نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. شهريور 1396 - 22:24
وزیرصنعت ،معدن و تجارت گفت:نباید امید را در دل مردم کشت،فرزندان این کشور چهار سال در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل بوده و مردم تقاضای کار دارند و ما نیز وظیفه داریم زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد شریعتمداری وزیرصنعت ،معدن و تجارت در آیین افتتاح کارخانه روغن نباتی گچساران با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد قدم‌های خوبی برداشته شده است، گفت:با افتتاح این کارخانه روغن خوراکی تعداد 150 نفربه صورت مستقیم در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مردم با انتخاب مسئولان سرنوشت خود را رقم می‌زنند و هرچند گاهی با حضور در کنار صندوق‌های آرا، با انتخاب خود در جهت توسعه کشور قدم برمی‌دارند.

شریعتمداری اظهارکرد: این روزها از رکود سخن گفته می‌شود که سخن بیراهه‌ای نیست و این رکود علت‌های مختلفی دارد که یکی از علل آن تقاضا برای خرید کاهش یافته است و بر اساس آمار قطعی که گفته شده درآمد سرانه شهری و روستایی از سال 1386 تا 92 به ترتیب 22 الی 38 درصد کاهش داشته است.

وزیرصنعت تصریح کرد: درآمد مردم در سال 92 معادل سال های 1382 و 81 شده بود که در این دولت صنعت ما 30 درصد افزایش یافته و این به آن معنا است که تولید افزایش یافته است ومهمترین دلیلی که موجب شده قدرت خرید کاهش پیدا کند این است که تقاضا برای تولید در کشور کم شده است.

وی گفت: با ایجاد تقاضا زمینه برای تولید چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی فراهم خواهد شد ودر برخی از کشورهای پیشرفته دنیا کارت‌های خرید اعتباری وجود دارد که هر کدام یک تقاضا برای خرید است و ما نیز باید برای 24 میلیون خانوار ایرانی این چنین کارت‌هایی را فراهم کنیم.

شریعتمداری اظهارکرد: نظام سیاست خارجی ما باید بر مبنای دوستی باشدکه با این کار موجب گشایش در بازارها خواهیم شد.

وی ادامه داد:امید مهمترین عامل حیات زندگی در بشر است و نباید امید را در دل مردم کشت،فرزندان این کشور چهار سال در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل بوده و مردم تقاضای کار دارند و ما نیز وظیفه داریم زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کنیم.

وزیرصنعت اظهارکرد: در حال حاضر توسعه کشور بر روی ریل قرار گرفته وامروز نیز مبلغ 50 هزار میلیارد تومان برای کار پیش بینی شده است که از این مبلغ 20 هزار میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی، 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی و مبلغ 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغال اختصاص داده شده است.

شریعتمداری درادامه با اشاره به کارخانه‌های روغن کشی در کشور گفت: تعداد 28 کارخانه روغن کشی با ظرفیت تولید 4.7 میلیون تن، تعداد 46 کارخانه تصفیه روغن با ظرفیت 3.7 میلیون تن ظرفیت تولید سالانه، که در حال حاضر 40 الی 50 درصد این کارخانه‌ها در حال کار هستند.

وی ادامه داد: سالانه 2.5 میلیون تن کنجاله وارد کشور می‌شود که در حال حاضر 90 درصد روغن خارج از کشور و تنها 10 درصد در داخل کشور تولید می‌شود وزمانی که تقاضا برای کنجاله کاهش پیدا کند ظرفیت تولید نیز در کشور کاهش پیدا می‌کندو بایدزمینه برای کشت دانه‌های روغنی در کشور فراهم شود.

شریعتمداری افزود:تعدادی از بدهکاران بانکی زیر گردونه‌های نظام‌های تولید له شده‌اند وسال گذشته مبلغ 16 هزار میلیارد تومان جهت ارتقای توان تولید در کشور  پرداخت شده است که از این مجموع مبلغ 34 میلیارد تومان غیر مستقیم و یک صد و 6 میلیارد تومان به صورت مستقیم  و مبلغ 144 میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی راکد در استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

وی افزود: امسال با تامین اعتبار تعداد 122 واحد صنعتی در سطح کشور مشغول به فعالیت شده‌اند.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها