نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. مهر 1394 - 23:32
شهروندان گچسارانی بر این عقیده اند که اجرای برجام ضمن ایجاد آرامش و وحدت در هدف کشور باید موجب تحرک و تحول در فضای عمومی کشور و ثبات و اقتدار در پیشبرد اهداف انقلاب گردد و دولت باید از احتمال سواستفاده و بهره برداری های سیاسی و جناحی جلوگیری نماید.

به گزارش آفتاب جنوب،سرانجام سند جمع بندی نهايی مذاکرات هسته ای ميان ايران و اعضای1+5 در قالب برنامه جامع اقدام مشترک به تصويب شورای عالی امنيت ملی، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسيدو در سویی دیگر«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته دستور آغاز فرایند لغو تحریم های ایران را به عنوان بخشی از توافق هسته ای جامع میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به برجام صادر کرد.

 

سازمان بین المللی انرژی اتمی ایران نیز با انتشار بیانیه ای از آغاز فرایند اجرای موقت پروتکل الحاقی مرتبط با توافق هسته ای توسط ایران خبر دادواینک به میمنت طرح مربوطه اجرای برجام ،دولت تدبیر و امید توان قانونی لازم را پیدا کرده است که با طرف های توافق پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان، راه دشواراجرای برجام را آغازنماید
 

این درحالی است که ورود رسمی به دوران پسا برجام و بازی ما در اين برهه زمانی حساس، تابع قواعد و اصولی است که اگر آنها را خدای ناکرده ناديده انگاشته يا بدتر از آن، نسبت به اين موارد باور نداشته باشيم، ضريب آسيب پذيری کشور در حوزه های مختلف امنيتی، سياسي، اقتصادی و بين المللی افزايش خواهد يافت و به دنبال این مسیر دولت راه دشواری را برای پاسخگویی به توقعات مردم در پیش روی خواهد داشت.

 

بایدبه خاطر داشت که رئیس جمهور و دولتمردان تدبیر و امید همواره حل مشکلات کشور را با نگاه به بیرون و متکی به دیپلماسی مذاکره می پندارندواینکه مردم پس از تلاش های دولت تدبیر و امید برای به ثمر رساندن برجام چه انتظارتی دارند و خواهان چه شرایطی هستند به میان شهروندان گچسارانی و ساکنین بام نفت ایران آمدیم تا مطالبات و انتظارات آنها در دوران پسابرجام از دولت را جویا شویم.

 

ایوب افشاری جوان گچسارانی است که در دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی مشغول به تحصیل است با اشاره به روند اجرایی شدن توافق هسته ای، گفت:کشورهای استکباری و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی از هر طریقی به‌دنبال نفوذ فرهنگی، اقتصادی ،سیاسی و امنیتی در کشور هستند.

 

شهروندان گچسارانی و آغاز برجام

 

وی افزود:به طور مثال آمریکایی ها در حوزه اقتصادی بدنبال این هستندکه  مانع تحقق ظرفيت های بالقوه نهفته در حوزه اقتصاد و صنعت کشور شوند که همه مسئولان باید در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند و اجازه ندهند دشمن به‌بهانه "برجامزمینه نفوذ و سلطه خود به کشور را فراهم کند.

 

این جوان دانشجو تصریح کرد: اگر دولت تدبیر و امیدتنها رفع مشکلات کشور را در زمینه های اقتصادی و اجتماعی را بر محور اجرای برجام قراردهد و به دنبال حل مشکلات کشور تنها از راه "اجرای برجام" باشدبه طور یقین نتیجه مورد انتظار و ذلخواه مردم به دست نخواهد آمد،زیرا بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه ناشی از ضعف مدیریت و نارسایی های مدیریتی است.

 

وی اظهار کرد:رئیس جمهور و دولتمردان دولت تدبیر و امید بایدبا اصلاح مطلوب ساختار مدیریتی کشور و با بهره گیری از سیستم نوین برنامه ریزی راه رفع مشکلات به خصوص برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور، کاهش معضلات بیکاری، رونق اقتصادی همراه با کنترل تورم ،راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده و نیمه فعال، توسعه اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم را باجدیت و تلاش در دستور کار خود قراردهد.

 

 محمدشجاعی یکی دیگر از جوانان گچسارانی است که در عرصه مداحی  اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام فعالیت دارد ، وی با تاکید بر اینکه تکیه گاه دولت در دوران پسابرجام باید حول محوراقتصاد مقاومتی قرارگیرد ،افزود:توافق هسته ای کمک می کند که از توان واقعی تولید داخل استفاده کنیم و از آنجایی که برجام این خصوصیت را داردکه به صورت بالقوه توسط جهان غرب و حتی کشورهای عضو1+5  نقض شود ،نمی توان تنها از نقش برجام در معادلات اقتصادی کشور حساب برد وبايد به مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها نسخه مقابله با نفوذ اقتصادی غرب دراین دوران نگاه ویژه ای داشت.

 

شهروندان گچسارانی و آغاز برجام

 

این فعال فرهنگی گچسارانی با بیان اینکه در دوره پسا تحریم باید اشتغال و تولید ملی رونق بگیرد،گفت:اگر دولتمردان تدبیر و امیدبرای دوران پساتحریم برنامه ریزی دقیقی نداشته باشند این فرصت تبدیل به خطری بزرگ خواهد شد که کشور رادر مواردی تهدید خواهد کردو این در صورتی است که دولت موظف است که به بخش خصوصی کمک کند تادر عرصه تعاملات تجاری با دیگر کشورها فرصت افزایش توان ملی را ایجاد کنند واز در اختیار قرار دادن بازار داخلی به دیگر کشورها خودداری کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مقوله اقتصاد مقاومتی باید به عنوان برنامه اصلی دولت در دوران پسا توافق باشد،افزود: باید به این نکته توجه داشت که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه شده توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قدرت عمل بالایی برای بالفعل شدن قوای تولیدداخلی و فراهم ساختن ظرفیت های ملی در مسیر توسعه نظام اسلامی خواهد داشت به طوری که محورهای اقتصاد مقاومتی زیرساخت های عقب افتاده کشور در زمان تحریم ها را احیاء ، ظرفیت وقدرت تولید داخلی کشور در بازارهای جهانی را به نمایش خواهد گذاشت.

 

در تکاپوی گزارش به سراغ یکی ازفروشندگان جوان مواد غذایی عمده در گچساران رفتیم که ضمن تشکر از تیم دیپلماسی ایران در طول مذاکرات هسته ای ،گفت: مردم تابه حال امیدهای خود را برای تحقق وعده های رئیس جمهور حفظ کرده ومطمئنا با شور و شعف فراوان از آغاز"طرح اجرای برجام" استقبال خواهند نمود، در دو سال گذشته خبر اول کشور ما بحث مذاکرات بود مذاکراتی که با توافق به پایان رسید و تیم دیپلماسی کشورمان هم تلاش زیادی در این راستا انجام داد.

 

شهروندان گچسارانی و آغاز برجام

 

سعید خاتمی افزود:در طول این دو سال دولت حتی آب خوردن ملت را به مذاکرات وصل کرد تا مردم از مذاکرات و توافقات حاصل شده حمایت کنندو چه وعده هایی که از سوی دولت مردان داده نشد که بعد از توافقات همه مشکلات حل می شودو حالا مردم با دلخوش کردن به وعده های دولتمردان تدبیر و امید منتظر بهتر شدن وضع معیشت و زندگی خود هستند و امیدارم با توافق هسته ای شاهد رفع رکود اقتصادی و تورم همراه با یکسان سازی قیمت ها باشیم.

 

این فروشنده موادغذایی تصریح کرد:مشکل اصلی جوانان این مرز و بوم و بسیاری از خانواده ها معضل بیکاری جوانان است که دغدغه های بسیاری را برای خانواده ها رقم زده است ،دولت باید با رونق صنایع مشکلات بیکاری جوانان را برطرف سازدونیز پشتیبان و حامی نسل جوان کشور باشد و قطعا با اجرای اقتصاد مقاومتی در کنار رفع تحریم ها و تکیه بر تولید داخلی می توان شاهد بهبود و رونق شرایط زندگی مردم در آینده نزدیک بود.

 

محسن فتحی نیز در ادامه از انتظارش از دولت می گوید: بی شک توانمندی ایران در دوران پسا تحریم، آزمونی برای اثبات اقتدار کشور در جهان امروز خواهد بودوهمانا تقویت ظرفیت های تولیدی در داخل کشور و برنامه ریزی برای توسعه بازارهای صادراتی به تبع افزایش کمی و کیفی محصولات تولید داخل است.

 

شهروندان گچسارانی و آغاز برجام

 

 وی افزود: انتظار جوانان تحصیل کرده بیکار از دولت مردان در زمان آغاز اجرای برجام این است که از مشکلات این قشر پویا هم کمی برداشته شود و دولت به فکر اشتغال پایدار جوانان باشد واینکه با گذشت نزدیک به دوسال از عمر دولت یازدهم ، انتظار جوانان از دولت برنامه ریزی، حمایت و ایجاد ارتباط بیش از پیش با این قشر تاثیر گذار جامعه است.

 

این جوان گچسارانی گفت: دولتی ها باید ضمن حفظ مشاغل موجود، فضایی برای اشتغال زایی دوباره جوانان مهیا کنند نه اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی یکی پس از دیگری نابود و در نتیجه اشتغال موجود آنها نیز از بین برود و به طور کلی یکی از سیاست‌هایی که دولت باید در حوزه بازار کار دنبال کند، این است که از روند نابودی و ریزش مشاغل موجود در کشور جلوگیری شود که این امر در دوران پسا تحریم با اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی میسر خواهد شد.

           

در ادامه سراغ یدالله مرادی فعال سیاسی و فرهنگی گچساران رفتیم تا نظرش را درباره دوران پسا تحریم و انتظارش از دولت را جویا شویم.

 

شهروندان گچسارانی و آغاز برجام

 

وی در این خصوص گفت:سرانجام برجام با همه کش و قوس و همه اما و اگرها به مرحله اجرا رسید که باید از آن به دوران پسابرجام نام برد.

 

مرادی تصریح کرد:در این دوره باید دولتمردان ما هم دقت ،ذکاوت و زیرکی خود را در اجرا نشان دهند تا نگرانی ها و بهانه گیری های احتمالی را کاهش دهند و هم اگر امتیازی برای جامعه ما ایجاد شده بدرستی و صحت وارد عمل شود.

 

این فعال فرهنگی افزود:دولت جدید از تبلیغات انتخاباتی تاکنون همه امور جامعه و کشور را به مذاکرات گره زد در مواردی اشتهای جامعه را حتی بصورت کاذب و با بزرگنمایی بالا برد، حال باید با حوصله ، دقیق و منطقی جریان مطالبات را پیش ببرد تا هم سرخوردگی ایجاد نشود و هم دلالان و مافیا فرصت عرض اندام نیابند.

 

وی تاکید کرد:موضوع نفوذ قدرت های بزرگ و دستیابی به مراکز حیاتی نباید بدست دشمن بیفتد،بازار ما نباید محل عرضه کالا های بنجل خارجی شودتاتوان و قدرت تولید داخی آسیب ببیند.

 

این فعال سیاسی اظهار کرد:بیاید آنقدر به بهانه برقراری ارتباط و بازسازی اقتصادی شرایطی را پدید آوریم که امثال "اشتاین مایر" به عنوان مهمان جسارت توهین و تعیین تکلیف برای دیپلماسی ما را پیدا نکنند.

 

وی با تاکید بر اینکه برجام باید باعث آرامش و وحدت در هدف کشور شود افزود:برجام باید موجب  تحرک و تحول در فضای عمومی کشور و ثبات و اقتدار در پیشبرد اهداف انقلاب گردد و دولت باید از احتمال سواستفاده و بهره برداری های سیاسی و جناحی جلوگیری نماید.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها