نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. آذر 1394 - 10:50
اصغر کاووسی مرد عشایر نشین گچسارانی خاطره ای از دیدار با "مقام معظم رهبری "در دوران ریاست جمهوری ایشان نقل کردو گفت: هنگام دیدار رهبری دستی به شانه راستم گذاشت و بوسه ای بر پیشانی ام نواخت و ماهم بر دستان مبارک ایشان بوسه ای زدیم.

به گزارش آفتاب جنوب،اصغر کاووسی یکی از غیور مردان عشایر نشین منطقه دریلای شهرستان نفت خیز گچساران است که  اصالتی بختیاری دارد و هم اکنون در جمع طایفه آقایی در حال گذران زندگی است  از قدیم الایام و نسل اندر نسل هم عشایر بوده اند .

 

 

مرد عشایر گچسارانی

 

وی در خصوص خاطره خود از حضور رهبر معظم انقلاب در منطقه عشایر نشین گچساران گفت:در زمانی که رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور بودندو  در سفر معظم له به این شهرستان به همراه 5 نفر دیگر از مردان عشایر که بنده در آن زمان حدود32سال سن داشتم واکنون تنها بازمانده از اون جمع شش نفره هستم جهت خیر مقدم و خوش آمد گویی به رهبر معظم انقلاب به فرودگاه گچساران عزیمت نمودیم.

 

کاووسی افزود: ما مردان عشایر جلوتر از تمام گروه ها و کاروان استقبال مستقر و سازماندهی شده بودیم و "رهبر معظم انقلاب" هنگام دیدار دستی به شانه راستم گذاشت و بوسه ای بر پیشانی ام نواخت و ماهم بر دستان مبارک ایشان بوسه ای زدیم.

 

این مرد عشایر تصریح کرد:در این هنگام ایشان فرمودند:" امیدوارم به گفته رهبر (حضرت امام)این مملکت روشما عشایر حفظ و این انقلاب رو نگهداری کنید "که در این موقع ما بچه های عشایر دست به سینه و با صلابت عشایریمان گفتیم" تا آخرین قطره خونی که در رگ داریم پایبند انقلاب و ارزش های نظام خواهیم بود".

 

 

وی افزود:بعد از پایان مراسم استقبال از مقام معظم رهبری،ایشان با بالگرد به منطقه عشایری دریلای گچساران عزیمت نمودند و دریک سیاه چادر عشایری با جمعی از عشایر این منطقه دیدارو احوالپرسی کردند.

 

کاووسی اظهارکرد:درادامه این دیدار پیرمردی به نام مهدی در عشایر زندگی می کرد که حدود یکصدو بیست سال سن داشت و خدمت مقام معظم رهبری تشریف فرما شد؛که رهبرمعظم انقلاب جویای احوال ایشان و عشایر منطقه شدند.

 

این مرد عشایر نشین افزود:یکی از زنان عشایر هم کاسه ای پر از کشک محلی که توسط خود زنان عشایر تهیه شده بود را خدمت رهبر انقلاب آوردند که معظم له مقداری از آن را میل فرمودند؛ بعد از این دیدارها ایشان صحبت هایی با همراهان و مسئولین نظام در آن سیاه چادر داشتند و بعد از مدتی با باگرد این منطقه رو ترک کردند.

 

مرد عشایر گچسارانی

 

کاووسی گفت:هنوز هم بعد از گذشت سال ها از آن دیدار، روزی نیست که به دیدارم با رهبر انقلاب فکر نکنم و به برکت قدوم مبارک رهبری انقلاب روزی پر افتخار در زندگی بنده و عشایر این منطقه در این نقطه از ایران زمین رقم خورده است.

 

وی درادامه در خصوص نقش عشایر در دفاع از آرمان های نظام اسلامی تصریح کرد: عشایر ایران زمین در دوران انقلاب اسلامی ،دوران دفاع مقدس و نیز در صحنه های دفاع از عزت ملی کشور نقش های بسیار مهمی ایفا نمودند وامروز هم با تبعیت محض از ولایت فقیه مانند دیگر عرصه های انقلاب در پاسداری از ارزشهای انقلاب و آرمان های امام (ره)و شهداء از هیچ کوششی فروگذار نخواهند شد.

 

کاووسی با بیان اینکه امروز بزرگمردان و فرزندان عشایر در سنگرهای علمی افتخارآفرین هستند،گفت: عشایر ما می‌دانند که ههیچگاه آمریکا با ما دوست نخواهد شد ،همه ما سرباز انقلاب و رهبری هستیم و گوش به فرمان ولی فقیه زمانه خود آماده ایم و در همه حال و همیشه هوشیاری خود را حفظ خواهیم کرد.

منطقه عشایری دریلا در 25 کیلومتری از شهر نفتخیز گچساران قرار دارد که هم اکنون در این منطقه لوله های انتقال و شعله چاه های نفت بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها