفرینی خودش را اداره کند.

عریان در ادامه با اشاره به بحث حمایت خیرین از مراکز آموزشی افزود:خیرین بحث مهم دیگری هستند که می توانند دانشگاه احداث کنند و یا درزمینه تجهیزات کمک بسزایی به مارکز علمی و اموزشی داشته باشند.

وی گفت:نخبگان وفارغ التحصیلان دانشگاهی با برگزاری جلسات می توانند کمک شایانی به این امرمهم  داشته باشندو در وهله اول باید دانشگاه ها با ایجاد کارآفرینی و خلاقیت برای دستیابی به توسعه پایدار تلاش کنند.

رئیس دانشگاه  یاسوج اظهارکرد:در دو دهه اول انقلاب خیرین به مقوله ساخت مساجد و در دو دهه دوم بعد از انقلاب خیرین به مقوله ساخت مدارس پرداختند که امیدوارم هستیم در دو دهه آینده نیز خیرین به مقوله احداث دانشگاه ها و مراکز علمی بپردازند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها