نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آذر 1398 - 9:08
هرچه به انتخابات اسفند ماه نزدیک می شویم، گویی آرایش رقابت کاندیداهای انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت غیرقابل پیش بینی و مبهم شده و اما و اگرها نیز در این خصوص شدت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،روز گذشته اردلان زینل زاده، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس روز پرکاری را در باشت، خیرآباد و بی بی جان آباد سپری کرد،وی با جمعی از جوانان باشتی در دفتر خود در این شهرستان دیدار کرد و بعد به منطقه خیرآباد رفت و شب نیز با اهالی روستای بی بی جان آباد دیدار کرد و غلامرضا تاجگردون نیز به همایشی با حضور قشقایی ها در باباکلان رفته بود.

  دروغ به مردم!

زینل زاده در جمع مردم بی بی جان آباد گفت: همه آنهایی که کار هم انجام نمی دهند نیز می دانند مشکل اصلی در کجاست،امروز سخنرانی انجام شده بود و گفته بودن مردم را ناامید می کنند شما شک نکنید وقتی به مردم دروغ گفته می شود هر روز بدتر می شود.

صدای مردم باشیم

وی اظهار کرد: آیا اگر امروز از مردم سوال کنیم که از معیشیت خود راضی هستید و بگویند راضی هستیم،در طول این سال‌ها وضعیت مردم بدتر شده است و بارها گفته ام تریبون ما باید تریبون صدای مردم باشد،هرچندما مردم را ناامید نمی کنیم بلکه واقعیت را می گوییم و در میان مردم می بینیم که مردم قدرت خرید ندارند.

شعار عبور برخی را قلقلک می دهد

وی ادامه داد: آنگونه نخواهد بود که برای خرسندی دولتی به دولتی ها بگوییم آقای رئیس جمهور در بی بی جان آباد مردم راضی هستند،من اهل کار هستم و دنبال کار بودم و اهل بنر زدن هم نبودیم و یک کلمه ای به عنوان "عبور" شعار ماست و نمی دانیم چرا برخی ها را قلقلک می دهد و اذیت می کند و فکر می کنند ما می خواهیم از روی آنها رد بشویم که به آنها می گویم عبور یعنی عبور از تبعیض و بی عدالتی ها و بهشت و جهنم های خود ساخته و نمی دانم چرا کلمه عبور اینقدر برای آنها دردآور است.

این کاندیدای انتخابات مجلس تصریح کرد:عزیزان در گذشته شعارهایی دادند که در سخنان جوانان شما باید دید آیا توانسته اند به آن عمل کنند یا خیر،ما با صداقت به صحنه آمده ایم،شعار باران بسیار زیبا بود و اگر ببارد و همه جا توسعه پیدا کند خوب است اما ایا در این هفت سال این باران در آبشیرین و بی بی جان آباد هم باریده است؟.

باران یا بوران؟

زینل زاده افزود: آیا در سربیشه و بیدزرد و تلخاب شیرین هم این باران باریده است و این سوال است؟!شاید برای لیدرهای شما در شیراز باران باریده باشد و هستند افرادی که باران را دیده اند!!!.

زینل زاده گفت: عده ای هم هستند در قشقایی که به دنبال باران هستند تا برای آنها نیز ببارد و بدانید من لیدر پرور نبوده و نیستم و در آینده نیز همین گونه خواهم بود،ما بارانی ندیده ایم بلکه بوران را دیده ایم و این مردم تشخیص می دهند باران بوده است یا بوران.

وی ادامه داد: من امروز خوشحال هستم که افرادی امروز از بودن من نگران هستند که حقی را خواسته اند که حق آنها نبوده است،البته باید گفت هیچ مدیری از رئیس جمهور تا پایین نمی تواند یک شبه مشکلات را حل کند و اما من قول داده ام که حق را به حق دار برسانم.

خدمت به مردم

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اظهار کرد: مگر من کاری کرده ام باید بیایم و منت بگذارم که باید به من رای بدهید؟،اگر شهردار بوده ام و کاری کرده ام وظیفه من بوده است و اگر کار بزرگی بوده همین بوده که بتوانم جودی دزدی ها را بگیرم و خیانت نکرده ام و منتی هم ندارم.

وی بیان کرد: اگر ساده بخواهیم بگوییم امروز هیچ شهروندی نمی تواند تلویزیون خود را یک مدل بالاتر ببرد و خودروی خود را عوض کند و امروز به شما می گویم اگر زینل زاده نماینده شد بعد از یکسال از من سوال کنید شما برای اقتصاد و معیشت و مبارزه با فساد چه کرده اید نه اینکه امروز خانه محله لبنانی ما نان قرضی می گیرد.

پول ها کجا می رود؟

زینل زاده تصریح کرد :خوب هست کسی بتواند پول بیاورد اما پول به جیب چه کسی برود مهم است،مگر قرار است ۲۹۰ نماینده رئیس کمیسیون بشوند نه اینگونه نیست بلکه وظیفه نماینده نظارت است،شفاف هستم واهل دروغ نیستم هر چند می گویند اخلاق من تند است اما تندی با چه افرادی؟؟؟.

یقه رئیس جمهور به پایین را خواهم گرفت

وی ادامه داد: افرادی که به دنبال منافع شخصی هستند نمی توانم قبول کنم کنار من باشند و قول می دهم در راستای گرفتن حق شما یقه رئیس جمهور به پایین را خواهم گرفت،اگر بنده نماینده بودم امروز به جای تبلیغات به دنبال استیضاح رئیس جمهور بودم.

وی افزود:امیرکبیر ۳۹ ماه بر مسند قدرت بود و در این مدت به دنبال حل مشکلات مردم بود و اما در این شش سال دولت نتوانست کاری انجام دهد و دوسال دیگر باقی مانده است.

عبور از مشکلات

وی با توصیه به تاجگردون گفت: بهترین تبلیغ این بود که شما امروز یقه رئیس جمهور را بگیرید و من امروز خواهان عبور از این مشکلات هستم و بدانید من دروغ نگفته و نخواهم گفت و اگر در دوران نمایندگی من ۱۰۰ نفر بر سر کار بخواهند بروند به شما خواهم گفت نه اینکه محرمانه بین من و مردم باشد؛به دنبال تقویت لیدرها نخواهم بود.

زینل‌زاده نیز در نشست با اهالی منطقه مردان معصوم از توابع خیرآباد گچساران اظهار کرد: در چند روز اخیر مطالب مختلفی در گچساران عنوان شده است و تلاش کاندیدای محترم این است خودشان را جابیاندازند یا قدرت بیانشان را مطرح کنند من نمی‌خواهم مقابله به مثل انجام دهم.

عبور و رهایی

وی گفت:من معتقدم چپ و راست نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند کما اینکه تاکنون نتوانسته است بله سلیقه‌ها متفاوت است اما در عمل هیچکدام نتوانسته موجبات عبور و رهایی را فراهم کند.

زینل‌زاده ادامه داد: همه اینها در مسیری حرکت کردند که امروز ما در حال نزدیک شدن به بن بست قرار داریم به ویژه در اقتصاد.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت با اشاره به موضوع مطرح شده موتور توسعه توسط یکی از کاندیداها گفت: بعضی‌ها معتقدند که موتوری که روشن شده و حرکتی که در اقتصاد صورت گرفته فرد دیگری نمی‌تواند به این حرکت ادامه دهد من می‌خواهم بگویم این نکته خودخواهانه و از روی جهل است یعنی ما پتانسیل‌های حوزه‌مان را نمی‌بینیم و یاغرور برمان داشته و نمی‌خواهیم اعتراف کنیم؟!!.

وی گفت: نه زینل‌زاده تنها شهردار موفق این استان و شهر دوگنبدان بوده و نه هیچکدام از مسئولان دیگر می‌تواند تنها مسئول موفق باشد این توفیق‌ها همه نسبی است یعنی کسی کاری انجام می دهد امکان ندارد دیگری نتواند بهتر از او این کار را انجام ندهد در گذر زمان همه این ها مشخص و هویدا می‌شود.

شورای شهر ضعیف

زینل زاده اظهارکرد: در یکی از جلسات فرمانداری شورای جدید آمده بود وقصد تغییر شهردار را داشت من در آن جلسه افراد زیادی از جمله نماینده محترم  گچساران و باشت و اعضای شورای قدیم و جدید شهر حضور داشتند در آن جلسه کسی متوجه نشد من چه گفتم الان متوجه شدند من آنجا اعلام کردم که  نمی شود یک موتور خودوری 8 سیلندر را روی یک بدنه ماشین 4 سیلندر نصب کرد یعنی بدنه ماشین 4 سیلندر پاسخگوی قدرت موتور 8 سیلندر نیست من اینجور اعلام کردم من با این شورا نمی توانم کار کنم.

وی افزود:در آن جلسه کسی فکر نمی کرد اتفاقات به چه شکلی روی دهد اما امروز این چند جمله  را هرکجا بفرمایید همه مردم ما در همه جا متوجه می‌شوند من در آن جلسه چه به عزیزان گفتم، آقایانی که در آن جلسه بودند الان متوجه هستند من الان می خواهم حرفی بزنم که بعضی از آقایان متوجه نشوند ولی من به شما قول می دهم 2 سال و نیم آینده اگر توفیقی باشد در این انتخابات همه مردم در گچساران و استان و شاید ابعاد ملی متوجه شوند من الان دارم چه عرض می کنم.

حرکت در مسیرغلط

زینل زاده تصریح کرد:اعتقاد ما این است موتوری که عزیزان می گویند کسی نمی تواند آن را بجز ما به حرکت در بیاورد من اعتقاد دارم این موتور در مسیری غلطی در حال حرکت است قبول دارم یک موتوری روشن شده که نیمه روشن است که هم باید بهتر کار کند و هم مسیرش را تغییر دهد.

غلامرضا تاجگردون ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز روزگذشته در جمع مردم روستای باباکلان بود که در سخنانی گفت:خدمت هایی که نظام نصیب مردم این خطه کرده و باعث خوشحالی آنها شده ما را نیز خرسند و خوشحال می کند،یک روز باباکلان مجموعه ای از نخلستانها و مرکبات بود و روز دیگر همچون خرمشهر جنگ دیده،کم کم این دیار فراموش شد و مردم از این خاک هجرت کردند.

وی افزود:برای اینکه دوباره زندگی و امید به دل مردم برگردانده شود کار ساده ای نیست، کم کم امید در دل مردم باباکلان زنده خواهد شد،نباید فراموش کنیم حق مردم ما همین است ،شاید برای برخی آبرسانی،ساخت راه،سالن و حتی کتابخانه سخت باشد،روزی کسی می گفت رای شما فقط در حد یک آمبولانس بود و به رای مردم قیمت گذاری می کردند،بدانند دل و قلب مردم قیمت گذاری شدنی نیست.

هوای خوب زمستان

تاجگردون تصریح کرد:علی رغم وجود مشکلاتی که سد راه مردم این منطقه است مردم این منطقه می دانند من در ظهر گرمای تابستان بیشتر کوچه های این منطقه را دیده ام و برخی نگویند تنها در هوای خوب زمستان آمده است.

نماینده گچساران و باشت درمجلس گفت:امروز صبح وقتی در نزدیک بی بی حکیمه عزیزی که من را دوست دارد از من انتقاد کرد که آقای تاجگردون در سخنرانی هایت پیرزن باباکلان و خیرآبادی را می گویی ولی پیرزن بی بی حکیمه ای را نمی گویی،این نقد برای من پسندیده است،زیرا با این حرف می دانم امید به دل پیرزن بی بی حکیمه ای نیز نفوذ پیدا کرده است.

وی افزود:ما خوب زندگی کردن و با مهر زندگی کردن را در مردم باباکلان دیده ایم،به کسانی که شعار رفع تبعیض را سرداده اند یادآور می شوم وقت کردید به خودتان و نزدیکانتان بگویید سری به باباکلان و پبچاب بزنید‌.

ارزش یک رای باباکلان!

تاجگردون افزود:یک رای برای من در باباکلان ارزش ۱میلیون رای را دارد زیرا می دانم دلش با من است،هر۴سال یکبار انتخاباتی برگزار می شود و انتظار می رود حرف هایی زده شود اگرچه در دور گذشته انتخابات بدون حرف و شعاری برگزار شد و نه توهینی شد و به انتخاب هم احترام گذاشتند،کسانی که امروز به من توهین می کنند و شعار ترک و لر می دهند یادشان باشد که وقتی در کنار من بودید به تمسخر به مهندس فولادی چه گفتید.

وی گفت:من اگر تبعیض گر باشم، باشم شما بدانید فولادی را در کجا(هواپیما)تغییر دادید،اگر قرار باشد رفع تبعیض شود شعار رفع تبعیض را به آنها نخواهم داد،ما در این مسیر هر کجی باشد گردنش را با شمشیر می زنیم.

تامین مطالبات مردم!

نماینده گچساران و باشت تصریح کرد:هیچ چیز لذت بخش تر از این برای من نبود که در کتابخانه نمونه باباکلان حضور پیدا کنم و ببینم نونهالان و نوجوانان در حال کتابخوانی هستند،درست است فصل انتخابات است ولی یادتان نرود این دیدارها برای نماینده شما۴سالی یکبار نبود و سالیانه چندین بار به این منطقه می آییم.

تاجگردون تصریح کرد:تامین مطالبات مردم یک وظیفه است که همراه آن لذت است،رقیبان این دوره تمام توطئه ها را کردند که رای را بشکنند خودشان هم می دانند و یقین دارن که موفق نخواهند شد،

اما شک نکنید اگر نمی دانستم این دوره حداقل۷۰درصد مردم قشقایی به من رای می دهند و حداقل۲۵هزار نفر بیشتر از نفر بعد ندارم وارد انتخابات نمی شدم.

گنجشک ها کمی بیشتر سر و صدا می کنند

وی تصریح کرد:در جمع طایفه آرخلو هم گفتم این صبح هم مانند صبح های دیگر است اما فقط گنجشک ها کمی بیشتر سر و صدا می کنند،ولی مردم باید بدانند که فریب آنها را نخورند؛قشقایی و مردم بدانند شما انسان هستید و قابل معامله نیستید و قشقایی خیالش راحت باشد باوی فرزند خود را نمی کشد و معامله نمی کند.

نماینده گچساران وباشت افزود:آنها مدیر قشقایی را در هواپیما و در پستو و با قرآن معامله می کنند و حتما شما را هم ذبح خواهد کرد،ما به زور شمشیر را از آنها گرفتیم و شکستیم و قلم را به دست گرفتیم،آنها هزار ترفند را به کار می برند و ۲ماه پیش گفتند تاجگردون را رد صلاحیت می کنیم.

وی افزود:هیات نظارت و شورای نگهبان این چه حرفی است که می گویند تاجگردون با شورای نگهبان و هیات نظارت معامله می کند!،ما در عمل تابع ولایت فقیه و آرمانهای آن هستم نه با تظاهر و ریا و حقوق مردم را معامله نمی کنم وما قرار نیست بخاطر اینکه به نیت مقصد شخصی خود برسیم آنچه را داریم،ببازیم.

تاجگردون گفت:امروز ما با همیم و فردا و فرداها هم با همیم،شک نکنید این مسیر ،مسیر موفقیت ماست،عزت ما همین است عزت فراموش شده ما امروز تبلور یافته آن را خاموش نکنیم وخودتان قضاوت کنید و انتخاب کنید که چه کسی می تواند این خدمت را فزون کنند.

عزت گچساران

اگر چه هومان عسکری، کاندیدای انتخابات مجلس در گفت گو با رسانه ها در واکنش به برخی از اظهارات تاجگردون نیزگفته بود: در همان روز ثبت نام نیز گفتم عزت گچساران به شخص نیست،اگر آقای نماینده مدعی آن است که در هشت سال نمایندگی خود هیچگونه تبعیضی وجود نداشته است و عدالت برقرار بوده است پس بهتر آن است گوشه ای بنشیند و نظاره‌گر این باشد تا مردم در روز انتخابات رای خود را به صندوق ها بیاندازند.

کاری نکنید که از پشت پرده ها و فشارها بگویم

وی تصریح کرد:کاری نکنید که از پشت پرده ها و فشارها بگویم،آیا صدای خرد شدن غرور مادر و فرزندی را نمی بینید که چگونه در جلوی مغازه های این شهر کارتون های خالی را جمع می کنند تا امرار معاش کند در حالی که ماسک به صورت زده اند تا کسی آنها را نشناسد.

عسکری خطاب به تاجگردون گفت:متاسفانه شما از سر تکبر با مردم سخن می‌گویید و عزت گچساران را به خودتان ربط می دهید،عزت قشقایی به این است که اولین شهید انقلاب را داده است و آخرین شهید این گلزار شهدا نیز از آن قشقایی هاست.

عزت شهدا

این کاندیدای جوان تصریح کرد: همانگونه که عزت این شهر به وجود چندین شهید انقلاب در یک روز است؛ پس فراموش نکنید عزت و بزرگی گچساران که در تاریخ این کشور رقم خورده است؛ حرکت انقلابی مردم این شهر در تقدیم چندین شهید در یک روز است نه شخص شما،عزت به معنای آن است که عدالت در این شهر برای همه باشد نه فقط برای عده ای خاص.

خسته از بی عدالتی؛ خسته از تبعیض

وی در ادامه افزود: گچسارانی ها امروز خسته اند خسته از بی عدالتی؛ خسته از تبعیض؛ خسته از شعارهای تکراری،شعار باران شما فقط برای عده‌ای خاص بارید؛ پس یادتان باشد زیبایی باران به آن است که عادلانه ببارد و برای همه ببارد نه برای عده ای خاص.

عسکری در توصیه به تاجگردون نیز گفت: بهتر آن است به آن خوابی که رفته اید بیدار شوید و به دل همین شهر بروید و مادرانی را ببینید که چگونه در جلوی مغازه های میوه فروشی بازمانده‌های میوه ها را جمع می کنند تا روزگارشان را سپری کنند و بدانید اینها نشانه عزت مندی نیست.

پشت پرده ها چه خبر است؟

وی اظهار کرد: نگذارید بگوییم آنهایی که امروز در کنار شما هستند برای چه در کنار شما ایستاده اند و در پشت پرده ها چه خبر است،شما هشت سال نماینده مردم گچساران و باشت بوده اید و مدعی آن هستید بهترین بوده اید پس بهتر نیست گوشه ای بنشینید تا مردم در دوم اسفند به عملکرد شما نمره دهند چرا که دست و پا زدن شما این روزها  مثال دانش آموزی می‌ماند که نمره نگرفته است و تلاش می‌کند تا از معلمش نمره اش را بگیرد.

بنابراین هرچه به انتخابات اسفند ماه نزدیک می شویم، گویی آرایش کاندیداهای انتخابات مجلس در حوزه گچساران و باشت غیرقابل پیش بینی و مبهم شده و اما و اگرها نیز در این خصوص شدت گرفته است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

خدا از کسی نگذره که ب مردم ظلم کرده و حالا ادعای منجی میکنه چوب خدا صدا نداره همه ما فقر و بدبختی مردم شهرمون رو میبینیم خداوکیلی کدوم یکی از ما بدون رانت و .... میتونیم حداقل سالی یا دوسالی یک بار ماشینمون رو عوض کنیم یا مسافرت بریم یا .... تو باید الان جواب پس بدی اما مدعی و طلبکار هستی شما و دولتتان با تصمیمات و رفتار غلطتان عامل بدبختی و فلاکت مردم بوده و هستید شما الان باید جوابگو باشید نه مدعی اما ظاهرا برعکس شده

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها