نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. بهمن 1395 - 18:41
این روز ها باب ورود به شرکت نفت وگازگچساران به روی جوانان قوم قشقایی بسته شده است واز زمانی که جذب نیرو بدون ضابطه و با ایجاد رابطه بوده ورود جوانان قشقایی به ادارات تابعه نفت انگشت شمار و یا اصلا جذبی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جمعی از جوانان قشقایی گچساران در نامه ای به مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عدم توجه به شایسته سالاری ،جذب جوانان و انتصاب مسئولین قوم قشقایی در رده های مختلف  این شرکت انتقاد کردند.

جناب آقای مهندس صیدالی
مدیر عامل محترم شرکت نفت و گازگچساران
سلام علیکم
احتراما با سلام و تبریک دهه  مبارک فجر، طلیعه رهایی بخش و عزت آفرین انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) که روح حیات طیبه را در کالبد مردم ظلم زده ایران و امت اسلامی دمید.

ضمن آرزوی توفیق برای حضرتعالی در راس مدیریت صنعت نفت و گازگچساران که تاثیر فوق العاده ای بر زندگی مردم این منطقه دارد،نظر حضرتعالی را به چند نکته که به مدیریت جناب عالی ارتباط دارد معطوف می داریم و امیدواریم به این خواسته ها که مطالبات به حق مردم و جوانان مظلوم است توجه لازم را مبذول فرمائید.

همانطوری که مستحضرید مردم شهرستان گچساران متشکل از چند قوم است که از سالهای آغازین پیدایش نفت و شکل گیری این خطه به عنوان شهر وشهرستان در این منطقه ساکن گردیده اند وبنای اولیه این شهرستان هم به اکتشاف نفت بر می گردد.

یکی از این اقوام،قوم قشقایی است که پیدایش نفت در زندگی این قوم مثل سایر اقوام محترم ساکن در این شهرستان تاثیر عمده ای داشته است.

حال اگر به گذشته و حال کارکنان صنعت نفت گچساران نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که به مرور زمان و به ویژه در سالهای اخیر،در ورود به شرکت نفت به روی جوانان قوم قشقایی بسته شده است واز زمانی که جذب نیرو بدون ضابطه و با ایجاد رابطه بوده ورود جوانان قشقایی به ادارات تابعه نفت انگشت شمار و یا اصلا جذبی صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه چاه ها و مجموعه های نفتی بیشتر در حوزه سکونت قشقایی ها بوده،نظیر روستاهای آب شیرین،باباکلان،بن پیر،بی بی حکیمه،و میشان و قشلاق های عشایر،اما متاسفانه به ویژه در سالهای اخیر تحصیلکرده های ما از نگهبانی چاه های نفت هم محروم مانده اند واین بی عدالتی در تمام سطوح اداری گچساران نیز رواج دارد.

 سهم نفت برای مردم این روستاها هوای آلوده و بیماریهای تنفسی حاصل از آلودگی های نفتی ست ودر طی دهه های اخیر کوچکترین خدمتی از طرف صنعت نفت به مردم این روستاها صورت نگرفته است.

این در حالی ست که کارکنان صنعت نفت از قوم قشقایی در زمان جنگ همانند سایر کارکنان شریف صنعت نفت، ایثارگری ها وجانفشانی های زیادی کرده و شهدای عزیزی را تقدیم نموده اند وهمچنان آماده فداکاری هستند.

لذا از آنجایی که حضرتعالی را مدیری شایسته و قانون گرا وعدالت محور می شناسیم،انتظار داریم که در جذب نیرو و انتصاب مسئولین در رده های مختلف از جوانان و متخصصین این قوم هم بکار بگیرید که توجه به تمام اقوام و نیروهای شایسته و اجرای عدالت باعث اعتلای مدیریت نفت و رضایت مردم است که بی گمان رضایت الهی را در پی خواهد داشت.

برای جناب عالی وتمام مدیران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی خدمت و توفیق با عزت و سلامتی می نماییم.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

نه تنها قشقاییها چه قبل از انقلاب جه بعد از انقلاب کسان دیگری هم بوده اند که حق استخدام در شرکت نفت را نداشته اند کاش متولیان امر اذهان مردم را روشن میکزدند

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها