نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. خرداد 1394 - 9:28
فعال سیاسی و فرهنگی گچساران گفت:اقدام مسئولان حوزه آزمون کنکورسراسری در یاسوج را حتی اگر با حسن نیت و مثبت اندیشی هم تلقی کرد نوعی توهین و اقدامی نسنجیده و دور از شأن و فرهنگ دانشگاه و آموزش و پرورش است.

یدالله مرادی فعال فرهنگی وسیاسی گچساران صبح امروز در گفت گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در واکنش به برداشتن اجباری چادر داوطلبان خانم  کنکور سراسری تجربی در شهر یاسوج گفت: حجاب مبنای اعتقادی ، فکری و دینی هر زن مسلمان و رابطه مستقیم با عفاف و حیاء برای هر مسلمان اعم از زن و مرد را دارا ست و حکم قرآنی و مایه سلامت رفتار آحاد جامعه است.

 

وی با بیان اینکه مهمترین جلوه ظاهری و عینی حجاب و عفاف چادر است، افزود:در حقیقت  چادر نه تن پوش ،نه سرانداز و نه لباس رفع برهنگی است ،بلکه لباس تقواست .

 

مرادی با اشاره به اینکه چادر لباس حیاء ، غیرت ، شخصیت و شأنیت است که در ایران اسلامی عمری به درازای تاریخ کهن و باستان این سرزمین دارد،تصریح کرد:چادر نماد هویت ، شخصیت و معرف انسانیت زن مسلمان است و در تاریخ ایران هم ریشه و قدمتی تمدنی دارد.

 

فعال فرهنگی و سیاسی گچساران با بیان اینکه امروز چادر یک پرچم و یک علم در برابر نگاه ابزار گرایانه به زن در جوامع مختلف است، گفت:چادر هم فکر و اندیشه دینی یک زن را به نمایش می گذارد و هم تقوا و سلامت نفس اورا بیان می داردو هم مرزبندی علنی با تفکرات لیبرالی و مسلک های سکولار است.

 

وی افزود:چادر در حال حاضر در اروپا و جوامع غرب حکم اسلحه ای را دارد که هر زن مسلمان برای دفاع از باورهایش مورد استفاده قرار می دهد و چادر برای زن مسلمان مصونیت اعتقادی ایجاد می کند و با محدودیت های هویت انسانی که برای یک زن ایجاد شده مبارزه می کند.

 

مرادی تصریح کرد:امروزحجاب اسلحه ای دشمن شکن است که اروپا و غرب و تفکر حاکمیت پوشالی انسان محور اروپا را به چالش کشانیده است.

 

وی با بیان اینکه امروز رگه ها و آثاری از مدعیان روشنفکری در کشور بدنبال تحقیراین ابزار شخصیت محور هستند،تصریح کرد: متاسفانه برخی سعی در بی اعتنایی و بد رفتاری با حجاب کرده اند و زنان فریب خورده ای هم در سال های اخیر که روزی عنوان نمایندگی مجلس ششم را یدک می کشید آنرا به تمسخر و استهزاء کشانده اند.

 

فعال فرهنگی و سیاسی گچساران درادامه گفت:اقدام مسئولان حوزه آزمون کنکورسراسری در یاسوج را حتی اگر با حسن نیت و مثبت اندیشی هم تلقی کرد نوعی توهین ، اقدامی نسنجیده و دور از شأن و فرهنگ دانشگاه و آموزش و پرورش است.

 

وی افزود:این توهین است که برخی می گویند به منظور جلوگیری از تقب چادرها را جمع آوری کرده و یا اینکه عوامل حوزه برگزاری همه زنان بودند؛مگر عزیزان ما چادر را هویت ملی دینی و اعتقادی نمی داننندکه این توجیه ضعیف و غیر عقلانی را ارائه می دهند؟.

 

مرادی تصریح کرد:مگر بازرسان حوزه ها و مدیران دولتی که از حوزه ها سرکشی و بازدید می کنند مراد نیستند،مگر خبر ندارندکه حضرت زهرا سلام الله علیهادر حضور پدر از چشم نابینا هم خود را پوشانید و فرمود:" او نابیناست من که بینا هستم".

 

وی افزود: تلقین اینکه در جامعه چادری و چادری ها متقلبند در حالیکه شیوه های تقلب امروز صنعتی و مدون است و بدون چادر اقدام می شود ویا با چادری ها با دیده ظن و سوء رفتار برخورد شود تا افراد بی چادر و سهل انگار احساس غرور ، آرامش و راحتی داشته باشند و یا بوجود آمدن این تفکر که چادری ها درس نخوان هستند؛از پیام های توهین آمیز، نامناسب و ناهنجار توجیه سخن جلوگیری از تقلب است.

 

فعال فرهنگی و سیاسی گچساران با بیان اینکه بسیاری از نخبگان علمی و مخترعان کشور بانوان هستند ،گفت: امروزدختران دانشگاهی با چادر و رعایت حدود چادرتوانسته اند توانایی ها و استعدادهای درونی خود را بخوبی در جامعه بروز دهند و به موفقیت های چشمگیری دست بیابند.

 

مرادی در ادامه تاکید کرد: نبایددر هیاهوی سیاسی و دفاع ناشیانه مقامات اداری استانی این حرکت نامناسب با اغماض و سرپوش مواجه شود تا کسی جسارت تکرار چنین روشی را بدست آورد وسیاستهای جوامع غرب زده نباید بوسیله مدیران سیاسی و فرهنگی در استان عفیف پرور ما تبدیل به موقعیت شود و جولان دهد.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

نفرین بر افراطی گری پر سود و منفعت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها