نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. خرداد 1402 - 18:50
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران گفت: امروز باید شخصیت بی‌نظیر امام (ره) به نسل جوان معرفی شود چراکه شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی ایشان از مصادیق مهم و اصولی جهاد تبیین است که بایدبه آن پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام هادی خادمی، رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص ابعاد مکتب امام خمینی (ره) گفت: تشکیل حکومت اسلامی، یکی از ابعاد مهم اندیشه سیاسی امام (ره) است درحالی‌که حضرت امام خمینی (ره)، دین اسلام را دارای ماهیتی ظلم‌ستیز و برخوردار از ویژگی مبارزه با جهان استکباری بیان می‌کردند و همچنین اهمیت، پویایی و استمرار آن را در تشکیل حکومت اسلامی می‌دانستند.

وی افزود: حضرت امام راحل با توکل بر خداوند متعال و به همت و پشتیبانی مردم و همچنین با نفی حکومت طاغوتی پیشین و مبارزه‌ای گسترده و فراگیر ضد رژیم منحوس پهلوی، پایه‌های نظام ستم‌شاهی را ویران ساختند و در ادامه نیز نظام مقدّس جمهوری اسلامی را بنا نهادند.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران ادامه داد: از ویژگی‌های بارز اندیشه سیاسی امام (ره) اهتمام به احکام سیاسی اسلام و کوشش درراه برقراری نظام سیاسی است و بر مبنای همین تفکر حرکت آفرین، تحرک زا و سرچشمه گرفته از روح اسلام ناب محمدی (ص) بود که توانستند حکومت اسلامی را به‌عنوان یک نظام سیاسی و اجتماعی، تبیین کنند و همچنین مبانی نظری حکومت را تبیین و تحقق عینی و عملی آن را نیز در معرض تجربه و آزمایش قرار دهند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه گفت: بنابراین اندیشه حضرت امام (ره) برجستگی ویژه‌ای دارد و مقام معظم رهبری توصیف جامع و فراگیری از مکتب سیاسی امام خمینی ارائه می‌دهند و می‌فرمایند: در مکتب سیاسی امام، معنویت باسیاست درهم‌تنیده است. در مکتب سیاسی امام، معنویت از سیاست جدا نیست؛ سیاست و عرفان، سیاست و اخلاق. امام که تجسم مکتب سیاسی خود بود، سیاست و معنویت را باهم داشت و همین را دنبال می‌کرد؛ حتی در مبارزات سیاسی، کانون اصلی در رفتار امام، معنویت او بود. 

وی افزود: بااین‌وجود نیز عقلانیت، معنویت و عدالت از شاکله‌های اصلی مکتب امام (ره) به شمار می‌رود اگرچه باید توجه کرد که نقش مردم در این انقلاب بسیار پررنگ است و حضرت امام هم نسبت به ملت بزرگ ایران ایمان داشتند؛ امام (ره) از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی قانون اساسی جمهوری اسلامی را به رأی مردم گذاشتند درحالی‌که است که هیچ کجای دنیا چنین موضوعی را سراغ نداریم.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران اظهار کرد: مدعیان دموکراسی در سراسر جهان فراوان دیده می‌شوند اما تنها انقلابی که بارأی مردم شکل گرفت انقلاب اسلامی است و این مهم نیز نشان از عقلانیت امام راحل دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مکتب امام (ره) دشمنی شناسی ایشان بود، امام راحل با دشمن با زبان رحمانیت و انعطاف صحبت نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه گفت: بنابراین اخلاق‌مداری، اصرار به کمک و رسیدگی به امور نیازمندان، توصیه به مردمی بودن و دوری از اشرافی گری مسئولان و داشتن نگاه عدالت‌گستری در تمامی ابعاد از دیگر ویژگی‌های مکتب امام (ره) به شمار می‌رود.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در پایان هم بیان کرد: حفظ انقلاب اسلامی در گرو زنده نگه داشتن مکتب امام (ره) است و امروز باید شخصیت بی‌نظیر امام (ره) به نسل جوان معرفی شود چراکه شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی ایشان از مصادیق مهم و اصولی جهاد تبیین است که لازم است به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها