نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1399 - 9:26
فعال رسانه ای گچساران گفت: اگرچه شیوع بیماری کرونا مردم کشورمان را با چالش های جدیدی مواجه ساخت، اما کمک های مومنانه موجب شد تا روحیه تعامل،از خودگذشتگی و نوع دوستی در جامعه شکل بگیرد و ارزش های نابی که گرد فراموشی برآنها نشسته بود بار دیگر در جامعه احیاء و تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بهمن اسدی خیرآباد،فعال رسانه ای گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی ضمن پیوستن به پویش کمک های مومنانه گفت:زندگی بشر از آغاز تشکیل اجتماعات به هم گره خورده است و این پیوند با توجه به ذات جمعی بودن انسان ها ناگسستنی است .

وی افزود:روحیه تعاون و همکاری در طول تاریخ در اکثر جوامع انسانی و ملل مختلف با قومیت ها و نژادهای متفاوت وجود داشته است و مبانی ،فلسفه تعاون و همکاری اجتماعی از نگاه قرآن نیز به اجتماعی‌‌بودن انسان و برآورده‌شدن بسیاری از نیازهای بشر در اجتماع، تعلق اموال و مواهب الهی به جامعه و تمام مردم، و مسئله برادری و اخوت دینی اشاره دارد.

اسدی اظهارکرد:بنابراین اساس دین اسلام نیز بر اجتماع و پیوستگى افراد با جامعه است؛ زیرا وجود فرد محدود است و به همین جهت، آثار و نتایجی که بر اجتماع مترتب می‌شود، هرگز قابل قیاس با اثر محدود و ناچیز هر یک از افراد نخواهد بود.

این فعال رسانه ای در ادامه تصریح کرد:بنابراین اسلام به پیروان خویش سفارش کرده تا در انجام کارهاى نیک پشتوانه یکدیگر باشند و هنگامی که افراد با یکدیگر اجتماع نمایند و روابط اجتماعی داشته باشند، روحیه وحدت در کالبد آنان دمیده می‌شود و از تفرقه و پراکندگی در امان خواهند بود؛ لذا در اسلام مشارکت اجتماعی اهمیتی بسزایی دارد.

اسدی افزود:مردم خوب و مهربان کشور عزیزمان ایران؛ همیشه در روزهای سخت یاور همدیگر بوده اند و این دستور الهی را که درآیات و روایات نیز تاکیدات فراوان دارد به نحو شایسته انجام داده و به جا اورده اند .

وی تصریح کرد:باید این نکته را هم مورد توجه قرار داد که تمدن اصیل ایرانی در کنار نگاه دینی جامعه باعث شده مردم آنچنان در هم پیوند بخورند تا در تمام مواقع بحرانی همچون یک خانواده در کنار هم باشند و مشکلات را کنار بزنند.

این فعال رسانه ای گفت:در بحث کمک مومنانه نیز آنچه از ابتدای شروع ویروس کرونا در کشورمان مشاهده کردیم جدای از تلخی از دست دادن شماری از هم وطنان مان، فداکاری های بی نظیر و هم دلی همیشگی مردمان خوب سرزمین مان را شاهده بوده و هستیم.

وی افزود:بعد از اینکه مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال همه را سفارش به کمک های مؤمنانه کردند شاهد موجی از کمک رسانی ها به نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا بودیم که در چندین مرحله این اقدامات انجام شد و برگ افتخار دیگری در تاریخ این ملت ثبت شد .

اسدی در ادامه گفت:در حقیقت اگرچه شیوع بیماری کرونا مردم کشورمان را با چالش های جدیدی مواجه ساخت، اما کمک های مومنانه موجب شد تا روحیه تعامل،از خودگذشتگی و نوع دوستی در جامعه شکل بگیرد و ارزش های نابی که گرد فراموشی برآنها نشسته بود بار دیگر در جامعه احیاء و تقویت شود.

وی تصریح کرد:بنابراین می طلبد که در تداوم این حرکت مهم ضمن لبیک به فرمان حضرت آقا و با مشارکت همه نهادها و مردم در این امر خداپسندانه بازهم شاهد خلق حماسه ای دیگر توسط مردم عزیز کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها