نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. بهمن 1393 - 20:16
کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گچساران:
مصرف پياز و سير، خطر سرطان معده را كاهش می‌دهد
کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:سبزی و میوه جات تازه حاوی ویتامین‌های گروه A وC ، مصرف پیاز و سیر و همچنین استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان نظیر کلم بروکلی، هویج و گوجه فرنگی در پیشگیری از ابتلا به سرطان معده موثر است.

میثم بهنام‌پور کارشناس مبارزه با بيماري های شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران  صبح امروزدر گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،گفت: سرطان معده یکی از شایعترین بیماری‌های شناخته شده در جهان است، به طوری که سالیانه بیش از 870 هزار مورد سرطان معده در جهان گزارش شده است.

 

وی افزود: در کشور ایران، مناطق شمالی با شیوع بالا، مناطق مرکزی و غربی با شیوع متوسط و مناطق جنوبی کشور با شیوع پایین در رده بندی های ابتلاء به سرطان قرار دارند.

 

کارشناس بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه عواملی همچون سابقه جراحی معده و فقر در ایجاد سرطان معده دخیل است، افزود: کاهش اشتها، کم خونی، درد معده، علائم مبهم، سوء هاضمه، آروغ زدن، استفراغ خونی، احساس پری معده حتی پس از خوردن مقادیر کم غذا، مدفوع سیاه، تهوع و استفراغ، درد بالای شکم، سوزش سردل و علائم شبیه به زخم معده، از علائم شایع این بیماری هستند.

 

وی، عواملی چون عدم مصرف سیگار، رژیم غذایی نامناسب، عدم مصرف غذا های دودی گوشتی و نمک دار، استفاده از ماهی، سبزی و میوه جات تازه حاوی ویتامین‌های گروه  A وC ، مصرف پیاز و سیر، کم مصرف کردن گوشت قرمز و همچنین استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان نظیر کلم بروکلی، هویج و گوجه فرنگی در پیشگیری از ابتلا به سرطان معده موثر دانست.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها