نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. تير 1394 - 12:10
رئيس کارگاه مرکزی شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران از ساخت صافي ورودي تلمبه 30هزار بشكه‌اي در این کارگاه خبر داد.

حسين شجاعي رئيس کارگاه مرکزی شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،از ساخت صافي ورودي تلمبه 30هزار بشكه‌ای در این کارگاه خبر دادوگفت :با توجه به نياز واحد تعميرات مكانيك بي‌بي‌حكيمه 1 ، طراحی اوليه اين قطعه به لحاظ مشخصات فني ، توسط مهندس علي قربانی ، رييس همان واحد  انجام شد.

 

نفت

 

وی خودكفايي در زمينه ساخت اين قطعه را يكي ديگر از دستاوردهای بزرگ اين كارگاه  دانست و اظهار كرد : تهيه اين قطعه از شركتهاي سازنده ، علاوه بر زمان ، هزينه ارزي زيادي به همراه داشته كه در اين ميان با استفاده از توان مهندسين جوان اين شركت به اين مهم دست يافتيم .

 

شجاعی افزود:کارگاه مرکزی گچساران با دارا بودن سهم خیره کننده در تامین ادوات و قطعات مورد نیاز کارخانه‌‌ها و تعمیر و بازسازی سامانه‌های این شرکت ، به میزان قابل توجهي صرفه‌‌جویی ارزي دست یافته است.

 

وی تصریح کرد:ساخت و نصب اين  قطعه با تلاش متخصصان واحد جوشكاري و تراشكاري كارگاه مركزي شركت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران در مدت زمان حدود 20 روز انجام گرفت و در اختيار مهندسين اداره نگهداري و تعميرات خطوط لوله ، جهت نصب در تلمبه 30هزار بشكه‌اي واحد بهره‌برداري بي‌بي‌حكيمه 1 قرار گرفت .

این مسئول به گستردگی و پراکندگی تاسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر و خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به این پراکندگی ، تعهد کارگاه بیشتر و کار نیز سخت‌تر می‌شود اما با همدلی نیروهای جوان و متخصص در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی فعالیتها انجام می‌شود.
 

تلمبه نفت

 

شجاعي با اشاره به این که این کارگاه یکی از بخشهایی است که در شرکت نفت و گاز گچساران وظایف پشتيباني عملياتي را بر عهده دارد ، افزود:  تعمیر ، تولید و ساخت قطعات تازه و نوآوریهای مرتبط با قطعات از فعالیتهای اصلی این کارگاه است.

 

گفتنی است صافي (strainer) يكي از انواع صافي ها است كه معمولا در قسمت ورودي كمپرسورها و پمپ‌ها جهت جلوگيري از ورود اجسام و ذرات نسبتا درشت به درون آنها به كار مي‌رود .

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها