نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. مرداد 1398 - 14:10
آقای تاجگردون! مردم به "وعده"ها رای دادند، نه "ادعا"‌ها و اگر از عملکردتان در گچساران و باشت راضی هستید پس باید از مناظره هم به شایستگی استقبال کنید و پاسخگوی اقدامات خود باشد و به جای حاشیه پردازی از مناظره ها و گفتگوها فرار نکنید تا مردم بتوانند تصمیم درستی در آینده اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هفته گذشته بود که شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس کهگیلویه و بویراحمد با توجه به رسالت خود مبنی بر تنویر افکار عمومی و آگاه سازی بیشتر جامعه، آمادگی اش برای برگزاری  مناظره ای با موضوع "رکود تولید و بن بست در برنامه ریزی های تولید و اشتغال" میان غلامرضا تاجگردون و سید یعقوب زراعت کیش را به روی خروجی رسانه اش قرار می دهدکه چند روز بعد نیز "زراعت کیش" به دعوت صبح زاگرس چراغ سبز نشان می دهد.

زراعت کیش از اعضای هیات علمی با درجه دانشیار اقتصادی در دانشگاه علوم تحقیقات تهران در مطلبی به دعوت صبح زاگرس نیز نوشته بود که قطعا برگزاری این مناظره با توجه به فضای غبارآلود تبلیغاتی فعلی، می تواند بسیاری از ابهامات موجود در عرصه فعالیت های سیاسی و اقتصادی را برای مردم عزیز استان و گچساران و گروه های سیاسی، روشن نماید وبدیهی است شفافیت و جوابگویی حق همگان در یک جامعه مدرن و مردم سالار است ومطمئنا قضاوت با مردم عزیزمان خواهد بود.

تحلیل این موضوع که چند روزی به عنوان بحث اصلی رسانه ها،شبکه های اجتماعی و محافل عمومی شهرستان و استان مطرح بود ،واکنش های زیادی هم در فضای مجازی به همراه داشت و بعضا چهره های سیاسی استان از انجام این مناظره مهم هم به نوعی استقبال کردند.   

یکی از این چهره های سیاسی مطرح استان "یدالله مرادی" بود که با استقبال از این مناظره در مطلبی نوشته بود :این اقدام اگر صورت گیرد در تنویر افکار عمومی و نهضت مطالبه گری و پاسخگویی بسیار در خور اهمیت و ضروری ،اینکه افراد جریانات فکری در محیطی منطقی و جمعی مباحث مبتلابه جامعه را به بحث و نظر بگذارند قدرت تحلیل و دقت آحاد و اقشار ملت در حرکتهای سیاسی اصولی و دقیق صورت می گیرد . ان شاءالله تعالی این برنامه عملیاتی شود .

برخی دیگر از چهره های سیاسی در اهمیت این مناظره نیز نوشته بودند که اگرجامعه به این سمت هدایت شودقطعا انتخابات منطقی ترو نتایج بهتری نصیب جامعه خواهدشد،ولی متاسفانه این روش راکمتردرسطح منطقه تجربه کرده ایم وشایدبتوان گفت نداشته ایم،ممکن است برخی تلاش کنندحرف های دیگری براساس فهم خودشان بزنندولی تضارب آراءوگفتگو،لازمه یک جامعه متمدن وباعث پیشرفت آن جامعه وبالندگی وشکوفایی استعدادها،وانتخاب اصلح وشایسته سالاری به معنای واقعی است،به عنوان یک عضوکوچک استقبال می کنیم وبه برگزارشدنش هم کمک می کنیم،چون انتخابات مهمی درپیش داریم ومجلس به فرموده امام عزیزدرراس امورهست،لذابایستی درست انتخاب کنیم زیرا قاعده گذاری وبرنامه ریزی و ریل گذاری امورمملکت شدیدا وابسته به انتخابات مجلس است.

برخی از رسانه ها در تحلیل های متفاوتی به موضوع مناظره پرداخته بودند و با طرح سوالی نوشته بودند که آیا تاجگردون تن به مناظره با زراعت کیش جوان خواهد داد؟،یک سایت خبری استان در ادامه نیز به امتناع تاجگردون از انجام یک مناظره در سال گذشته را یادآور شد و نوشت:قبل از این هم "ستار هدایت خواه" نماینده سابق بویراحمد و دنا از تاجگردون برای مناظره پیرامون موضوعات مختلف استان، اقتصادی و سیاسی دعوت کرد که تاجگردون هیچ وقت زیر بار این مناظره نرفت.

این سایت استان درادامه نیز نوشته بود که  البته تعبیرهای زیادی هم درباره نپذیرفتن دعوت به مناظره هدایت خواه از سوی تاجگردون انجام گرفت وبرخی بیان می‌کردند که تاجگردون توان مناظره با ستار هدایت خواه که در سخنوری ید طولایی دارد، را نداشت و به همین خاطر نپذیرفت و بعضی هم بیان می‌کردند که تاجگردون شرایط مناظره را برابر نمی‌دانست و یا قبول نداشت، چرا که او نمی‌توانست هر حرفی را بزند، اما رقیبش شاید به راحتی بتواند هر صحبتی را بکند.

این سایت استانی هم در تحلیلی نوشته بود که  احتمال اینکه تاجگردون مناظره با زراعت کیش را بپذیرید، خیلی کم است و البته دلایل زیادی هم می‌توان برای آن بر شمرد و یکی از دلایلی که شاید تاجگردون به این مناظره‌ها تن نمی‌دهد این است که او نمی‌خواهد برای حریفانش حسابی باز کند!!!.

با این تفاسیر "غلامرضا تاجگردون" نماینده گچساران و باشت در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با دادن پاسخ عجیبی از انجام این مناظره مهم امتناع می کند و انجام چنین مناظره ای را به روزهای نزدیک انتخابات محول می کند؟!.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخشی از اظهاراتش اینگونه گفته است که مناظره مفهوم دارد و وقت انتخابات که رسید خدمت هر عزیزی خواهم رسیدو مناظره می کنیم،البته هم مناظره هدف داردو فهم تشخیص این موضوع را دارم اگرچه طرف مقابل هم فکر می کند که ما این موضوع را نمی فهمیم.

هرچند این اقدام تاجگردون با واکنش های زیادی هم در فضای مجازی روبر شد و برخی ها معتقدند که به جای ترس و فرار از مناظره ،حتی الامکان نماینده گچساران و باشت به عنوان یک مسئول ارشد حوزه اقتصاد کشور باید در قبال دغدغه ها ، مطالبات مردم و کارشناسان پاسخگو باشند و این مطالبه عمومی به نوعی حق مردم است که مسئولین اقتصادی چه برنامه هایی را برای درمان اقتصاد بیمار منطقه و کشورشان در پیش گرفته اند.

اگر چه غلامرضا پاکدل از چهره های سیاسی گچساران در واکنش به فرار تاجگردون از انجام این مناظره نیز نوشته است:بدون شک مناظره نماد شفافیت است، بعد از اینکه سالها آقای تاجگردون علیه بنده گفتند و نوشتند و مصاحبه کردند ،وقتی ازسوی این جانب نقد شده و دعوت به مناظره شدند، نه پاسخ نقدها را دادند و نه مناظره را پذیرفتند. وقتی بعد از سخنرانی اسفند۹۶ ، مهندس زینل زاده به سخنرانی ایشان واکنش نشان دادند وبرای مناظره اعلام آمادگی کردند بازهم پاسخ مثبت ندادند .

وی درادامه نوشته است که این روزها که آقای دکتر زراعت کیش در حوزه اقتصادی که اتفاقا حوزه مورد ادعای ایشان است اعلام آمادگی کرده و توسط رسانه ها و چهره های سیاسی نیز این مناظره مفید و لازم تشخیص داده شده است ، باز هم ایشان حاضر به مناظره نیستند. فکر می شد ایشان را در حوزه های غیر تخصصی یارای مناظره نیست ولی اکنون مشخص است که در حوزه تخصصی اش هم از رویارویی با دکتر جوان هراسان است و در روز خبرنگار عنوان کرده است فعلا موقع مناظره نیست که اصلا جواب منطقی و قانع کننده ای نیست.

پاکدل باز هم نوشته است که  این احتمال می رود که ایشان از افشای موارد مهم در حوزه اقتصادی بیمناک است، بنابراین بیشتر علاقمند به نشست با رسانه ها و پاسخ های یکطرفه، غیرشفاف و دریک کلام فرافکنی و فرار از پاسخگویی و فقط حضور جلو دوربین هاست .

بنابراین در خاتمه باید گفت که مناظره همیشه امری برای شفاف سازی بوده است و بهترین قاضی مناظره هم افکار عمومی است ،پس جناب نماینده!بالاخره شما که همه عناوینتان به مردم ختم می شود از مناظره با یک چهره دانشگاهی و کارشناس اقتصادی که از جنس مردم بوده سرباز زدید درحالی که بارها بسیاری از رقبای حوزه انتخابیه تان را به باد تمسخر گرفته اید،براستی تا کی باید با شعار و و عده های سرخرمن با مردم برخورد کرد؟.

آقای تاجگردون! مردم به "وعده"ها رای دادند، نه "ادعا"‌ها واگر از عملکردتان در گچساران و باشت راضی هستید ،پس باید از برگزاری چنین مناظره هایی هم به شایستگی استقبال کنید و پاسخگوی اقدامات خود باشد و به جای حاشیه پردازی هم از مناظره ها و گفتگوها فرار نکنید تا مردم بتوانند تصمیم درستی در آینده اتخاذ کنند.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

جدیدا اقای عارف گفته "اگر کوچکترین شبهه را در مورد فردی مشاهده کنیم بی رودربایستی بگویم جایش در لیست نیست." اقای عارف چطور این حق برای خودت قائلی ولی برای شورای نگهبان قائل نیستی؟؟؟!!!!

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها