نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. آبان 1394 - 0:03
روز عاشورا که سنگ محک مدعیان و سینه چاکان اباعبدا… می باشد، میدان امام اصفهان، جولانگاه افرادی بود که قید و بندی در عفاف و حجاب ندارند و صرفا زمانی را برای تماشا و عکاسی و… می گذرانند. جای بسی تأمل است که چرا در سکوت مرگبار نهی از منکر مسئولین فرهنگی هنوز در خوابند؟!

به گزارش آفتاب جنوب؛مسئله حرکت و قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا، رمز پویایی و زنده نگه داشتن اسلام شیعی در همه زمان ها بوده است و به واسطه عاشورا انقلاب اسلامی توانست جایگاه رفیع خود را در دنیا تثبیت کند.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر که از سرچشمه عاشورا می جوشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: «امر به معروف و نهى از منکر که یکى از ارکان اساسى اسلام و ضامن برپاداشتن همه ى فرایض اسلامى است، باید در جامعه ى ما احیا شود… همه ى آحاد مردم باید وظیفه ى امر کردن به کارهاى خوب و نهى کردن از کار بد را براى خود قایل باشند.» تکلیف  را بر همه مسلمین نسبت به اجرای این فریضه الهی مشخص کرده است.

حال در روز عاشورا که سنگ محک مدعیان و سینه چاکان اباعبدا… می باشد، میدان امام (ره) اصفهان، جولانگاه و محل مانور افراد متعددی است که قید و بندی در عفاف و حجاب ندارند و صرفا زمانی را برای تماشا و عکاسی و… می گذرانند. جای بسی تأمل دارد که با وجود سخن صریح رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «مشکلات فرهنگی، گاه خواب را از انسان می رباید»، چرا در سکوت مرگبار نهی از منکر مسئولین فرهنگی هنوز در خوابند…؟

 

بارها شاهد هستیم که جلسات و نشست هایی در شهر اصفهان برای ایجاد اتحاد در دسته های سینه زنی و اقامه نماز ظهر عاشورا به همت متولیان و محبین اهل بیت(ع) گذاشته می شود، ولی در صحنه عمل از دردِ جامعه سوزِ بدحجابی و ایجاد جریانات ضد ارزشی و مسئله ساز که منجر به قبح شکنی در بزرگترین روز تشیع می گردد، غافلیم.

سکوت مرگبار نهی از منکر در خواب مسئولین فرهنگی

جا دارد بعنوان یک تذکر مهم بیان رهبر معظم انقلاب را گوشزد نماییم که فرمودند: «ما مسئولیّت شرعى داریم، مسئولیّت قانونى داریم در قبال فرهنگ کشور و فرهنگ عمومى کشور. دیر جنبیدن، دیر فهمیدن، دیر به فکر علاج افتادن، این اشکالات را دارد که بعد شما دچار مشکلاتى می شوید که نمی توانید با آنها مواجه بشوید. در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین کار، انفعال است؛ زشت‌ترین کار، انفعال است؛ خسارت‌بارترین کار، انفعال است. فرهنگ مهاجم نباید ما را منفعل بکند.»

«زشت‌ترین کار، انفعال است؛ خسارت‌بارترین کار، انفعال است. فرهنگ مهاجم نباید ما را منفعل بکند.»
ندای اصفهان
مهدی خرم (فعال فرهنگی)
انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها