نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. خرداد 1394 - 20:19
یک متخصص داخلی گفت: شنا ترشح انسولین را بالا می‌برد و باعث افت فشارخون می‌شود به همین دلیل به کسانی که حرفه‌ای شنا نمی‌کنند توصیه داریم از شنا در ماه رمضان بپرهیزند.

به گزارش آفتاب جنوب, دکتر تورج جداری در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، درباره ورزش در ماه رمضان اظهار داشت: در این ماه در طول روز که فرد روزه است باید از ورزش‌های هوازی پرهیز کند زیرا باعث از دست رفتن آب و نمک بدن می‌شود.

وی افزود: کسانی که ورزش را پیش از ماه رمضان در صبح انجام می‌دادند در هنگام روزه‌داری بهتر است ورزش را به دو ساعت پس از افطار موکول کنند.

این متخصص داخلی توصیه کرد: در ماه رمضان مدت زمان ورزش‌های هوازی باید 30 دقیقه نسبت به سایر ماه‌ها کمتر شود.

کسانی که حرفه‌ای شنا نمی‌کنند ماه رمضان شنا نکنند

جداری افزود: شنا ترشح انسولین را بالا می‌برد و باعث افت فشارخون می‌شود به همین دلیل به کسانی که حرفه‌ای شنا نمی‌کنند توصیه داریم از شنا در ماه رمضان بپرهیزند.

وی درباره ورزشکاران حرفه‌ای گفت: با توجه به این‌که کسانی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند نسبت به سایر افراد از آمادگی بدنی بالاتری برخوردارند میزان آبی که در بدن دارند با نوع ورزشی که انجام می‌دهند هماهنگ شده است.

این متخصص داخلی افزود: با این حال توصیه می‌شود این ورزشکاران تمریناتی سبک را در زمان کوتاه‌تری در هنگام روزه‌داری انجام دهند.

جداری درباره نوع رژیم غذایی مناسب برای روزه‌داری که ورزش می‌کند، توصیه کرد: باید در زمان سحر از موادغذایی که قند بالایی دارند مانند عسل و خرما استفاده شود تا انرژی لازم را برای طول روز کسب کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در فصل گرما قرار داریم باید از عرقیاتی مانند خاکشیر، کاسنی و سکنجبین که برای فصل تابستان بسیار مناسب است در وعده سحر و افطار مصرف کنیم.

این متخصص داخلی درباره نوشابه‌های گازدار نیز گفت: با توجه به این‌که قند این نوشابه‌ها ساکارز است این قند مانع از جذب موادقندی مورد نیاز بدن می‌شود و نوشیدن دوغ را به کسانی که ورزش‌های هوازی انجام می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم تا نمک از دست رفته بدن را تأمین کند.

جداری گفت: خوردن هندوانه و طالبی برای تأمین آب بدن میوه‌های مناسبی هستند و توصیه می‌شود در وعده سحر حتما مصرف شوند.

وی خاطر نشان کرد: ورزش منافاتی با روزه گرفتن ندارد و انجام دادن ورزش‌های سبک و هوازی مانند آیروبیک در هنگام روزه‌داری و رعایت یک رژیم غذایی مناسب با هم سبب تنظیم سوخت و ساز بدن شده و کاهش وزن را به دنبال دارد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت