نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. آبان 1393 - 17:13
همزمان با بزرگداشت 13آبان برگزارشد
مراسم عاشورای حسینی در گچساران + تصاویر
مراسم پرشور و بزرگ عاشورا و عزاداری حسینی با حضور هزاران تن از شیفتگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام درگچساران برگزارشد.

به گزارش آفتاب جنوب،ظهر امروزهمزمان با بزرگداشت 13 آبان ،مردم همیشه در صحنه و علاقمند به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بار دیگر با برپایی عزاداری در روز عاشورا با آرمان‌های سید و سالار شهدا بیعت کرده و تبعیت از سیره استکبارستیزی و ذلت‌ناپذیری آن امام همام را با عزاداری به منصه ظهور رساندند.

 

 

دسته ها و گروه های عزاداری گچساران در صف های منظم و فشرده به زنجیرزنی، سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند.

 

مراسم عاشورای حسینی در گچساران

 

در این مراسم باشکوه هیئت های مذهبی و عزاداری با حرکت از هیئت خود و پیوستن به دیگر هیئت‌ها در محل گلزار شهدای گچساران ، شوری حسینی و تصویری ناب از عشق و ارادت به سرور شهیدان امام حسین(ع) را رقم زدند.

 

 

پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و مرد ، مسئولان واقشار مختلف مردم امروز در عاشورای گچساران ارادت خود را به ائمه اطهار علیهم السلام و پیروی از سیره آنها به نمایش گذاشتند.

 

 

همزمان با عزاداری عاشورای حسینی، مراسم بزرگداشت 13آبان با حضور گسترده اقشار مختلف مردم عزادار در این شهرستان نیز برگزار شد.

 

 

عزاداران حسینی با سر دادن شعارهایی از جمله هیهات من الذله، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت و عاشورای حسینی و همچنین خشم و انزجار خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

 

 

در پایان این مراسم قطعنامه سراسری 13 آبان قرائت و با تکبیر حاضرین مورد تایید قرار گرفت.

 

ادامه تصاویر را مشاهده نمایید.

 

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

باتشکر از برادر مردای به ثبت تاریخی حضور مردم در عاشورای حسینی
درود به حضور باصلابت سرهنگ انصاری و سرهنگ قیطاسی
باسلام وتشکر از شما، تصاویر زیبا و گویا بود، و در بر دارنده مفاهیم عاشورایی و سیاسی خوبی بود اما توی این همه تصویر جای تصویر هیئتهای سینه زنی که همراه زجیر زنان می آمدند خالی بود .
انشاالله بتوانیم به معنای واقعی فرهنگ عاشورا را در زندگی و جامعه پیاده کنیم
متشکر.انشاءالله فرهنگ عاشورایی روز به روز پر رنگ تر بشه.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها