نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. فروردين 1401 - 15:07
حضور پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردارو محروم، آن هم رایگان و آن هم در این برهه زمانی که اغلب افراد به فکر منافع خودشان بوده و چندان تمایلی به کار جهادی ندارند، واقعا تحسین برانگیز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اردوهای جهادی که چند سالی است گسترش زیادی پیدا کرده یکی از ساده ترین راه هایی است که پزشکان و متخصصان علم طبابت می توانند دین خودشان را در قبال مردمان بی بضاعت و مستضعف ادا کنند و یک گام، بالاتر از بقیه همکارانشان به افتخار خدمت به هم نوع نائل شوند.

حضور پزشک در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار، آن هم رایگان و آن هم در این برهه زمانی که اغلب افراد به فکر منافع خودشان بوده و چندان تمایلی به کار جهادی ندارند واقعا تحسین برانگیز است، زیرا با مشاهده مطب های بی شمار و پزشکانی که اغلب، سرشان به کار معالجه و مداوای پولی است، کمی عنوان "پزشک رایگان" عجیب به نظر می رسد!.

اما چند سالی است که به برکت اردوهای جهادی رویای حضور پزشکان بی منت در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار به حقیقت مبدل شده و پزشکان و پرستاران با حضور در اردوهای جهادی، وابستگی مالی را با شیرینی مداوای رایگان بیماران نیازمند معاوضه می کنند.

غیرت پزشکی که از وقت و انرژی خود می گذرد وعاشقانه وارد مناطق کم برخوردار می شود تا بیماران محرومی را مداوا کند، ستودنی است زیرا که می تواند در همان مطب شخصی اش به دنبال منافع مادی و جمع کردن پول و ثروت باشد.

با این وجود نیز سال‌هاست که از جنگ می‌گذرد، اما جهاد همچنان ادامه دارد  و گروهای جهادی همانند دوران طلایی هشت دفاع مقدس به میدان عمل آمده اند این بار نه با جنگ تن به تن و نه برای دفاع از مرزها و وطن.جهادگرانی که خودجوش و مردمی به میدان آمده اند برای خدمت به محرومانی که به واسطه نامهربانی‌های روزگار، سال‌هاست غبارغم بر چهره شان نشسته است ،آری آنها آمده اند تا بگویند خوی جهادی هنوز در اقصی نقاط این سرزمین موج می زند.

 هرچند سال‌هاست که عطر و بوی جهاد در کوچه پس کوچه‌های مناطق محروم دیار بام نفت ایران آکنده است و جهادگران بسیجی در فصول و مناسبت های مختلف سال به مناطق محروم این شهرستان سفر می کنند و در قالب گروهای جهادی مختلف اعم از پزشکی، فرهنگی و عمرانی می‌آیند تا بگویند حس نوع‌دوستی همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که پزشکان جهادگر اینبارهم آمده اند تا درد محرومان را بهتر مرهم شوند.لبخند، لحظه‌ای از چهره شان محو نمی‌شود و تلاش می کنند تا خود را با مردم یکی کنند، حرف هایشان بوی خدمت می دهد آنهم از جنس صادقانه اش، آری، پزشکان جهادگر برای خودسازی و خدمت به محرومین آمده اند ،امید در چهره هایی بیماران موج می زند و برای پزشکان جهادگر دعای خیر می کنند ،هر بیماری به طریقی از خدمات این تیم پزشکی قدردانی می کند و برایشان بهترین آرزوها را از درگاه خداوندمنان طلب می کنند.

براین اساس نیز تیم جهادی پزشکی شهدای گمنام با همکاری قرارگاه امام حسین علیه السلام (دانشگاه تهران) به  منظور خدمت به مردم  مروم به دیار بام نفت ایران سفر کرده اند،و این  گروه جهادی با ۸۰ پزشک متخصص و دندانپزشک برای ارائه خدمات درمانی رایگان از صبح امروز در این شهرستان حضور یافته اند.

گروه جهادی پزشکان، خدماتی همچون  مشاوره (تغذیه) ،زنان و زایمان، روانشناسی، اطفال و نیزخدمات دندانپزشکی در کلنیک درمانی شفا،کلنیک زنده یاد شکیبایی، و نیز روستای امامزاده جعفر(س) به همراه داروی رایگان به مردم ارائه می دهند.

گفتنی است این گروه جهادی تا عصر جمعه  به مردم شهرستان های گچساران و باشت خدمات رایگان ارائه می دهند و تاکنون استقبالی خوبی از این جهادگران عرصه سلامت صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها