نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آبان 1393 - 13:20
کارگاه آموزشی نقد نحله‌های انحرافی با حضور کارشناسان دینی در خانه قرآن مفتاح‌الهدی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،پیش از ظهر امروز گفتمان نقد نحله‌های انحرافی به همت اداره تبلیغات اسلامی گچساران و با حضور حجت‌الاسلام فاضل نریمانی و جمعی از خانوادهها و قرآن‌آموزان این شهرستان در خانه قرآن مفتاح‌الهدی برگزار شد.

 

 

 

حجت‌الاسلام فاضل نریمانی در حاشیه این گفتمان دینی اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه، آموزش سبک زندگی سالم و بی‌حاشیه در راستای دستورات و احکام اسلامی است.

 

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی، افزود: زندگی‌های برگرفته از مبانی اسلامی و پرورش یافته از زندگی اهل بیت(ع) نیز مسیر موفقیت و خوشبختی را در جهت رضایت پروردگار سپری می‌کند.

 

این کارشناس دینی ادامه داد: انسان‌ها هر وقت در زندگی به مسیر بن‌بستی می‌رسند مسیر انحراف را به جای راه تفکر و تعقل انتخاب کرده و از جملاتی مانند بخت من بسته شده استفاده می‌کنند که این خود مسیر زندگی را به سمت و سوی خرافات و در پی آن به بدبختی می‌رساند.

 

 

نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعانویسان، بیان کرد: متاسفانه امروز بسیاری از مردم ما به ویژه بانوان جهت حل مشکلات خود به سراغ دعانویسان رفته و انتظار حل مشکلاتشان را دارند که این نشان از عدم بکارگیری تدبر در زندگی و معتقد به اعتقادات غلط از جمله رمال و ساحر است.

 

وی در ادامه  زندگی سالم را بر پایه تعقل و تفکر دانست و ابرازکرد: اگر تعقل و تفکر در زندگی نباشد همه چیز پوچ و زندگی نابود می‌شود.

 

نریمانی با اشاره به احادیثی از امام علی(ع) مبنیبر اینکه بزرگترین فقر برای انسان نادانی اوست، افزود: انسان از لحظه تولد آمادگی کامل جهت آموزش، فهم و درک را داشته که بر اساس این نوع آفرینش می‌تواند راه جهل و نادانی را تشخیص و بر اسرار خلقت آگاهی پیدا کند و به کمال برسد.

 

وی در بخشی از سخنان خود به جایگاه عقل و تدبر در کلام امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در کلامی زیبا عقل را هدیه و نعمتی از جانب خداوند به مردم و عنایت و فضلی از خداوند می‌داند و در این باره می‌فرماید؛ "عقل، عطیه و بخششی است از جانب خدا و ادب داشتن، تحمل یک مشقت است و هر کس با زحمت ادب را نگهدارد، قادر بر آن می‌شود، اما هر که به زحمت بخواهد عقل را به دست آورد جز بر جهل او افزوده نمی‌شود".

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها