نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. شهريور 1400 - 9:16
واکسیناسیون گروه‌های هدف و افرادی که براساس سندملی واکسیناسیون نوبت آن‌ها رسیده است، با سرعت بالا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون گچساران ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، ویروس کووید19 همچنان در حال تاخت و تاز است و روزانه شاهد ابتلای هزاران نفر و مرگ صد‌ها مبتلا در کشورمان هستیم، هرچند این روزها کرونا دلتا هیچ تعارفی ندارد و هیچکسی هم نمی‌تواند ادعا کند که از گزند این ویروس خطرناک در امان است.

این درحالی است که آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۷ هزار و ۶۰۵ بیمار جدید شناسایی شد که دو هزار و ۵۳۷ نفر از آنها بستری شدند و در این مدت هم ۳۶۴ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع تلفات این ویروس در کشور به بیش از ۱۱۶ هزار نفر رسید.

بنابراین در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند، اگرچه کشورمان تاکنون چندین پیک کرونایی را تجربه کرده که به باور بسیاری از کارشناسان پنجمین پیک بسیار سهمگین بوده است؛ از این رو با واکسینه‌کردن بخش قابل توجهی از جامعه، می‌توان کنترل بیماری و حتی برداشتن گام‌به‌گام محدودیت‌ها را انتظار داشت.

با این تفاسیر نیز واکسیناسیون وقتی می‌تواند موفق واقع شود که ٧٠درصد از افراد جامعه واکسن زده باشند،هرچند وزیر بهداشت قول سرعت‌گرفتن واکسیناسیون تمام گروه‌های هدف تا ۲۲ بهمن ماه  امسال را داده است؛ قولی که البته با توجه به افزایش واردات واکسن و ورود محموله‌های پنج میلیونی به نظر می‌رسد، زودتر از موعد مقرر محقق شود.

در عین حال به گفته متولیان امر در وزارت بهداشت با واکسینه‌کردن بخش قابل توجهی از جامعه،  کنترل بیماری دور از انتظار هم نخواهد بود هرچند که پروتکل‌های بهداشتی همچنان بعد از واکسیناسیون هم باید تداوم یابدچرا که استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از دورهمی ها و تجمعات از مهمترین مسائلی است که توجه به آن‌ها برای سلامت و حفظ جان ضروری به نظر می رسد.

این درحالی است که مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت:تا این لحظه ۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سالن کانون جوانان بسیج ، مصلی نماز جمعه ، شرکت نفت ، سد چم شیر و مجتمع پتروشیمی این شهرستان راه اندازی شده است.

آرین غلامیان افزود: با این وجود نیز چهار مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ، چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری و نیز پایگاه های سلامت به ارائه خدمات واکسیناسیون می پردازند ،هرچند در حال برنامه ریزی جهت راه اندازی مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در دانشگاه آزاد اسلامی (ویژه دانشجویان) در چند روز آینده هستیم .

غلامیان ادامه داد:باید توجه کرد که یکی از مهم ترین برنامه های شبکه بهداشت و درمان  گچساران در خصوص واکسیناسیون راه اندازی تیم سیار است،که در این تیم ها بر اساس برنامه ریزی چند هدف مهم نیز دنبال می شود و در گام‌اول افراد مسن و معلول که قدرت مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند و همچنین کمپ های تجمعی مثل مراکز ترک اعتیاد و وابسته به بهزیستی واکسینه می شوند .

وی افزود:هرچند انجام واکسیناسیون کمپ های ترک اعتیاد در گچساران چند روزی است در دستور کار قرار گرفته است با مشارکت پرسنل مرکز شهید بشارت در روستاهای آبشیرین و سربیشه انجام شد و برای تمامی این عزیزان و کسانی که در این کمپ ها مشغول به کار هستند هم واکسن کووید 19 تزریق شد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد:بنابراین در همین راستا و در طول ‌هفته قریب به ۲۰۰ نفر در این گروه هدف واکسینه شدند، اگرچه با توجه به همراهی همیشگی بازار با ستاد مقابله با کرونا برنامه داریم تا در گام بعدی این تیم ها را در چند مرکز با تراکم بالای اصناف و بازاریان مستقر کرده و این قشر زحمتکش و همیشه همراه را واکسینه کنیم.

غلامیان در ادامه گفت: با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون در شهرستان و اتمام سهمیه های اختصاص یافته و حتی فراتر از آن، ممکن است یک تا دو روز سرعت واکسیناسیون کاهش که مردم عزیز در این خصوص به هیچ وجه نگران نباشند ، چرا که در این شرایط و در اسرع وقت پیگیری های لازم برای تخصیص واکسن از محموله های وارداتی به کشور آغاز و کمبودها نیز جبران می شود .

وی افزود : هم چنان نمونه گیری و بیماریابی در گچساران با تمام توان در حال انجام است که تا کنون بیش از 52 هزار489 تست کرونا در شهرستان گرفته شده است و این موضوع به طور هدفمند ادامه دارد،تاکنون نیز50هزارو 825 نوبت اول و 23هزارو 91 نفر نوبت دوم واکسن خود را در شهرستان دریافت کرده اند .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها