نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. شهريور 1400 - 12:20
نود و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با حضور جمعی از مسئولین درسالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، نود و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با حضور جمعی از مسئولین درسالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

رضایی،معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در ابتدای این نشست گفت:درحال حاضر۹۵۰نفر در قرنطینه خانگی به سر می برند و در بیمارستان شهید رجایی نیز ۱۱۳نفر بستری هستند،اگرچه تاکنون یک سوم مردم گچساران واکسینه شده اند و به طور روزانه هم یک هزار نفر واکسینه می شوند.

وی افزود:همچنان بحث آموزش همگانی  مقابله با کرونا را با جدیت در دستور کار داریم، از مهمترین شرایط در مقابله با بحث کرونا همین بحث آموزش است که انتظار داریم ادارات به صورت مکتوب یک نفر را به عنوان رابط آموزش معرفی می کند و معتقدیم که در این زمینه هم به بایستی از ظرفیت همه نهادها و ادارات و دستگاه ها نیز بهره برد.

رضایی ادامه داد:متاسفانه‌ در برخی ادارات هم به درستی شیوه نامه های بهداشتی رعایت نمی شود؛ بنابراین بحث واکسیناسیون باید با قدرت و انسجام بهتری دنبال شود و درهمین جلسات هم مصوب و پیگیری شود که سن واکسیناسیون پایین تر بیاید که می تواند خیلی هم کمک کننده باشد.

وی درادامه اظهارکرد:اگرچه وجود زیرساخت های لازم برای مقابله با کرونا بسیار ضروری است و تقاضا داریم دراین خصوص دستگاه ها و ادارات هم بهداشت و درمان را در بحث تجهیزات و امکانات لازم یاری کنند.

حسینی، رئیس بیمارستان شهیدرجایی گچساران درادامه هم گفت: درباره تامین اکسیژن مورد نیاز ،قرار براین بود که رایگان به دست ما برسد اما درحال حاضر باید ماهی ۴۰۰میلیون تومان هزینه بپردازیم لذا تقاضا داریم این موضوع بازهم پیگیری شود که حداقل رایگان به ما داده شود.

 وی افزود:بنابراین علت و مرگ بیماران کرونایی در گچساران بالاست و یکی از دلایل هم خود درمانی برخی شهروندان است که متاسفانه زمانی به پزشک مراجعه می کنند که ریه فرد بسیار درگیر شده و شرایط خطرناکی هم دارد.

حسینی گفت:بنابراین انتظار داریم با پیگیری های لازم از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان، مصوب شود که داروخانه ها هردارویی را بدون نسخه به مشتری ندهند، هرچند مطرح کردن این موضوع همان مصداق گل به خودی است، اما باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی درادامه تصریح کرد:به هرحال تزریق واکسیناسیون مهم است و همه باید واکسن بزنند چرا که درکاهش مرگ و میر موثر است،بنابراین باید برخی رسم و رسومات در مراسمات ترحیم و تشییع جنازه ها برچیده شود و دراین شرایط کرونایی همه ملزم به رعایت پروتکل ها هستیم.

 حسینی ادامه داد:این روزها هم متاسفانه بعضا تیراندازی رگباری را در برخی مراسمات ترحیم همچنان شاهد هستیم و انگار یک میدان جنگ است، همچنان این رسم هم وجود دارد که اگر در مراسمی فردی شرکت نکنند صاحبان عزا مدعی می شوند که بعضا فلان شخص در مراسمات ما شرکت نکرده است که باید راهکاری اساسی برای این موضوع در نظر گرفت.

رئیس بیمارستان شهید رجایی گفت:به عنوان مثال امروز عصر مراسم مرحوم "تاجگردون" است که حتما جمعیت زیادی شرکت می کنند، فرماندار در پاسخ گفت که دکتر جان خود شما تبلیغ می کنید که مراسمات کجاست و کی برود و یا نرود! به هرحال شما توصیه های بهداشتی خودتان را داشته باشید.

حسینی درادامه اظهارکرد:از دیگر عوامل مرگ و میر هم می توان به کمبود آی سی یو اشاره کرد،درحال حاضر هم تیم پزشکی متخصص برای مقابله با کرونا تشکیل شده است و در برای بستری بیماران تجهیزات کافی را داریم هرچند انتظارداریم که مردم هم بیشتر رعایت کنند.

نوروزی، رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران گفت:بدون شک امر واکسیناسیون و بالابردن ظرفیب واکسیناسیون دراین شهرستان شاید علاج اصلی کار باشد، اما تاکنون هیچ اقدام تشویقی و ترغیبی در سطح شهرستان جهت مقابله با این بیماری را شاهد نبوده ایم.

وی افزود:با توجه به هجمه ای که علیه واکسینه شدن در سطح شهرستان و کشور وجود ارد، باید مشارکت جمعی از سوی برخی ادارات متمول جهت اقدامات تشویقی و ترغیبی نیز صورت بگیرد، گاها هزینه های بالایی برای نصب بنرها انجام می شود اما اقداماتی در جهت تشویق مردم به واکسیناسیون دیده نشده است.

نوروزی گفت:به هرحال شرکت هایی هم مقیم گچساران هستند و نیروهای زیادی هم از سراسر کشور به این منطقه گسیل داده اند که در مشارکت اجتماعی صفر هستند و مطالبه بنده به عنوان یک شهروند اینگونه است اگرچه درخواست مشارکت بیشتری جهت امنیت بهداشت و سلامت مردم شهرم را خواهان هستم.

فاضل، نماینده سد چمشیر دراین نشست هم گفت:تشکر می کنم از برگزاری منظم ستاد کرونا که موجب می شود، دستگاه ها تلاش های خوبی در این راستا هم داشته باشند، در سه هفته اخیر۱۹مورد مثبت به کرونا داشته ایم که با توجه به آمارقبل با کاهش نیز روبرو بوده ایم.

وی افزود:ان شاءالله ازفردا هم شروع واکسیناسیون پرسنل سد چمشیر را دردستور کار داریم، هرچند بحث رعایت پروتکل های بهداشتی در سدچمشیر به قوت خود باقی است،اما برخورد قانونی با افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند،چگونه خواهد بود که فرماندارگچساران گفت به هرحال این بحث مطرح شده اما هنوز مصوب نشده است.

عزیزی،جانشین سپاه ناحیه گچساران گفت:روزگذشته نیز مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی در مصلی گچساران مورد بهره برداری قرار گرفت که این مرکز ظرفیت واکسیناسیون یک هزار نفر در روز را دارد.

وی افزود:کمک به بیماریابی و راهنمایی بیماران جهت مراجعه به مراکز واکسیناسیون با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان در دستور کار قرار دارد، بنابراین برنامه کمک های مومنانه همچنان در این شهرستان جاری و ساری است.

 عزیزی هم ادامه داد:هم اکنون بحث توزیع ماسک در بین شهروندان را داریم،بحث های آموزش همگانی شهروندان دربحث مقابله با کرونا هم درسطح پایگاه های مقاومت و فضای مجازی را همچنان با جدیت دنبال می کنیم.

به هرحال از همه نهادها و دستگاه هایی که در طرح راه اندازی مرکز واکسیناسیون بسیج همکاری کرند بازهم تقدیرو تشکر می کنم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها