نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. ارديبهشت 1400 - 18:58
فعال سیاسی گچساران گفت:اکثریت مردم در حال حاضر گلایه مند هستند و نسبت به وضع موجود نارضایتی هایی دارند اما باید بدانیم این مشکلات از انقلابمان نیست بلکه از انتخاب اشتباه است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بحجت الاسلام والمسلمین  احمد محمدی ،فعال سیاسی و فرهنگی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفت:باید توجه کرد که در نظام‌های استبدادی، اراده و خواست ملت ها در امور کشور نقشی نداشت و تمام امور در دست پادشاهان متمرکز می شد و  به عبارتی، قوای سه‌گانه مقننه، مجریه و قضاییه، همه در اختیار شاه و او تصمیم‌گیری می‌کرد، مردم رعیت شاه محسوب می‌شدند و نظر آنان در مدیریت و حاکمیت تأثیری نداشت.

وی افزود: اما به برکت انقلاب و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی این رویه برچیده شد و حق طبیعی مردم در تصمیم گیری برای کشورشان به آن ها برگردانده شد تا مردم در امور مهم کشور دخالت داشته باشند و به نوعی اراده خویش را در حاکمیت اعمال نمایند و سرنوشت کشور خود را با حضور فعالانه و مشارکت آگاهانه و گسترده، تعیین کنند.

محمدی تصریح کرد:انتخابات نشان دهنده آگاهی سیاسی مردم یک جامعه و حساس بودن آنها به نظامی است که در آن به سر می برند، انتخابات نشان می دهد که عزت و سربلندی و حیات یک ملت در دست خودشان است و در واقع انتخابات تجلی گاه ظهور اراده ملی یک ملت است.

وی اظهارکرد:از لحاظ شرعی تمام اموری که به نحوی به حیات دین و کشور اسلامی ارتباط پیدا می‌کند، وظیفه و تعهد و مسئولیت بالایی را ایجاب می‌کند و آن تکلیف شرعی و مسئولیت دینی است، لذا وظیفه هر مومنی است که در حفظ این نظام اسلامی قدم بردارد و نگذارد که فتنه گران و منافقین که هدف اصلی آنها نابودی اسلام و ایران اسلامی و عزت مسلمین است به اهدافشان برسند.

فعال سیاسی گچساران گفت:اکثریت مردم در حال حاضر گلایه مند هستند و نسبت به وضع موجود نارضایتی هایی دارند اما باید بدانیم این مشکلات از انقلابمان نیست بلکه از انتخاب نادرستمان است که گاها با فریب تبلیغات دروغین شبکه های معاند و همکاران داخلی آنها  از حقایق و انتخاب شایسته دور می شویم و فردی را انتخاب می کنیم که اصلح نیست که با این وجود انتخاب غلط هزینه هایی را تحمیل می کند.

محمدی درادامه تصریح کرد:پس با توجه به این شرایط باید اطلاعات سیاسی خود را بالا برده و نسبت به سواد رسانه ای اطلاعاتی داشته باشیم تا مبادا فریب حربه های رسانه ای دشمن را بخوریم و مجددا انتخابی نادرست صورت گیرد.

وی افزود:شرکت نکردن ملت در انتخابات باعث می شود همانهایی که دغدغه ای ندارند به راحتی هر آنطور که دوست دارند با اقلیت آرا فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند تا به هدف خودشان که اصلی ترین آنها ثروت اندوزی است،برسند که در نتیجه نیز نابودی کشور و آسیب آن متوجه قشر دلسوز و فقیران و مستضعفان جامعه خواهد شد.

 

فعال فرهنگی گچساران اظهارکرد:همه ما وظیفه داریم پاسدار انقلاب و خون شهیدان باشیم و در این راه کوتاهی نکنیم و نگذاریم دشمنان این کشور و انقلاب اسلامی خوشحال بشوند، و مطمئن هستم که  مردم با مشارکت گسترده در انتخابات 1400بازهم دشمنان را پشیمان و سیلی محکمی بر آنان خواهند زد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها