نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. شهريور 1400 - 21:14
رضایی گفت: محموله سنگینی از واکسن آسترازنکا و نیز سینوفارم وارد کشور شده است که تا یکی روز دیگر کار توزیع به شهرستان ها انجام و هیچ نگرانی در این خصوص وجو ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین رضایی،معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص کمبود واکسن در این شهرستان گفت: باید توجه کرد که تامین و توزیع واکسن در سطح کشور، نه در اختیار شهرستان است و نه استان ،بنابراین یک سری محموله های تولیدی داخل و نیز وارداتی براساس شاخص های جمعیتی و دیگر موارد در استان های کشورمان توزیع می شوند.

وی افزود:با این حال  واکسن ها هم در سطح استان ها و شهرستان ها بر اساس برخی شاخص ها به تبع از کشور توزیع می شوند، که در این شهرستان نیز انواع مختلفی از واکسن ها (آسترازنکا،سینوفارم ،برکت) از روز اول واکسیناسیون هم توزیع و به جامعه هدف تزریق شده است.

رضایی ادامه داد:پس در استان ما نیز این اتفاق افتاد و تعداد مشخصی از انواع واکسن ها به شهرستان گچساران رسید که با جدیت هرچه تمام تر در چندین مرکز تجمعی و مراکز روستایی و شهری کار واکسیناسیون جامعه هدف را آغاز کردیم و اما این که درحال حاضر چه واکسنی باشد یا نباشد، بستگی به سرعت واکسیناسیون در این شهرستان داشت.

وی تصریح کرد:بنابراین برخی شهرستان ها با سرعت بالاتری سهمیه اختصاص یافته واکسیناسیون را انجام دادند، درحالی که حتی خیلی از شهرهای بزرگ کشورمان نیز واکسن سینوفارم ندارند و فقط با برکت کار می کنند و برخی شهرهای دیگر کشورمان هم چند روز است واکسیناسیون را تعطیل کرده اند تا محموله جدید از راه برسد.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت:با این وجود سهمیه واکسن سینوفارم در گچساران هم به پایان رسید و اما روند واکسیناسیون در این شهرستان با نوع برکت همچنان ادامه دارد و این نبود موقتی برخی نمونه های دیگر واکسن، امری طبیعی است که تا الان هم هیچ نوع گزارش مردمی مبنی براین اینکه شرایط نامطلوبی ایجاد شده و نگرانی ها هم باشد، وجود ندارد.

وی افزود:به هرحال توضیحات لازم پیش از این هم به شهروندان داده شده است، هرچند کار توزیع  و تزریق واکسن اگر هم یکی دو روز تاخیر بیافتد هیچ جای نگرانی وجود ندارد، به هرحال محموله سنگینی از واکسن هم آسترازنکا و هم سینوفارم وارد کشور شده است که تا یکی روز دیگر کار توزیع به شهرستان ها و ادامه نیز تزریق هم کما فی السابق انجام خواهد شد.

رضایی تصریح کرد:اما این نکته  وجود دارد که بعضا شهرستان هایی با سرعت بسیار بالایی آن تعداد سهمیه از واکسن ها را به جامعه هدف شان تزریق کرده اند وبرخی شهرها هم کندتر، که از روز جمعه واکسن نوع سینوفارم در این شهرستان به پایان رسید اما کار واکسیناسیون شهروندان با نوع برکت در این شهرستان ادامه دارد و مراکز واکسیناسیون نیز تعطیل نشدند.

وی ادامه داد: بنابراین خود شهرستان و استان نیز نقشی در تامین واکسن ندارند و ما هم به تبع از خیلی از شهرستان های کشور منتظر ورود محموله جدید واکسن به شهرستان خواهیم بود، اگرچه تا روز گذشته نیز کار تزریق دوز دوم سینوفارم انجام می شد اما آنهایی که امروز نوبت شان رسیده بود موفق به این کار نشدیم، با این وجود هم به تعویق افتاد چند روز واکسیناسیون دوز دوم از نظر علمی مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

رضایی در پایان اظهارکرد:به هرحال رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان شخصا در گچساران حضور یافتند و قول عدد و رقم بالایی از واکسن برای شهرستان ها را دادند که ان شاءالله به زودی هم کار واکسیناسیون دوز دوم را ادامه  می دهیم و هم اینکه گروه های هدف جدیدی به طرح اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها