نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. شهريور 1400 - 7:45
ستار هدایت خواه گفت : با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ، به حکمرانی مجازی با تکیه بر پیام رسان های داخلی و مجموعه نیروهای بومی دست پیدا می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ستار هدایت خواه، تحلیلگر مسائل سیاسی و فرهنگی در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اقدام گوگل پلی در حذف اپلیکیشن های داخلی "روبیکا" و "ذره بین" و نیز حمایت از پیام رسان های داخلی گفت: امروز به تعبیری در شرایط جنگ رسانه ای قرار داریم، هرچند دوران جنگ نظامی تقریبا رو به پایان است مگر در موراد خاص،بنابراین آن چیزی که استکبارجهانی با برنامه دنبال می کند این است که از طریق فضای مجازی افکار عمومی را در راستای اهدافش مدیریت کند.

وی افزود: به تعبیر دیگری هم استعمار فرانو با توجه به فضای مجازی و رسانه ای، درحقیقت نوعی حکمرانی و سلطه برکل جهان را دارد که بتوانند افکار عمومی جهان را در راستای منافع خودشان تامین کند که به همین منظور راه اندازی امپراطوری رسانه ای جهت تسلط برفضای مجازی جزو سیاست های کل نظام سلطه است.

هدایت خواه ادامه داد:بنابراین نظام سلطه با وجود ادعای مضحک آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و...، ولی در عرصه عمل تلاش دارد که تمامی رقبایشان در فضای مجازی و رسانه ای را که مسیر دیگری غیر ازاهدافشان(نظام استکباری) طی می کنند،از میدان بدر کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت:پس در چنین شرایطی که مدعی تقابل تمدنی بین دو تمدن اسلامی و تمدن شیطانی غرب هستیم، قطعا یکی از ابزارهای مهم در این رویارویی همین فضای مجازی است.

هدایت خواه تصریح کرد: امروز با توجه به اهمیت فضای مجازی، پس اگر بخواهیم در این تقابل و درگیری تمدنی در چله دوم انقلاب، توفیقی نیز حاصل شود که مدیریت این فضا از مهمترین ابزارهاست، و همانطور که در عرصه نظامی به نحوی از استقلال و توانمندی رسیده ایم که منتج به بازدارندگی شده است باید بتوانیم در این عرصه هم به مرحله ای از توانمندی و بازدارندگی برسیم.

وی ادامه داد:بنابراین، راه این است که بتوانیم با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و حکمرانی مجازی با تکیه بر پیام رسان های داخلی و مجموعه نیروهای داخلی به این مهم دست پیدا کنیم،البته به این معنی هم نخواهد بود که از ظرفیت های دیگر پلتفرم های خارجی هم استفاده نکنیم اما استفاده از چنین ظرفیت هایی هم باید در راستای منافع ملی و رشد و ارتقای آگاهی مردم براساس چارچوب های تعریف شده قانون باشد.

هدایت خواه درادامه اظهارکرد: اگر در این عرصه نتوانیم در تقابل با حکمرانی نظام سلطه که شیوه جدید استعمار در جهان است، استقلال خودمان را حفظ کنیم که قطعا در عرصه های دیگر هم لطمه جدی خواهیم خورد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت:بنابراین یکی از ضرورت های کنونی کشورمان که در قانون برنامه پنجم نیز این مسئله به عنوان یک تکلیف برای دولت ها مشخص شده، اینکه شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم و از طرف دیگر نیز حمایت های لازم از پیامرسان ها و پلتفرم های داخلی را نیز اعمال کنیم.

وی ادامه داد: معتقم که فعالیت پیامرسان های داخلی بایستی حتما براساس چارچوب و قوانین کشورمان باشد، متاسفانه در دولت گذشته بی مهری ها و غفلت های جدی نسبت به اپلیکشن های داخلی صورت گرفت که به نوعی هم برای جریان های بیگانه فرصت سازی شد.

هدایت خواه گفت:به هرحال امروز یکی از وظایف دولت جدید توجه جدی به این موضوعات است، چنانکه در وعده های انتخاباتی آیت الله رئیسی مشهود بود، و ان شاءالله در این عرصه ها هم به میزانی از توانمندی برسیم که توان بازدارندگی را در مقابل جریانات رسانه ای دشمن داشته باشیم.

وی در پایان افزود:بنابراین باید به پیامرسان ها ، نرم افزارها و اپلیکشن های ایرانی کمک و حمایت جدی شوند و دولت نیز زیرساخت های مور نیاز برای رقابت با نمونه های خارجی را مد نظر داشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها