نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. شهريور 1398 - 17:41
دولت تدبیر و امید هم اگر چه وعده تکمیل پروژه مسکن مهر را تا پایان سال 94 داده بود اما از‌‌ همان اول هم معلوم بود که با میراث دولت گذشته سر ناسازگاری دارد، حالا شواهد نشان می‌دهد که فعلا همه چیز روی هواست و سایه سنگین مرگ بر سر مسکن مهرگچساران همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،متأسفانه تکمیل نکردن آورده برخی از متقاضیان مسکن مهر در گچساران دلیلی شده تا پیشرفت فیزیکی مطلوبی را در تکمیل زیرساخت های آنها هم شاهد نباشیم،هرچند تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی جدا از اتمام احداث واحدهای مسکن مهر باید در اولویت کاری مسئولین قرار بگیرد! تا عده زیادی در این شهرستان به نوعی صاحب مسکن شوند.

امروز هم پس از سال ها بی قراری ،متقاضیان مسکن مهر در گچساران دادشان درآمده و جانشان به لب رسیده از اینکه‌ گاه و بی‌گاه پول‌های بی‌زبان را پای بی‌مهری‌های این واحدهای تکمیل نشده به باد می‌دهند و آخر سر هم خانه‌ای نصیب و قسمتشان نمی‌شود، متقاضیانی که بسیارهم دل آزرده‌اند و دیگر گوششان به ضرب آهنگ وعده‌های سرخرمن مسئولین بدهکار نیست.

اگر چه مدت‌ها است کار مسئولین استان و شهرستان هم شده بدعهدی و کار متقاضیان بخت برگشته هم این شده که مدام پول های نداشته شان را به حساب مسکن مهر بریزند، حال آنکه خیلی‌ها دیگر کف گیرشان به ته دیگ خورده و دیگر آهی در بساط هم ندارند که خرج این واحدها کنند، هرچند بسیاری از متولیان امر هم به فکر جیب‌های پر از خالی مردم و آرزو‌هایشان برای داشتن یک چهار دیواری ساده هم نیستند!.

شاید آن روز که عمر دولت نهم و دهم به سرآمد به نوعی هیچکس حتی تصورش را نمی‌کرد،پروژه مسکن مهر این همه سال به درازا بکشد، حالا این روزها هم اوضاع اصلا بر وفق مراد بسیاری از متقاضیان نیست به طوری که نه تنها واحدهای مسکونی مسکن مهر آنطور که باید و شایسته است به آنها تحویل داده نمی‌شود بلکه مدام وجوه نقدی تحت عناوین "افزایش آورده" از آنان اخذ می شود.

هرچند دولت تدبیر و امید به بهانه های مختلف ،حمایت لازم و کافی را از مسکن مهر انجام نداد و در تحویل بسیاری از آنها به متقاضیان به جد تعلل به خرج داد و با آغاز دولت یازدهم بی‌مهری دولت نسبت به این پروژه ها هم قوت گرفت، چرا که تا پیش از این تعاونی‌های مسکن مهر بالاخره به هر طریق ممکن واحد‌ها را با نرخی مناسب‌تر و زمانی بهتر تحویل متقاضی می‌دادند.

با این تفاسیر رئيس راه و شهرسازی گچساران در اردیبهشت ماه امسال از تحویل 848 واحد مسكن مهر این شهرستان تا پايان امسال به متقاضيان خبرداده و گفته بود که اين تعداد واحدهای آماده واگذاری، بعد از تكميل انشعابات برق به متقاضيان تحويل داده خواهد شد.

اسماعیل احمدی نیز افزوده بود که دو هزار و 652 واحد مسكن مهر در گچساران و در سه فاز پيش بيني شده كه تاكنون بيش از یک هزار و 600 واحد به متقاضيان تحویل داده شده است.


وی نیز بیان کرده بود که 915 واحد مسكن مهر از سال 92 تاكنون احداث و به متقاضيان واگذار شده که سال گذشته نیز 287 واحد مسكن مهر احداث و به متقاضيان واگذار شده است.

رئيس راه و شهرسازی گچساران باز گفته بود که از اين تعداد مسكن مهر در حال ساخت 280 واحد به مددجويان زير پوشش نهادهای حمايتی اين شهرستان واگذار شد که در صورت بهره برداری از مسكن مهر يک دهم از جمعيت شهرگچساران  معادل بيش از 10 هزار و 600 نفر در آن ساكن خواهند شد.

این در حالی است که تكميل و واگذاری واحدهای مسكن مهر گچساران به متقاضيان دارای شرايط، در متعادل كردن قيمت ساخت و ساز، رهن و اجاره مسكن در این شهرستان  موثر خواهد بود،با این وجود متقاضیان این واحدهاهمچنان سرگردانند و چندان به اتمام پروژه مسکن مهر در این شهرستان هم خوش بین نیستند.

 دولت تدبیر و امید هم اگر چه وعده تکمیل پروژه مسکن مهر را تا پایان سال 94 داده بود اما از‌‌ همان اول هم معلوم بود که با میراث دولت گذشته سر ناسازگاری دارد، حالا شواهد نشان می‌دهد که فعلا همه چیز روی هواست و سایه سنگین مرگ بر سر مسکن مهرگچساران همچنان ادامه دارد.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها