نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. آبان 1393 - 16:32
فرماندار گچساران تبیین فلسفه عاشورا و قیام حسینی را از اهداف اصلی عزاداری‌های ایام محرم برشمرد و گفت: به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران وجود دارد باید به درک عمیق فلسفه محرم و صفر رسید.

عبدالرحیم رحیمی ظهرامروز در گفت‌و گو باپایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: اقامه عزا در رثای سالار شهیدان امام حسین(ع) و 72 یار آن امام همام همچنین ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی از سیره ائمه اطهار(ع) بوده است.

 

وی با بیان این‌که می‌توان فرهنگ صحیح عزاداری را از احادیث معتبر در این خصوص مشاهده کرد، افزود: مراسمات عزاداری امام حسین(ع) باید در خور و شأن آن حضرت باشد.

 

فرماندار گچساران با اشاره به تقارن توجه به عاشورای امسال با سالروز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تصریح کرد: 13 آبان روزی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی بوده که امیدواریم در مراسمات عزاداری این روز فراموش نشود و مداحان و سخنرانان در این زمینه فعال باشند.

 

وی تبیین فلسفه عاشورا و قیام حسینی را از اهداف اصلی عزاداری‌های ایام محرم دانست و گفت: به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران وجود دارد باید به درک عمیق فلسفه محرم و صفر رسید.

 

رحیمی با اشاره به لزوم نظم و مراعات حال شهروندان در دهه محرم گفت: هیئت‌های مذهبی باید با برقراری نظم، برنامه‌ریزی دقیق و انجام فعالیت‌های فرهنگی و روشن‌گری نهضت قیام عاشورا، در کنار شور حسینی بر فهم و درک بیشتر این قیام حسینی بیفزایند.

 

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان هیئت‌های عزاداری در زمینه تأمین امنیت عزاداری‌ها و رعایت نکات ترافیکی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.

 

فرماندار گچساران با تأکید بر هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار کردن عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته، ایل سوگوار در خیابان بشارت به طریقی که هیئت‌های زنجیرزنی در ضلع جنوبی و هیئت‌های سینه‌زنی در ضلع شمالی میدان استقرار پیدا کنند، به اجرای برنامه می‌‌پردازند.

 

رحیمی درادامه از برگزاری نماز ظهر عاشورا در محل مصلای گچساران خبر داد و افزود: مراسم عزاداری در محل گلزار شهدا و نماز ظهر عاشورا در محل مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار می‌شود که در این زمینه مسئولان باید نسبت به تأمین وسایل مورد نیاز این روز از جمله سیستم صوتی، برق جایگاه، تأمین نظم و امنیت که توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، اقدام کنند.

 

وی با اشاره به تقارن سیزده آبان با عاشورای حسینی، افزود: هماهنگی‌های لازم جهت نصب بنر با عنوان‌های این روز بزرگ و همچنین قرائت قطعنامه در این روز انجام شده است.

 

فرماندار گچساران ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران صدا و سیمای مرکز دنا در پخش زنده مراسمات عزاداری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که صدا و سیما تمهیدات لازم را در راستای پخش مستقیم این مراسم فراهم کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها