نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. شهريور 1398 - 13:49
تاجگردون:چند طرح عمراني در شهر مربوط به شهرداری افتتاح و يا كلنگ آن به زمين زده شد، دو سالی مي شد كه افتتاح طرح در شهر نداشتيم، خدا را شكر مثل اينكه شروع شد ،هرچندجاي دو سه نفر از دوستان شوراي شهر خالي بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص آیین کلنگ زنی و بهره برداری از 52طرح عمرانی در گچساران نوشت:امروز و به مناسبت هفته دولت چند طرح خوب در منطقه ليشتر و خيرآباد افتتاح شد، بهره برداري از طرح تامين آب قسمتي از منطقه ليشتر حدود هزار هكتار. يک سالن ويژه و مناسب ورزشي در روستاي اسلام آباد ليشتر براي بانوان عزيز اسلام آباد و مظفر آباد.

وی ادامه داد:كلنگ زني واحدگاوداري ليشتر. زمين چمن مصنوعي ده خليفه خيرآباد. تامين اينترنت فور جي براي روستاه هاي منطقه خيرآباد كه مدتها پيگير اين درخواست بودند.

تاجگردون نوشته است:چند طرح عمراني در شهر مربوط به شهرداري افتتاح و يا كلنگ آن به زمين زده شد، دو سالي مي شد كه افتتاح طرح در شهر نداشتيم. خدا را شكر مثل اينكه شروع شد. اميدوارم آناني كه  كلنگ زده شد به موقع انجام شود. جاي دو سه نفر از دوستان شوراي شهر خالي بود.

وی در مطلبی دیگر هم نوشت:هيچ خدمتي بالاتر از اين نيست كه لب كودكي بخندد.

این در حالی است که همزمان با هفته دولت 52 طرح عمرانی و اقتصادی با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و محلی در گچساران افتتاح و کلنگ زنی شد.

این پروژه ها با اعتباری افزون بر ۸۹۵ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال افتتاح یا عملیات اجرایی آنها شروع شده که در بخش های زیرساخت های مخابراتی،آب، بهداشت، مسکن، کشاورزی و زیرساخت های مناطق شهری و روستایی عملیاتی شده است.

از این تعداد طرح ۴۴ طرح با اعتباری بیش از ۶۹۵ میلیارد ریال بهره برداری شده است،اجرای ۱۲۰ هکتار سیستم تحت فشار منطقه چرزو و دیل با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال، اجرای شبکه های فرعی ۳ و۴ آبیاری نوین اراضی دشت لیشتر با ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار، آبرسانی آب شرب به روستاهای آبریگون و گناوه با ۶ میلیارد و  ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار، سه سالن چند منظوره با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، چمن مصنوعی روستاهای پاکوه و شهید افراز با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از از جمله پروژه های عمرانی افتتاحی در این شهرستان است.

با افتتاح این تعداد طرح اقتصادی ،زمینه اشتغال پایدار برای ۲۰۰ نفر فراهم شده است،و نیز طرح پرورش گوساله پروار بندی ۱۵۰ راسی با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی پنج نفر به بهره برداری رسید.

بهسازی راههای روستایی پاکوه، سرآبننیز، پشه کان، آبگندی، بی بی حکیمه، دیل، آب توت، انجیر سیاه با اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال، احداث فاز دوم بلوار اندیشه با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار، ، چمن مصنوعی آب گرمو با پنج میلیاردو ۱۰۰اعتبار از مهمترین طرح های است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است ۲۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای این طرح های جدید تخصیص یافته است.

همچنین عملیات اجرایی طرح های  اقتصادی گاوداری شیری ۵۰ راسی، پرورش شتر مرغ ۵۰۰ قطعه ای و  طرح پرورش بز اصلاح نژادی ۲۰۰ راسی با اعتباری بیش از ۸۴ میلیارد ریال آغاز شد که با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۲۳ نفر فراهم خواهد شد.

ادامه تصاویر را مشاهده کنید.

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها