نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مرداد 1402 - 10:38
بلوار تاریک مسکن مهر گچساران به یک معضل بزرگ برای ساکنین این منطقه از شهر تبدیل‌شده و شهروندان خواستار برطرف نمودن مشکلات این بلوار از سوی مسئولان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احساس ناامنی، سوت‌وکور بودن، ایجاد مأمنی امن برای بیتوته معتادان، فراهم شدن زمینه ارتکاب اعمال مجرمانه به دست سارقان و دیگر موارد، همه خطراتی هستند که با فرارسیدن نخستین ساعات شب و خاموشی بسیاری از تیرهای چراغ‌برق بلوار مهر(مسکن مهر)، زندگی شبانه بسیاری از اهالی این منطقه را با ناامنی همراه می‌کند.

 

قسمت زیادی از بلوار مسکن مهر فاقد روشنایی است حال این‌یک واقعیت است که به‌وضوح خودنمایی می‌کند؛ شاید شما هم درگذر از این بلوار بزرگ به این واقعیت رسیده باشید که بخش زیادی از این بلوار در تاریکی مطلق فرو می‌رود که در ادامه این معضل امنیت این نقطه از شهر  را پایین آورده است.

به اعتقاد اهالی مسکن مهر بیشتر ناامنی‌ها و ارتکاب اعمال مجرمانه ناشی از نبود روشنایی در بلوار مهر است . بنابراین تاریکی بخش زیادی از بلوار، خود مشکلی است که طی ماه‌های اخیر کاملاً مشهود بوده به‌طوری‌که این موضوع موجب نگرانی بسیاری از شهروندان این منطقه از شهر شده است.

هرچند مسئولیت خاموش کردن تیرهای چراغ‌برق در بلوارها بر عهده شهرداری باشد یا اداره برق، به‌هرحال این موضوع به‌تدریج می‌رود تا به معضلی دردسرساز تبدیل شود و این موضوع موجب نگرانی ساکنین مسکن مهر شده؛ چراکه آن‌ها معتقدند خاموش بودن تیرهای چراغ‌برق یعنی به استقبال ناامنی رفتن است.

اگرچه ساکنین مسکن مهر بیم آن دارند که کمبود روشنایی در این نقطه از شهر، زمینه حضور بی‌دغدغه مجرمان و سارقان برای سرقت و سایر اعمال مجرمانه را فراهم می‌آورد، درحالی‌که آن‌ها می‌گویند، اگر مسئولان شهری برای صرفه‌جویی در مصرف برق چنین تصمیماتی گرفته باشند باید به عواقب خطرناک چنین اقداماتی نیز بی‌توجه نباشند.

یکی از اهالی مسکن مهر در این خصوص می‌گوید: خود مسکن مهر مشکلات بسیاری دارد اما بعد از سال‌ها بخشی از بلوار مهر آسفالت شد و مورد بهره‌برداری هم قرار گرفت، متأسفانه مدتی است که از غروب به بعد تنها چیزی که مشاهده می‌کنم تاریکی مطلق در این بلوار است درحالی‌که نمی‌دانم دلیل خاموشی تیرهای چراغ‌برق این بلوار چیست؟

 یکی از اهالی این منطقه نیز می‌افزاید: درحالی‌که این بلوار یکی از جدیدترین بلوارهای گچساران بوده ولی فاقد روشنایی مناسب در این مسیر است. باوجود پروژه‌های مسکن مهر این بلوار خط عبور وسایط نقلیه بسیاری است که در حال تردد در این بلوار هستند که با این وضعیت روشنایی شرایط نه‌چندان مطلوبی را برای شهروندان رقم‌زده است.

بانویی با گلایه از این مشکل ادامه می‌دهد: تأمین امنیت، روشنایی و رفع نقص از بلوار بزرگ مسکن مهر یک ضرورت است و برای انجام آن باید همه دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته باشند. من شب‌ها که از این بلوار عبور می‌کنم همیشه به این تاریکی فکر می‌کنم و افرادی زیادی را می‌بینم که به‌محض ورود به این بلوار نور گوشی همراه را روشن می‌کنند و تا آخر بلوار را با چراغ گوشی همراه راه می‌روند.

وی تصریح می‌کند: حقیقتاً نمی‌دانم از کدام مشکل باید صحبت کنم ولی این را می‌دانم که  تاریکی حق شهروندان گچسارانی نیست چراکه عبور و مرور در این بلوار برای ما بانوان بسیار هراس‌آور است. مشکل عمده این بلوار سیستم روشنایی آن بوده که بعد از گذشت چند سال هنوز هم اقدامات مناسبی در مورد آن صورت نگرفته است.

بر این اساس، شاید در میان ده‌ها و بلکه صدها مشکل ریزودرشت زندگی شهری، کمبود روشنایی در برخی مناطق شهری آن‌قدرها هم بااهمیت به نظر نرسد، اما واقعیت این است که مسئولان شهری نباید و نمی‌توانند نسبت به جزئی‌ترین مسائل مناطق شهری نیز بی‌تفاوت باشند؛ چراکه همین کمبودها و نواقص کوچک و به‌ظاهر کم‌اهمیت نیز می‌توانند به‌نوعی زندگی شهروندان را به‌تدریج مختل کرده و درروند مطلوب زندگی شهری تأثیرگذار باشند.

بنابراین ضروری است مسئولان شهری از شهرداری‌ها گرفته تا ادارات برق نسبت به تأمین روشنایی مطلوب خیابان‌ها، بلوارها، کوچه‌ها و ... به‌خصوص در هنگام شب که ارتباط تنگاتنگی بااحساس امنیت در زندگی شهری است، بی‌تفاوت نباشند.

 

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها