نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. فروردين 1395 - 11:40
رئیس امور عشایر گچساران گفت :عشایرنشینان گچساران از 20 اردیبهشت ماه امسال کوچ بهاره خود را به مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند.

به گزارش آفتاب جنوب،قربان کرمی رئیس امور عشایر گچساران گفت:عشایرنشینان گچساران از 20 اردیبهشت ماه امسال کوچ بهاره خود را به مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند و تدابیر لازم برای سهولت کوچ بهاره عشایرنشینان صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به تولیدات دامی عشایر گچساران در سال گذشته افزود:عشایر این شهرستان در سال گذشته 4 هزار و 300 تن گوشت قرمز تولید به بازار مصرف ارائه کرده‌اند که علاوه بر تولید گوشت قرمز دیگر تولیدات عشایر گچساران نیز روانه بازار مصرف این شهرستان و شهرستان‌های همجوار شده است.

کرمی گفت: تولید شیر دامی توسط عشایر گچساران در سال گذشته، 6 هزار و 700 تن بوده که بخش قابل توجهی از بازار داخلی این شهرستان تأمین شده است وعشایر این شهرستان نیز درسال گذشته افزون بر 167 تن پشم تولید کرده‌اند.

رئیس امور عشایر گچساران افزود: 113 تن عسل توسط عشایر این شهرستان تولید شده است که این مقدار عسل تولید شده در بازارهای داخلی و دیگر شهرستان‌ها به فروش رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت عشایر شهرستان 10 هزار نفر است که حدود 8 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند،تاکیدکرد:کوچ بهاره عشایرنشینان گچساران به مناطق ییلاقی تا قبل از تاریخ ذکر شده ممنوع است.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها