نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. شهريور 1399 - 14:20
جوانان انقلابی مسجدالنبی(ص) گچساران در قالب پایگاه بسیج حضرت سلیمان(ع)،کانون فرهنگی هنری وگروه جهادی محمد رسول الله(ص)، از اوایل شیوع ویروس منحوس کرونا در میدان پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس حضور جانانه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بیشترمراسمات مذهبی در مساجد گچساران، بچه‌های جهادی مسجد النبی(ص) این شهرستان با بازنگهداشتن و حفظ این سنگر همچنان فعالند و بسته‌های معیشتی نیازمندان را تهیه و تدارک می‌بینند.

مسجد النبی (ص) گچساران یکی از این مساجد است و اگر چند وقتی هم تشنه نماز جماعت بوده، اما درون مسجد پر از بسته‌های احسان و مهربانی است،این درحالی است که جوانان جهادگر مسجد النبی(ص)با اجرای رزمایش کمک های مومنانه،کمک های نقدی و غیرنقدی خیران و مردم را جمع آوری می کنند و با تهیه و توزیع بسته های حمایتی به یاری نیازمندان و محرومین می شتابند.

دغدغه خدمت

صادق زمانی پور،مسئول گروه جهادی محمد رسول الله(ص) و کانون فرهنگی هنری مسجدالنبی(ص) گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهم فعالیت های جهادگران می گوید:توفیق بندگی خداوند متعال زیر پرچم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با چراغ هدایت بشیرت در مکان مقدس مسجد که بی شک خطه ای از بهشت روی زمین است؛ حسی خاص و وصف نشدنی دارد که این مهم شامل حال کسانی می شود که دغدغه خدمت به اهداف مساجد طراز اسلامی و خدمت به اسلام و مسلمین را دارند.

وی می افزاید:به لطف و عنایت ویژه خداوند مسجدالنبی(ص) این شهرستان و زیر مجموعه های آن در فعالیت های اجتماعی ، مذهبی و فرهنگی کارنامه ای مطلوب ثبت کرده که ان شاالله مورد رضایت حق تعالی قرار بگیرد.

اولین سنگر

زمانی پور ادامه می دهد:هرچند پرورش نیروهای جوان ، انقلابی و حفظ مساجد به عنوان اولین سنگر و مهمترین بنای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی با جدیت و اهمیت بیشتر نیاز به حمایت های مادی و معنوی متولیان امر دارند که تربیت و القای مفاهیم صحیح دینی برای نسل های بعد از  انقلاب اسلامی جز با بکارگیری نیروهای تخصصی و ثابت قدم با برنامه های بلند مدت در مساجد تحقق نخواهد یافت که باید مورد توجه دستگاها ، نهادها ، فعالان فرهنگی و متولیان امر مساجد قرار گیرد.

این جهادگر گچسارانی تصریح می کند:جوانان انقلابی و ولایی مسجدالنبی(ص) شهرستان گچساران در قالب کانون فرهنگی هنری و گروه جهادی محمد رسول الله(ص)، از اوایل شیوع ویروس منحوس کرونا همپای دیگر نهادهای دولتی ، نظامی و مردمی در میدان پیشگیری و مقابله با کرونا حضور جانانه داشتند.

جهادگران جان برکف

مسئول گروه جهادی محمد رسول الله(ص) درادامه می گوید: در زمانی که این ویروس هویت مشخص و ثابتی نداشت و جهان در وحشت و نگرانی فوق العاده ای قرار داشت، جهادگران جان بر کف گروه جهادی محمد رسول الله(ص)این شهرستان با تمام توان حضور پررنگ و موثری در این وضعیت بحرانی داشتند‌.

مهار آتش سوزی ها

وی می افزاید:شرکت در ایستگاه غربالگری و ایستگاه بازرسی فاصله گذاری اجتماعی ، ضدعفونی ،گندزدائی معابر ، پارک ها و بازرسی از برخی صنوف و همچنین حضور در مهار آتش سوزی های اخیر جنگل ها ، مراتع و کوه های گچساران با همیاری دیگر برادران بسیجی در پایگاه حضرت سلیمان علیه السلام این شهرستان از اقدامات مجاهدانه جهادگران بوده است.

زمانی پور ادامه می دهد:همچنین در نیمه شعبان به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه، مواسات و همدلی گروه جهادی محمد رسول الله(ص) و نیز اعضای کانون فرهنگی هنری مسجدالنبی(ص) با لبیک به ندای ولی امر مسلمین پا به میدان کمک رسانی به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا گذاشتند و  در ماه مبارک رمضان با توزیع ۴۰۰ بسته ارزاق و نذر قربانی ۴ راس گوسفند و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفندی  و نیز ۱۰۰ بسته مواد پروتئینی به تحقق کمک مومنانه در کنار دیگر نهادها و گروه های جهادی همت گماشتند.

نذر قربانی

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد النبی(ص)نیز تصریح می کند:امسال نیز جوانان فعال مسجد النبی(ص)گچساران با برگزاری مراسمات لیالی قدر ، نماز عید سعید فطر و با ثبت گروه جهادی محمد رسول الله (ص) در این شهرستان با همت و انگیزه بیشتری در خصوص کمک رسانی به همنوعان مشارکت داشته و همچنین در طرح مشارکتی بزرگداشت آئین "نذر قربانی" در عید سعید قربان ۱۰ راس گوسفند قربانی را بین خانواده های نیازمند توزیع کردند.

برنامه های کاربردی

وی در ادامه می گوید:اگر چه معتقدم که محتوایی و غنی بودن برنامه ها یکی از اصلی ترین عوامل ماندگاری و تاثیرگزاری در اعضای مساجد است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد،بنابراین طرح ملی فهما (فرهنگی، هنری مساجد ایران) گام موثری در خصوص یک پارچه سازی مساجد کشور و اجرای برنامه های کاربردی در جهت تحقق ایجاد مساجد طراز اسلامی برداشته است .

زمانی پور ادامه می دهد:جدای از این موارد نیز "فهما" یک پل ارتباطی وسیع بین اعضای کانون ها و مدیران کانون ها با مسئولین ذی ربط در شهرستان ها و استان ها و ستاد کل کشور است؛ که سبب  مدیریت جامع و یکپارچه درخصوص افزایش سطح کیفی و کمی برنامه ها در مساجد کل کشور نیز خواهد شد.

رویداد ملی فهما

این جوان گچسارانی می افزاید:بنابراین کانون فرهنگی هنری حدیث مسجدالنبی (ص) گچساران با توجه به اهمیت خاص رویداد ملی فهما در سامانه بچه های مسجد و ثبت فعالیت های در این سامانه رتبه  اول شهرستان را کسب کرد که با همت اعضای مسجد و پایگاه مقاومت بسیج حضرت سلیمان(ع) هم برنامه های فرهنگی ، هنری ، مذهبی ، اردویی ، ورزشی و علمی در طول سال برگزار می شود.

وی درادامه می گوید:با توجه به تهاجم فرهنگی با ابزارها و رسانه های فراگیر که غالب بر زندگی نسل نوجوان و جوان هستند ، کار برای فعالان فرهنگی بیش از پیش سخت تر شده است و نیاز به حمایت های مادی و معنوی جهت مبارزه در میدان جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است.

مسجد در فضای مجازی

زمانی پور در ادامه با اشاره به فرهنگ سازی مساجد تصریح می کند:فرهنگ مسجدی بودن و مسجد رفتن باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی تقویت شوند،اگرچه جای خالی مساجد در رسانه های ملی و مذهبی نیز دیده می شود،در شهرستان شاهد فعالیت خبرنگار فعال کانون ها و مساجد هستیم که در جای خودش هم قابل تحسین است هرچند جایگاه مسجد در اجتماع و فضای حقیقی و فضایی مجازی باید حفظ شود.

کسب مقام اول

وی ادامه می دهد:کانون فرهنگی هنری مسجد النبی(ص) گچساران امسال موفق به کسب مقام اول کانون های شهرستان ،و نیز تجلیل توسط نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل ارشاد و مدیر ستاد کانون های مساجد استان را در کارنامه دارد.

سوگواری محرم

مسئول گروه جهادی محمد رسول الله(ص) درادامه با اشاره به آیین سوگواری ایام محرم می گوید: با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش،جوانان جهادی مسجدالنبی(ص) و هیئت متوسلین به حضرت علی اصغر(ع) با شعار "ما ملت امام حسینیم و علم بر زمین نمی ماند" و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام به برپایی مجالس عزاداری دهه اول محرم کردند.

نذر کتاب

وی می افزاید:از دیگر اقدامات گروه جهادی محمد رسوالله(ص) و اعضای کانون فرهنگی هنری در ماه محرم نیز طرح بزرگ "نذر کتاب" با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز كتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها يک وظيفه ‏ ملى، كه يک واجب دينى است...،به این امر پرداختند.

مشق احسان

وی در پایان گفت:کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند از دیگر برنامه های این گروه جهادی خواهد بود که با پیوستن به پویش "مشق احسان" توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ان شاءالله توزیع ۱۵۰ بسته لوازم تحریر را خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها