نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. خرداد 1402 - 15:17
سرهنگ محقق زاده گفت:دشمن در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی به روش‌های مختلف دست به توطئه و فتنه‌گری زده است درحالی‌که فتنه جدید دشمن ترویج بی‌حجابی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سرهنگ سید حمزه محقق زاده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در یادواره شهدای امربه‌معروف و نهی از منکر که در حرم مطهر امامزاده جعفر علیه‌السلام برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: میلاد حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام را به همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، بارگاه مطهر امام رضا علیه‌السلام ملجأ و پناهگاه امت اسلامی است و همیشه تاریخ هدایتگر ملت بزرگ ایران در بسیاری از برهه‌ها و پیچ‌های سخت بوده است.

وی افزود: وقتی از مددها و کرامات امام رضا علیه‌السلام آگاه می‌شویم شاید این موضوع برای خیلی انسان‌های ناآگاه و بی‌اعتقاد قابل‌درک هم نباشد اما انسان‌هایی که تمام وجودشان را به پروردگار گره‌زده‌اند به عمق این موضوعات رسیده‌اند به‌طور نمونه شهید حاج قاسم سلیمانی از امام رضا علیه‌السلام مدد می‌گرفتند که راه شهادت را برایشان هموار کنند.

سرهنگ محقق زاده ادامه داد: امروز بسیاری از علما و بزرگان دین که در قم هستند متوسل به حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌شوند. نکته دیگر اینکه تا قبل از اسلام هیچ جایگاه و منزلتی برای زن وجود نداشت و در تاریخ می‌خوانیم که تا قبل از اسلام دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند اما دین اسلام به زن ارزش و منزلت داد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه اظهار کرد: امروز نگاه غرب به زن همانند نگاه دوران پیش از اسلام است، دنیای غرب از زن به‌عنوان یک آلت دست و کالا بهره می‌برد ازاین‌رو جریان تبعیضی بزرگی در جوامع غربی وجود دارد؛ اما انقلاب اسلامی معتقد است که زنان نه صرفاً در متن، بلکه با قرار گرفتن در مرکز، ایجادکننده تحولات در عرصه‌های مختلف کشور هستند.

سرهنگ محقق زاده تصریح کرد: نگاه اسلام به زن جایگاه بسیار والا و ارزشمندی است بسیاری از علمای ما با نظریه‌پردازان غربی مباحثه می‌کنند و آن‌ها هم پی می‌برند که اسلام دین کاملی است و نقش زن در جامعه اسلامی موردتوجه ویژه قرارگرفته است.

وی افزود: شبهه افکنی و سیاه نمایی از ابزارهای جنگ روانی دشمن به شمار می‌روند و دشمن در فضای مجازی این مسئله را با جدیت دنبال می‌کند، چراکه می‌خواهد اعتقادات دینی و باورهای نسل جوان ما را تضعیف کند. امروز بدون شک فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است اما قواعد و ضوابطی هم برای مدیریت فضای مجازی باید وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه اظهار کرد: در کشورمان مردمانی با آیین‌ها و رسومات خاصی مشغول زندگی هستند و همه هم قابل‌احترام، اما دشمن به‌طور شبانه‌روز هجمه‌های فراوانی به ارزش‌های اسلامی_ایرانی وارد می‌کند به‌عنوان نمونه می‌توان به ترویج بی‌حجابی در جامعه اشاره کرد، فرهنگ ناخواسته‌ای که دشمن می‌خواهد به بانوان و زنان مسلمان تحمیل کند.

وی ادامه داد: دشمنان ازنظر نظامی هر چه تلاش کردند نتوانستند به این مملکت ضربه بزنند و در دوران دفاع مقدس 70 کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم علیه انقلاب اسلامی هم‌پیمان شده بودند اما فرزندان این مرزوبوم با سلاح ایمان به خدا به جنگ با دشمن رفتند و پیروز شدند.

سرهنگ محقق زاده اظهار کرد: ترورهایی که دشمن در کشورمان انجام داد در هیچ نقطه‌ای از دنیا تکرار نشده است، دشمن در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی به روش‌های مختلف دست به توطئه و فتنه‌گری زده است درحالی‌که فتنه جدید دشمن ترویج بی‌حجابی است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در طول 44 سال گذشته چشم‌گیر است و قابل قیاس با هیچ کشوری هم نیست بنابراین این‌همه فداکاری و جان‌فشانی صورت گرفت تا انقلاب اسلامی مسیرش را تا ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) ادامه دهد.

وی افزود: دشمن می‌خواهد سبک زندگی اسلامی ایرانی را با چالش مواجه کند و امروز جنگ، جنگ فرهنگی است و ما باید در این جنگ تمام‌قد بایستیم و نسل جوان و نوجوان را با واقعیت‌های اسلام و انقلابمان آشنا کنیم. نقش زن در جامعه ایرانی بی‌بدیل است و دشمن این مسئله را به‌خوبی لمس کرده است اگرچه تمام اقدامات فرهنگی که انجام می‌شود به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه باید اثرگذار باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران مردم ایران اسلامی در تمامی صحنه‌های انقلاب حضورداشته‌اند و ثابت کرده‌اند که پشتیبان ولایت‌فقیه هستند، باید از فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بهره برد و فرهنگ متعالی دین و پیام دین را به مردم و افکار عمومی برسانیم و اقدام به امیدآفرینی کنیم و این وظیفه اصلی همه فعالین عرصه فرهنگ است. 

گفتنی است یادواره شهدای امربه‌معروف و نهی از منکر به همت حوزه مقاومت بسیج شهیده کاویانی و با حضور خانواده معظم شهدا در حرم مطهر امامزاده جعفر علیه‌السلام گچساران برگزار شد.

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها