نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1393 - 10:51
رئیس کمیته امداد گچساران از اعطای 11 میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان زیرپوشش این نهاد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

قباد قربانی رئیس کمیته امداد گچساران امروز در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با بیان اینکه یکی از وظایف مهم کمیته امداد امام خمینی ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در راستای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد اشتغال در بین مددجویان زیرپوشش تعداد 140 فقره وام اشتغالزایی در این شهرستان اعطا شده است.

وی افزود: از تعداد وام‌های مذکور 20 مورد طرح کار انگیزی به مبلغ 590 میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد گچساران با بیان اینکه 21 فقره طرح توان‌افزایی مددجویان زیرپوشش به مبلغ 710 میلیون ریال صورت گرفته است، ادامه داد: علاوه‌بر طرح‌های مذکور نیز طرح خودکفایی مددجویان از اعتبارات امداد 12 فقره به اعتبار یک میلیارد و 820 میلیون ریال بوده است.

قربانی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان از جمله دستورات مهم دین اسلام بوده است، تصریح کرد: اولویت‌کاری کمیته امداد، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توانمندسازی مددجویان زیروشش در راستای مرتفع کردن مشکلات مادی مددجویان و شکوفایی استعدادهای این قشر از جامعه است.

این مسئول مهم‌ترین هدف کمیته امداد را ارائه کمک‌های معیشتی به محرومان با حفظ کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: کمیته امداد گچساران در حوزه‌های مختلف مسکن، اشتغال و آموزش به صورت مستمر و فعال خدمت‌رسانی می‌کند.

 

رئیس کمیته امداد گچساران با اشاره به 87 فقره طرح‌های خوداشتغالی مددجویان، گفت: این طرح‌ها از اعتبارات بانکی به مبلغ 11 میلیارد و 750 میلیون ریال تامین اعتبار شده است.

قربانی در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت مردم و خیرین در جهت دستگیری از نیازمندان، اذعان کرد: افزایش و اعطای کمک‌های مردمی به کمیته امداد، گام موثری در راستای افزایش توانمندی این نهاد نسبت به پرداخت وام‌های خوداشتغالی این مددجویان است.

وی با اشاره به بحث آموزش مددجویان این شهرستان با بیان اینکه آموزش فرایندی است که موجب یادگیری و تغییر نگرش و شیوه تفکر در افراد می‌شود، خاطرنشان کرد:  کارگاه‌های آموزشی فرصت بسیار مناسبی جهت فراگیری مهارت‌ها و دانش جدید افراد است.

 

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 44 مورد آموزش توسط این نهاد صورت گرفته است، اذعان کرد: جهت برگزاری این کارگاه‌های آموزشی 67 میلیون و 40 هزار ریال هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد گچساران هدف از برگزاری کلاس‌های آموزشی را توانمندسازی جوانان و ایجاد اشتغالزایی برای مددجویان خواند و افزود: در حال حاضر تعداد هشت مورد کلاس آموزشی برای مددجویان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده، گفت: این آموزش‌ها در قالب خیاطی ، آموزش‌های فنی وکاریابی به تعداد 85 نفر در حال برگزاری بوده که پس از اخذ آزمون مرتبط با رشته آموزشی برای آن‌ها گواهینامه صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها