نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. ارديبهشت 1396 - 10:48
با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو،استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دوگنبدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر چهارشنبه در آئین بهره برداری از تصفیه خانه شهر دوگنبدان گفت که عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۲ آغاز شد اما تا سال ۱۳۹۲ اجرای این طرح به دلیل کمبود اعتبار متوقف بود.

این طرح در ابتدای دولت یازدهم تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در فاز نخست داشت.
سید موسی خادمی افزود که این طرح برای حفاظت از منابع سفره‌های آب زیرزمینی و حفظ سلامت عمومی مردم این شهر، صیانت از محیط زیست و استفاده بهینه از پساب‌های فاضلاب برای مصارف آبیاری فضای سبز اجرا شده است.
وی بیان کرد که ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تصفیه خانه شهر دوگنبدان هزینه شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که ۴۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، بیش از هفت کیلومتر خط انتقال و ۶ هزار انشعاب خانگی از بخش‌های مهم اجرا شده این طرح است.
وی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز بهره برداری شده است.
وزیر نیرو نیز در این آئین با اشاره به خدمات مطلوب دولت یازدهم در توسعه زیرساخت‌های تصفیه خانه‌ها فاضلاب، نیروگاه‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب کشور گفت که خدمت بی منت به مردم از افتخارات مسئولان دولت تدبیر و امید است.
حمید چیت چیان با بیان اینکه عملیات اجرایی چهار طرح تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج، آب‌رسانی به شهر مادوان از «تنگه کبوتری»، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی سخت و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چرام شروع شده ابراز امیدواری کرد که تکمیل این طرح‌ها نقش اثرگذاری در افزایش رفاه مردم این استان داشته باشد.
تعداد مشترکان آب و فاضلاب شهر دوگنبدان به ترتیب ۳۱ هزار و ۸۲۷ و پنج هزار و ۶۴۴ مشترک است.
شهر یکصدهزار نفری دوگنبدان در ۱۵۷ کیلومتری جنوب غربی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

گزارش و عکس: کوروش رضایی ؛ معصومه بوستانی






















 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها