نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. شهريور 1400 - 13:43
کوهنورد گچسارانی گفت :بعد از ساعت ها پیمایش به منطقه "عشایری لیزه" رسیدیم اگرچه دردها و زخم های کهنه بر پیکر نحیف زنان و دختران روستایی و عشایرزاده این منطقه انگار تمامی ندارد!!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، امین خاکی، کوهنورد گچسارانی در حساب کاربری اش نوشت: برای امداد به عشایر "کوه لیزه" شهرستان باشت این بار بند کفش هایم را محکم تر می بندم،شاهرخ در اتفاعات شش ماهه شده!! و بهورز خانه بهداشت روستای "شاه بهرام" برای تزریق واکسن کرونا درخواست  کمک می کند برای رفتن به ارتفاعات صعب العبور از قاطر و بالگرد هیچ خبری نیست، خودمان باید واکسن شش ماهه شاهرخ و واکسن کرونا به عشایر را برسانیم!!!.

وی افزود: اینبار کارمان خیلی سخت تر می شود گویا بهورز از بومیان منطقه خبر گرفته که مسیر نا امن است و گرگ و خرس به دلیل کمبود آذوقه و بی آبی به پایین دست آمده اند!!! همه تجهیزات پزشکی را در کوله پشتی های مان می ریزیم و واکسن کرونا و واکسن شش ماهه شاهرخ (واکسن پنج گانه،فلج اطفال تزریقی و خوراکی )در واکسن کریر می گذاریم!!.

خاکی ادامه می دهد:کمبود امکانات ،حمل واکسن و زنجیره دمایی کارمان خیلی سخت می شود!! سفر را علی رغم همه مشکلات آغاز می کنیم و مدام در این هوای گرم دمای ،واکسن کریر رو چک می کنیم که مباد واکسن فاسد شود.

کوهنور گچسارانی افزود:بدون شک عشایر منطقه لیزه جز محروم ترین عشایر منطقه هستند و از وسایل اولیه زندگی محروم ،عشایر لیزه در خانه‌های ساخته شده از گل و شاخه درختان و... زندگی را سپری می‌کنند در حالی که این خانه ها بدون امکانات اولیه از قبیل برق، آب و گاز هستند.

خاکی ادامه می دهد:آب آشامیدنی آنها از قنات است،مردم در این خانه‌ها حتی از حشرات و جانداران گزنده نیز در امان نیستند.بعد از ساعت ها پیمایش و حمل وسایل به منطقه عشایری لیزه رسیدیم اگرچه دردها و زخم های کهنه بر پیکر نحیف زنان و دختران روستایی و عشایرزاده این منطقه انگار تمامی ندارد!!.

وی افزود:شاهرخ شش ماهه واکسینه شد،واکسن کرونای عده ی از افراد در طول مسیر که در حال چرای دام های خود بودند توسط "حمید علیزاده" تزریق شد!! اما مادر کوهستان پیرتر شده وچشمانش باید عمل شود،خانه و کاشانه را رها کند و به شهر بیاید،دلمان از این سفر گرفت!!با کوله باری از غم پایین میایم چه آینده نامعلومی در انتظار شاهرخ است؟؟.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها