نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. بهمن 1396 - 8:24
نشست بررسی طرح ها و پروژه های اقتصادی و عمرانی گچساران با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،استاندارکهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران کل استانی درفرمانداری گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی و اقتصادی گچساران با اشاره به اعتراض تعدادی از کارگران اخراجی شرکت نفت گچساران،گفت:ما پیشاپیش خدمت آقای استاندار در خصوص  تجمع عذرخواهی کردیم ،اما اگر مردم بیکار شوند یا نه شما پاسخگو نیستید ما را جلوی در می‌گذارید، آقای صیدالی به جلسه می‌آید، استاندار نیز با ماشین می‌آید نماینده باید جلوی در بایستد و پاسخگوی دولت باشد.

۷۰ میلیون نفر از ما ناراضی هستند

تاجگردون در ادامه تصریح کرد: آقای صیدالی که از درب پشت به جلسه آمد درحالی که مدیرعامل شرکت نفت وگازگچساران نیز گفت ما زودتر از شما به جلسه رسیدیم،امروز کسی به من زنگ زد که پیام دادم که نارضایتی خود را نسبت به شما اعلام کنم من نیز گفتم ۷۰ میلیون نفر از ما ناراضی هستند شما نیز یکی از این افراد.

توجه بیشتری به مردم داشته باشید

وی تصریح کرد: مردم پول و کار می‌خواهند و ما در جریان کمیسیون تلفیق هستیم و اگر چه تلاش کردیم در بودجه سال ۹۷ بیش از آنچه می‌شود به مردم توجه کرد، بنده به عنوان نماینده مردم از مسئولان عالیه استان خواهش می‌کنم توجه بیشتری به مردم داشته باشند.

تاجگردون گفت:مردم سختی زندگی دارندو فشار تحمل می‌کنند ،ما باید در کنار مردم باشیم و همه تلاش کنیم پاسخگو باشیم خوب است، نه جلوی درفرمانداری پاسخگو نباشند اشکال ندارد به موقع‌اش نیز ما تلافی خواهیم کرد با مدیرانی که ما را تنها می‌گذارند که مدیران نفتی منظور است.

70درصد نیروهای پتروشیمی بومی هستند

تاجگردون درادامه درواکنش به خبرجذب نیروهای غیربومی درپتروشیمی گچساران گفت :یک هزار و 40 نفر در پتروشیمی گچساران تحت پوشش 8 شرکت کار می کنند که حدود 67 تا70 درصد نیروهای پتروشیمی بومی منطقه هستند،به مسئولان مربوطه گفتم که 350 نیروی غیر بومی هم زیاد است و تقاضا کردم نیروی غیربومی به شرطی بیاید که تخصص آن در منطقه نباشد.

جذب نیروی غیربومی را کاهش دهید

نماینده گچساران و باشت درمجلس درادامه خطاب به مدیر کل صنعت ، معدن وتجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:ایجاد بسترهای مناسب برای آموزش نیروی های بومی را فراهم کنید تا باآموزش در کارهای تخصصی جذب نیروهای غیر بومی را در این زمینه کاهش دهیم.

خجالت می کشم به روستای رودبال بروم 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درادامه  خطاب به مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمدگفت: من خجالت می کشم به روستای رودبال بروم چرا که پروژه های آن منطقه تعطیل است ،چه جوابی دارم به مردم بدهم،همه کارهای جاده دیل را انجام دادم وبه زودی کلنگ زنی احداث تونل جاده دیل نیز انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست تاجگردون با اشاره به اعتبارات پروژه های عمرانی این شهرستان، اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به اعتباراتی خوبی که به استان تعلق گرفته است این پروژه‌ها نیز با شتاب بیشتری اجرا شوند.

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس گفت:امسال بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی این استان اختصاص داده شده، که از این اعتبارات 40 درصد آن تخصیص داده شده است واین میزان اعتبار اختصاص داده شده به استان به غیر از اعتبارات خارج از پیوست‌ها است.

پروژه ها دیگر مشکل اعتبار نخواهند داشت

تاجگردون تصریح کرد:اعتبارات عمرانی این استان دیگر مشکل اعتبار نخواهند داشت و اعتبارات تخصیص داده شده از اعتبارات نفت، استانی و ملی است و تلاش می کنیم ‌تا با بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی منطقه موانع بر سر راه آنان را مرتفع کرده و شاهد شتاب هر چه بیشتر این پروژه ها بوده و رضایت مردم را فراهم کنیم.

اجرای 8پروژه با اعتبارات نفت

 تاجگردون ادامه داد:تعداد 8پروژه ازاعتبارات نفت به مبلغ 90 میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرا است که احداث سالن ورزشی چند منظوره ویژه بانوان در روستای سرآب ننیز با اعتباری به مبلغ 10 میلیارد ریال که تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد وهمچنین احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در روستای لیشتر خیرآباد با اعتبار 10 میلیارد ریال که به مناسبت دهه فجر در این روستا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی به دیگر سالن ورزشی در روستای امامزاده جعفر اشاره کردو افزود: این سالن نیز با اعتبار 10 میلیارد ریال که از اعتبارات نفت در این روستا در حال احداث است تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،احداث 4 چمن مصنوعی از اعتبارات نفت در روستاهای جهاد آباد، دیل، پشه‌کان و چهار بیشه علیا در این شهرستان از اقدامات خوب نفت در این شهرستان استhttp://www.aftabejonoob.ir.

وی اظهارکرد:چمن مصنوعی روستای جهادآباد تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چمن مصنوعی دیل، پشه‌کان، پادوک و چهار بیشه علیا به مرحله مناقصه رفته است وسالن بابا کلان با 30 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بیش از پنج میلیارد و 550 ریال در حال اجراست.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی خانه جوان گچساران با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال و جاده تندرستی با اعتباری یک میلیارد ریال در صورت تامین زمین تا پایان سالجاری آغاز خواهد شد،48 طرح عمران روستایی با اعتباری بیش از 136 میلیارد و 795 میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی 70درصد در مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان در حال اجراست .

اجرای6 طرح بزرگ راهسازی 

تاجگردون تصریح کرد:6 طرح بزرگ راهسازی با اعتباری بیش از 2 هزارو 50 میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجراست و قطعه یک محور گچساران -پازنان -رگ سفید با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 45درصد در حال اجراست.

وی ادامه داد: قطعه سوم این پروژه با اعتبار 200 میلیارد ریال به طول 10کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 35 درصد در حال اجراست، قطعه چهارم طرح عمرانی گچساران -پازنان -رگ سفید با پیشرفت 35 درصد به طول 6/5 کیلومتر با اعتبار 200 میلیارد ریال در حال اجراست وفاز یک و 2 محور گچساران بابا کلان به طول 16 کیلومتر با اعتباری بیش از 610 میلیارد ریال در حال اجرا است.

اجرای 6 طرح فرهنگی اجتماعی در بافت فرسوده 

نماینده مردم گچساران وباشت در مجلس در ادامه با اشاره به اجرای 6 طرح فرهنگی اجتماعی در بافت فرسوده گچساران اظهارکرد: احداث کتابخانه عمومی، مرکز فرهنگی هنری، ساماندهی خیابان بلادیان، احداث پایگاه‌های سلامت از جمله طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در حال اجرای این شهرستان است و تا کنون یک هزارو 700 واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران برای گرفتن مجوز ساخت به شهرداری ارجاع اده شده است.

تاجگردون ادامه داد: تعداد یک هزار و 450 واحد مجوز تخریب و تعداد 880 واحد در مرحله انعقاد قرار داد با بانک‌های عامل هستند و همکاری نکردن بانک‌های عامل موجب روند کندی نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده این شهر شده است، بانک ملی تاکنون به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات عمل کرده که جای تقدیر دارد.

تاجگردون در ادامه به اداره راه گچساران اشاره و تصریح کرد: امسال مبلغ 120 میلیارد ریال اعتبار به راهداری گچساران تخصیص داده شده که از این میزان 20 میلیارد ریال استانی و 100 میلیارد ریال ملی است،روشنایی محور گچساران باشت به طول 13 کیلومتر در حال انجام است، که از این میزان 9 کیلومتر تاکنون اجرا شده است.

تاجگردون گفت: طرح تامین آب در مناطق دشت 6 هزار و 500 هکتاری لیشتر ، سه هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد و علی آباد، یک هزار و 200 هکتار از زمین های دشت مور، زمین های کشاورزی تنگ انگشتری به میزان یک هزار هکتار از مهمترین طرح های در حال اجرای انتقال آب به زمین ‌های کشاورزی دیم شهرستان‌های گچساران و باشت است.

مدیران قدرت حل مسائل درون سازمانی را داشته باشند 

در ادامه این نشست علی محمد احمدی ،استاندار کهگیلویه وبویراحمدنیز اظهارکرد: مدیران اجرایی اطلاعات کاملی از پروژه‌ها و طرح‌ها داشته باشند، مدیران اجرایی باید قدرت حل مسائل درون سازمانی را داشته باشند که این خود از هنرهای مدیریت است.

وی با اشاره به طولانی شدن جلسات و هدر رفت وقت در جلسات برای چالش‌ها  تصریح کرد: بخشی از این مسائل داخلی هستند و روسای ادارات با ارتباط با یکدیگر مسئل مربوطه را رفع نمایند.مدیران می‌توانند با ارائه راهکارها مناسب مشکلات طرحهای عمرانی در دست اجرا را برطرف کنند، و متاسفانه در جلسه شورای اداری اینگونه مسائل وجود دارد.

 ساز و کار ما با انتظارات مردم سازگار نیست

دکتر احمدی با ابراز امیدواری برای پیشرفت فیزیکی طرحهای عمرانی و اقتصادی استان گفت: امیدواریم نتایج ارزشیابی عملکرد پروژه‌های عمرانی این استان نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تری پیدا کند،تا زمانی که زیرساخت های عمرانی در استان تقویت نشود امکان رشد اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال فراهم نخواهد شد و متاسفانه هم اکنون ساز و کار ما با انتظارات مردم سازگار نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کارهای عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و سخت گذر بودن جاده های ارتباطی آن پرهزینه تر از دیگر نقاط کشور است و مسئولان با بررسی و پیگیری مسائل مربوط به حوزه کاری خود مشکلات را به طور مرتب رصد و گزارش کنند.

 احمدی با ابراز گلایه از عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران با وجود تزریق منابع مالی افزود: با وجود تزریق منابع مالی پیشرفت خوبی در طرح‌های اقتصادی عمرانی گچساران حاصل نشده که مهمترین دلایل آن پیگیری نکردن مدیران و نظارت کافی مجریان با عدم تخصیص اعتبارات است.

گفتنی است  نشست بررسی وضعیت طرح ها و پروژه های اقتصادی و عمرانی شهرستان گچساران با حضور علی محمد احمدی استاندارکهگیلویه  وبویراحمد،غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستانهای گچساران وباشت درمجلس،معاونین استاندار،فرماندار گچساران و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرائی استان و مدیران شهرستانی در محل سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

احسن به شکار لحظه ها .دست ها بر صورت‌ها نشانه چیست ؟ اکثرا مدیران و حاضرین در جلسه دست ها را بصورت گذاشته اند . نشانه بلاتکلیفی و سکوت و جلسه یکطرفه و...
جناب دکتر تاجگردون حرفهای قشنگ قشنگ زدید ایا تا کنون با حرف مشکلی حل شده از سال 54که دانشجوی تربیت معلم گچساران بودم تا کنون انتخاب نیروی شرکت نفت شرایط خاص داشت که از قدرت و توان شما هم خارج بود اما در مجلس توان داشتید از حق معلمین بازنشسته که حقوق زیر 2ملیون دارند دفاع کنید ایا2ملیون را به فرزندانتان پول تو جیبی بدهید قبول میکنند یعنی 2ملیون پول توجیبی فرزندانتان باید مشکل معلمی را حل کند که چند فرزند بیکار دختر دم بخت مسکن وام وچندین و چند مشکل دارند این حرف تمام معلمین است نه فقط بازنشسته ها از افتاب انتظار میرود درد دل این قشر زحمت کش را که در کشورهای پیشرفته بالا ترین دریافتیها را دارند مد نظر قرار دهد
افتاب قبلا شجاع تر بودی 14اسفند سال1395مطلبی (کامنتی گذاشتم در مورد جاده دهنو پل بریم تا باشت 2ماه بعد از انعکاس مطلب افتاب جنوب عملیات جاده سازی شروع شد حال امیدوارم با انعکاس مطلب 14 دیماه مشکلی از خیل بیکاران و بازنشسته ها حل شود بهتر است مطلب را منعکس نمایید

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها