نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. شهريور 1400 - 19:06
گروه های جهادی گچساران برای محرومیت زدایی و حمایت از نیازمندان همچنان با جان و دل پای کار مردم ایستاده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجتبی جعفری، مسئول گروه جهای حضرت زینب سلام الله علیها در گچساران درباره اقدامات این گروه جهادی در ماه محرم گفت:به رسم هر ساله مراسمات ماه محرم در تمام نقاط جهان با مدد حضرت ولیعصر (عج) برگزار می شود،به تبع در شهرستان گچساران و در محله با صفای ما( محله لبنان ) این مراسمات با شور و شوق عجیبی از اول محرم شروع و تا دوازدهم محرم به طور مستمر انجام و بعد از آن تا آخر ماه صفر بعضی از برنامه ها نیز تدام دارند.

وی افزود:بنابراین از محرم سال ۹۹ در کنار برنامه های هیئت عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)نیز اقدامات جهادی و گره گشایی های خیر خواهانه توسط بسیجیان گروه جهادی حضرت زینب (س) هم انجام می شود.

جعفری ادامه داد:با تفاهم، همکاری و ارتباط بسیار خوبی که بین بسیجیان پایگاه مقاومت این محله ، هیئت عزاداری و نیز هیئت امناء مسجد محل وجود دارد، توانسته ایم در سطح محله لبنان و حتی فراتر از آن در محله های اطراف خدمات جهادی خیلی خوبی به شهروندان انجام دهیم که امیدواریم با توجه به برنامه ریزی ها و ایجاد کارگروه های خاص، در آینده شاهد خدمات ویژه این گروه جهادی به اقشار ضعیف و نیازمند سطح محله و محلات همجوار هم باشیم .

وی در ادامه گفت:بخشی از اقدامات گروه جهادی حضرت زینب سلام الله علیها در ماه محرم سیاه پوش کردن مکان هیئت و مسجد،برپایی موکب خدمت به نام نامی حضرت زینب (س)،برافراشتن پرچم عزای حسین (ع) بر بام منازل محله ، پذیرایی از عزاداران حسینی با رعایت مسائل بهداشتی،تهیه و توزیع سبدهای معیشتی و پخش آن بین نیازمندان و جامعه هدف و تهیه داروی بیمارانی که در وضعیت معیشتی ضعیفی هستند تنها بخشی از اقدامات این گروه جهادی در این ایام گذشته ماه محرم بود.

 جعفری تصریح کرد:پخت نذری و توزیع آن بین نیازمندان و فقراء،تهیه و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده،برگزاری جلسات ویژه اعضاء گروه جهادی و توجیه آنان جهت ارائه هر چه بهتر خدمات جهادی،راه اندازی دسته های عزاداری در سطح شهر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی،کمک به خانواده های نیازمند که درگیر بیماری کرونا بوده اند نیز از اقدامات این گروه جهای در این شهرستان بود.

مسئول گروه جهادی حضرت زینب سلام الله علیها در ادامه هم افزود:باید به این موضوع هم اشاره کرد که با آغاز شیوع کرونا در شهرستان، این گروه جهای نیز همپای دیگر گروه های جهادی شهرستان هم پای کار آمدند و با گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، خیابان ها، محلات و دیگر نقاط شهر سهمی عمده در پیشگیری اولیه از این بیماری در این شهرستان داشتند.

وی ادامه داد:توزیع بسته های معیشتی، توزیع ماسک، مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده، توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم، توزیع مواد پروتئینی، تهییه وسایل منزل از جمله کولر، بخاری ،فرش و ... برای نیازمندان و همچنین کمک جهزیه زوج های جوان نیازمند از دیگر اقدامات این گروه جهادی از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان بوده است هرچند این اقدامات همچنان با قوت هم ادامه دارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها