نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. مرداد 1400 - 16:56
از روز اول تا به آخر نبرد با داعش بچه های کهگیلویه و بویراحمد رشادت ها و جانفشانی ها می کردند،گرچه عزیزانی پر پر می شدند اما شیرین بود و درست عین نمایش دفاع مقدس بود و زیباتر این بود که سرباز حضرت زینب سلام الله علیها در سرزمین شامات باشی.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جلال محمد پور، ازفرماندهان جبهه مقاومت در گقتگو با این پایگاه خبری تحلیلی به مناسبت سالروز گرامیداشت شهدای مدافع حرم گفت: نقش محور مقاومت در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بی بدیل است که امروز به وضوع  در سیاست ، اقتصاد ،امنیت و آرامش کل منطقه نفوذ و حضور دارد، اگرچه دشمنان اسلام و در راس آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس صهیونیستی در طول 42 سال گذشته چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم عداوت و دشمنی شان با جمهوری اسلامی را نشان داده اند.

وی افزود:بنابراین در چند توطئه مجبور شدند که همسایگان ما را درگیر آشوب ، جنگ و فتنه کنند که برای نمونه می توان به حضور آمریکایی ها در افغانستان به بهانه درگیری با "بن لادن" و عوامل آنها هم اشاره کرد که به شکلی هم به جمهوری اسلامی ضربه بزنند،اما در آن منطقه هم علیه انقلاب اسلامی به نتیجه نرسیدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند که در این خصوص باز هم درایت و تدابیر شایسته سردارسلیمانی باعث ناکامی دشمن در شرق کشور شد.

محمدپور ادامه داد:به هرحال دشمن دست بردار نبوده و نیست و در منطقه خاورمیانه با اختلاف و فتنه انگیزی بین کشوهای همسایه و فرافکنی علیه جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی نیز فروگذار نشده است و به روش های مختلف به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است که به یاری خداوند تاکنون ناکام مانده است.

فرمانده جبهه مقاومت درادامه گفت:به هرحال استکبار جهانی نیز در منطقه عراق و شامات به شیطنتی وسیع دست زد و برای تضمین امنیت و نیز پیشروی اهداف اسرائیل در منطقه فتنه بزرگی را در منطقه براه انداخت و به اسم اسلام به مقابله با اسلام پرداختند و در این زمینه نیز گروه های کج فهم و نادان (داعش) را با حمایت دلارهای سعودی در منطقه تجهیز و مسلح کردند.

وی تصریح کرد:هرچند سناریو به این شکل بود که در مناطق مختلف عراق و سوریه بحث های تفرقه افکنی قومیتی شیعه و سنی و... را مطرح کردند که درادامه هم درجنوب کشور سوریه افرادی را اجیر کردند تا اعتراضاتی علیه دولت بشار اسد راه اندازی کنند، هرچند عده ای هم در لباس ارتش به مقابله ایستادند و مردم را به گلوله بستند در حالی که هر دو گروه از خودشان بودند که در نهایت باعث شکل گیری فتنه ای بزرگ در این مناطق شد.

محمدپور گفت: بنابراین کمتر از 6 ماه این فتنه سراسر کشور سوریه را گرفت هرچند خیلی از مردم و عوامل داخلی سوریه نیز فریب خوردند درحالی که 186گروه غیر از داعش در منطقه شامات علیه دولت سوریه به مبارزه برخاستند و مقابل دولت بشار اسد ایستادند، اگرچه با حمایت همه جانبه کشورهای مرتجع عربی از جمله سعودی ها این اقدامات به پیش می رفت که در این صورت نیروهایی با دستمزدهای بالا اجیر می کردند که مردم خودشان را خاک و خون می کشیدند.

وی تصریح کرد:گروه های همچون جبهه النصره که بدتر از داعش نیز عمل می کردند و به صغیر و کبیر هم رحم نمی کردند ،اواخر سال  94 بود که مردم سوریه متوجه خیانت سعودی ها با حمایت اسرائیلی ها و آمریکایی شدند چرا که آمریکایی ها عملا بحث پشتیبانی تسلیحاتی و تامین تجهیزات و امکانات گروهای داعش و النصره را به عهده داشتتند که درادامه نیز برخی گروه ها دست از مبارزه با دولت سوریه برداشتند اما برخی گروه ها هم به داعش پیوستند.

فرمانده جبهه مقاومت درادامه گفت:در این بین جنایات داعش در منطقه حتی روی ارتش هیتلر را هم سفید کرده بود، چرا که نشان دادند به انسانیت هم رحم نمی کنند درحالی که با پرچم اسلام مرتکب این جنایات می شدند و خیلی از جوانان آن مناطق را هم فریب می دادند با این حال ضربه زیادی به کشورهای عراق و سوریه زدند.

وی درادامه تصریح کرد:اما در نهایت با تدبیر و فرماندهی سردار سلیمانی ،بشریت از دست خبیث ترین انسان ها نجات یافت و این فتنه عظیم هم در عراق و هم در سرزمین شامات ریشه کن شد، امروز جبهه مقاومت به عنوان جبهه مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی و به عنوان حامی واقعی بشریت باعث آرامش و امنیت در منطقه خاورمیانه شده است.

محمدپور بیان کرد: امروز جبهه مقاومت به یاری خداوند و به برکت خون سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم با اقتداری بالاتر از گذشته به نبرد با دشمنان ایستاده است، که انشاءالله پیروزی جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا نیز فراتر خواهد رفت و به عنوان یک سپاه مردمی نقش کلیدی خودش را در منطقه ایفا خواهد کرد.

فرمانده جبهه مقاومت درادامه گفت:بنابراین داعشی ها از فرصت استفاده کردند و از آشوب و فتنه ای که با سیاسی کاری و تبلیغات رسانه ای در جنوب سوریه انجام دادند نیز وارد منطقه شدند و تقریبا 70درصد خاک سوریه را تصرف کردند که بخش دیگری ازخاک سوریه را هم گروه های تکفیری دیگری به تصرف خودشان درآورده بودند که نهایتا 95درصد از خاک سوریه در تیرس دشمن بود.

وی ادامه داد:با این اوصاف نیز تدبیر سرار سلیمانی، روس ها را وارد محرکه نبرد با داعش کرد، لذا روسها در سال 94 به هیچ عنوان امیدوار به نجات سوریه نبودند چرا که هجمه تبلیغاتی دشمن اینگونه بود که سوریه سقوط کرده و بشار اسد پناهنده فرانسه یا روسیه خواهد شد،به هرحال بشار اسد کمک های از جمهوری اسلامی خواستند که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که اگر می خواهید حکومت شما مردمی باشد به میان مردم بروید و حمایت خودتان را از مردم اعلام کنید، با دشمن مبارزه کنید که مبارزه شما هم جواب خواهد داد و درادامه نیز جبهه استکبار مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

محمدپور اظهارکرد:بشار اسد هم توصیه های حضرت آقا را گرفتند و مصاحبه مطبوعاتی انجام دادند که از مردم هستند و اگر بنا باشد بمیرد در همین خاک سوریه دفن خواهد شد، این اقدامات در نهایت هم موجب تقوت قلبی نیروهای مردمی ارتش سوریه شد، بنابراین همه این اقدامات به واسطه دیپلیماسی قوی و حکیمانه سردار سلیمانی صورت می گرفت که حتی پوتین رئیس جمهور روسیه هم اکتفا به نظر و تدبیر سردار سلیمانی می کنند.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت:اگرچه شهید سلیمانی جلسه ای چند ساعته با "پوتین" داشتند و در این جلسه نیز ثابت کردند که این منطقه را بزودی از دست داعش خارج خواهند کرد، این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت راهکارهایی دادند و آقای پوتین را قانع کردند که نیروهای روس وارد سوریه شوند.

وی ادامه داد:بنابراین تدبیر این بود که مقابله از شمال سوریه آغاز شود و روسها از طریق هوایی نیز اقدام کنند،به هرحال نبرد در منطقه حلب بسیار سخت و پیچیده پیش می رفت و نیروهای زیادی هم در این منطقه هلی برن می شدند، سردار سلیمانی در چند جبهه با تکفیری ها در حال نبرد بودند و اواخر سال 94 بود که منطق حلب یکی پس از دیگری توسط رزمندگان جبهه مقاومت آزاد می شدند و آرامش به این مناطق هم بازگشت.

محمدپور افزود:با این تفاسیر نیز دشمن شکست های سختی را در حلب متوجه شد و کمک های که بعضا از مرز ترکیه(کوبانی و عین العرب) توسط خودروهای آمبولانس  به داعش می رسید هم مسدود شد، با وجود جنگ رسانه ای و تبلیغاتی دشمن باز هم با تدبیر و درایت سردار سلیمانی وحدت و انسجام بین نیروهای مقاومت که از کشورهای مختلفی هم بودند در منطقه شکل گرفت، و لذا پیوند این نیروها کار بزرگی بود که به حقیقت پیوست.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت:بنابراین نیروهای ارتش سوریه هم می گفتند شما ایرانی ها هم از ما دلسوزتر هستنید و از ناموس، حیثیت و شرف ما بیش از خود ما هم تلاش می کنید، درحالی که خود سوری ها باور نداشتند که از این معرکه جنگ نجات پیدا کنند و بار دیگر شاهد آرامش کشورشان باشند، اگرچه تبلیغات رسانه ای دشمن هم در ایجاد رعب و وحشت بسیار گسترده بودند و خود سوری ها همه چیز را تمام شده می دانستند درحالی که یاس و ناامیدی سراسر منطقه را گرفته بود.

وی بیان کرد:جاده ای بنام "سلمیه" در شرق منطقه "حماه" وجود داشت به طول 120کیلومتر که تا منطقه ای به اسم "اسریا" دست قرارگاه حضرت رسول(ص) به فرماندهی سردار "عوض شهابی فر" قرار داشت و بنده نیز به عنوان جانشین ایشان در این منطقه بودم و عزیزانی هم از استان مان در این قرارگاه حضور داشتند.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت:پایگاهی به نام شیخ هلال داشتیم که بسیار حساس بود که بایستی تجهیزات تسلیحاتی را انتقال می دادیم و جاده در تیرس دشمن بود، در اسفند 93 داعش حمله می کند و مناطقی را تصرف می کند، تعداد 70 نفر از نیروهای سوری را به شهادت می رساند  در حالی که سرهای نیروهای سوری را بریده بودند و به روی جاده گذاشته بودند که برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و ارتش سوریه چنین جنایت های را انجام می دادند.

محمدپور تصریح کرد:در آن منطقه حتی یک سنگر هم دایر نبود و نیروهایی از نوجوانان و جوانان هم حضور داشتند، در آن منطقه حرف هایی برای تقویت نیروهای سوری به زبان آوردیم  که برای نمونه از خاطرات دفاع مقدس و رشادت های نوجوانان مان در جنگ تحملی سخنرانی کردیم که با دست خالی و کمترین امکانات چه رشادت ها مقابل دشمن بعثی صورت گرفت.

وی افزود:حتی در این هنگام به کمک یکی از رزمندگان طریقه ایجاد سنگر را به نیروهای سوری نیز یاد دادیم، جوانانی که حتی با دمپایی در معرکه نبرد حاضر می شدند بنابراین انگیزه و باورهایی در بین جوانان سوری ایجاد کردیم  و حتی با انجام فعالیت های ورزشی تا جایی که منطقه ایجاب می کرد جوانان را جذب و به دفاع از کشورشان نیز ترغیب می کردیم.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت:به هرحال نیروهای سوری وارد کارزار نبرد با داعش شدند که با فرماندهی چند تن از دوستانمان از کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری کار سازماندهی آنها نیز انجام پذیرفت که بعدها نیز نیروهای سوری ضربات سختی بر داعش نیز وارد کردند و به خود آمده بودند و جانانه مقابل داعش می ایستادند.

محمدپور درادامه اظهارکرد:به هرحال رزمندگان ایرانی الگویی برای جوانان سوری بودند و این تفکر طوری پیش می رفت که خود نیروهای سوری برای برخی مسئولیت ها هم داوطلب می شدند،با تدبیر حکیمانه سردار سلیمانی نیز برخی محورها هم تحویل نیروهای سوری می شد،وحدت و انسجام خاصی بین نیروهای سوری، عراقی، لبنانی،فلسطینی،افغانی،پاکستانی،یمنی و... بوجود آمده بود که ماحصل پیروزی جبهه مقاومت همان نقش محوری سردار سلیمانی بود.

وی افزود:باور شهید سلیمانی این بود که خود نیروهای سوری می توانند به خوبی از کشورشان دفاع کنند و نقش حاج قاسم آنچنان بود که نوجوان و جوانان سوری هم به میدان مبارزه آمده بودند و با شجاعت تمام می جنگیدند.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت:این اقدامات درحالی انجام می گرفت که تفرقه و نفاق سراسر منطقه را فراگرفته بود، ایادی استکبار در بین مسلمانان فتنه و آشوب برپا کرده بودند اگرچه در منطقه "تدمر" سر40نفر از نیروهای سوری را بریدند در حالی که عکس می انداختند و در شبکه های مجازی به اشتراک می گذاشتند.

محمدپور تصریح کر:برای نمونه یکی از نیروهای داعش در سوریه ، سر پسر خاله اش را بریده و بروی نیز کرده بود که به جهت تبریک روز عید برای خاله اش در شبکه مجازی ارسال کرد ،بنابراین دشمن آنچنان در فکر و ذهن این افراد رخنه کرده بود که دست به چنین جنایاتی می زدند.هرچند شیطنت و فتنه گری استکبار تا جایی پیش رفته بود که مردم و حتی خانواده ها و قبایل را مقابل هم قرارداده بود و اگر تدبیر شهید سلیمانی نبود این نفاق ها و این توطئه ها به این زودی ها هم جمع نمی شد.

وی تصریح کرد:رشادت های رزمندگان ایرانی در شامات و عراق برای همه الگو بود،حتی در برخی مکان ها طوری می جنگیدند  تا یک خانواده غیرمسلمان را از معرکه جنگ نجات دهند وقتی آنها این رشات ها را می دیدند برای شان غیرقابل باور بود،بنابراین هداف سرار سلیمانی همان آزادی بشریت و نابودی استکبار جهانی بود.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت:هنر سردار سلیمانی این بود که نیروهای مذاهب و ادیان مختلف منطقه را برای نبرد با تکفیری ها سازماندهی و متحد می کردند،هرچند اقدامات سردار سلیمانی در منطقه و جهان بی نظیر است چرا که حتی روسها بارها اذعان کرده اند که بدون تدابیرسردار سلیمانی تحت هیچ شرایطی موفقیتی در عراق و شامات نمی دیدیم.

محمدپور ادامه داد:با این وجود نیز جبهه مقاومت به عنوان یک فرهنگ عاشورایی نقش ارزشمندی در منطقه ایفا کرده و محبوبیت و اقتدار جبهه مقاومت روزبه روز هم بیشتر می شود، امروز شهید سلیمانی و جبهه مقاومت مختص به کل جهان بشریت و آزادی خواهان عالم الست.

وی اظهارکرد:ارزش و اهمیت جبهه مقاومت در سوریه و عراق در دفاع از کیان و حرم اهل بیت علیهم السلام بود،و این موضوع اینقدر برای رزمندگان شیرین بود که افراد با واسطه های مختلف آرزوی حضور در منطقه را داشتند و حتی برخی نیروهای ایرانی با لهجه افغانی و با شناسنامه افغانی همراه با نیروهای فاطمیون به منطقه می رفتند.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت: شهید "ستار اورنگ" جزو برترین های دانشگاه امام حسین علیه اسلام بودند که از دست حضرت آقا به عنوان مربی آموزشی لوح ممتاز دریافت کرده بودند، با وجودی بازنشسته هم بودند اما بازهم دردانشگاه می مانند و آموزش نیروهای جوان را برعهده می گیرد بنابراین بعد زا مدتی هم سردار اورنگ در منطقه حضور می یابند و شهد شیرین شهادت را هم می نوشند.

وی ادامه داد:خیلی از فرماندهان ما در سطح استان نیز التماس می کردند که وارد جبهه مقاومت شوند و برای خدمتگذاری به اسلام در بین عزیزان سبقت بود درحالی که نیروهای جبهه مقاومت نیز مظلومانه هم به شهادت رسیدند، حتی یک درصد مسائل مالی در این حماسه ها نقش نداشت و به عشق دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام به منطقه اعزام می شدند،اگرچه به برکت خون حاج قاسم و ابومهدی المهندس وشهدای مدافع حرم روز بروز بر اقتدار و قدرت نیروهای مقاومت هم افزوده می شود.

وی تصریح کرد:امروز حشد الشعبی در عراق، آمریکایی ها را به زانو درآمده است و جبهه مقاومت در سرزمین های اشغالی  نیز دمار از رژیم منحوس صهیونیستی درآورده است،امروز در جبهه مقاومت انسان های متخصص موشکی و پیشرفته ترین پهپادهای دنیا را داریم، آینده جبهه مقاومت به وضح روشن است که بزودی هم ستون فقرات دشمن را خرد خواهد کرد.

محمدپور درادامه هم گفت:در حالی که داعش درصد بالایی از خاک سوریه را تصرف کرده بود، اما برنامه ای داشتند که فرودگاه بین المللی دمشق را تصرف کنند و درگام دوم هم تصرف صداوسیما را داشت که با این اقدام کل دولت سوریه سقوط می کرد،لذا شهید همدانی با 40نفر از نیروهای جبهه مقاومت که تعدادی زیادی از بچه های خودمان بودند در کمتر از دو هفته با درگیری و جنگ تن به تن فرودگاه و جاده فرودگاه را از چنگ داعش درآوردند.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت:آمریکایی ها نیز وقتی می دیدند جبهه مقاومت فتوحات زیادی انجام می دهد دربرخی مواقع هلی برن می کردند و برخی مواقع سلاح و مهمات ارسال می کردند و هرکجا داعشی ها کم می آوردند آمریکایی ها از نظر تجهیزات و ادوات بروز جنگی حمایت می کردند.

محمدپور گفت:این درحالی بود در یکی از روستاهای سوریه حاج قاسم شخصا برای نجات اهالی اقدام می کند دشمن وقتی متوجه می شود بیش از 30 بالگرد مدرن آمریکایی را برای هلی برن نیروها به منطقه اعزام می کند تا به خیال خام خودشان سرار سلیمانی را دستگیر و یا به شهادت برسانند، اما نتوانستند، دشمن از جایی که سردار سلیمانی در آن منطقه حضور پیدا می کرد می ترسید و واقعا جرات روبه رو شدن با سردار سلیمانی را نداشتند.

 وی افزود:شهید سلیمانی به دعوت نخست وزیر وقت عراق و نیز به دعوت علما و شخصیت ها بزرگ عراق به جهت وحدت و انسجام  آنها به منطقه رفتند،اما آمریکایی با پستی هرچه تمامتر حاج قاسم را به شهادت می رسانند، لذا اقدام احماقه ای انجام دادند که تا سال ها هم تحلیلگران و سناتورهای آمریکایی این اقدام دولتمردان شان را نیز محکوم می کنند،بنابراین آثار و برکات شهادت حاج قاسم نیز اضمحلال و بیرون راندن آمریکایی از منطقه خواهد بود.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت:این دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی بود که روس ها را مجبور به حضور در سوریه می کرد،و هر جایی که در این منطقه خاورمیانه مشکلی بوجود می آمد این اقتدار شهید سلیمانی بود که چاره حل مشکلات بود؛ارزش و بقای دیپلیماسی دولت تدبیرو امید به دیپلماسی و قدرت میدانی شهید سلیمانی بود، هرچند برخی هم ناسپاسی کردند و باید احساس شرم کنند واز خانواده های شهدا عذرخواهی و در محضر پرودگار نیز استغفار کند، چرا که جسارت بزرگی به محور مقاومت کردند هرچند دیپلماسی سیاسی دولت تدبیر و امید هرجایی که ورود کرد به سنگ خورد و به بن بست رسید.

وی افزود:بنابراین شهادت محسن حججی در آن برهه زمانی نیز چنان تاثیری در جامعه ما و جبهه مقاومت گذاشت که پیروزی های جبهه مقاومت را دوچندان کرد، لذا این حماسه ها و جانفشانی رزمندگان جبهه مقاومت در منطقه واقعا ستودنی بود، اگرچه بچه های استان کهگیلویه و بویراحمد هم در جبهه مقاومت حماسه ها آفریدند به طوری که سردار شهابی فر وقتی در منطقه مجروح شدند  27 گلوله به بدنشان اصابت کرد و به نوعی شهید زنده هستند که  باعث افتخار استان و کشورمان هستند.

محمدپور ادامه داد:شهید ستار اورنگ تنها شهید مدافع حرم استانمان است که به وجود این رزمنده مدافع حرم افتخار می کنیم و باید هم قدردان باشیم،از روز اول تا به آخر نبرد با داعش بچه های استانمان رشادت ها و جانفشانی ها می کردند.

فرمانده جبهه مقاومت در ادامه گفت: گرچه عزیزانی پر پر می شدند اما شیرین بود چرا که عشقی بین رزمندگان وجود داشت که از دوران دفاع مقدس ذخیره شده و در آنجا تبلور یافته بود،درست عین نمایش دفاع مقدس بود و زیباتر این بود که سرباز حضرت زینب سلام الله علیها در سرزمین شامات باشی.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها