نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. اسفند 1398 - 18:56
هرچند در این تراژدی تلخ افراد بسیاری هم می توانند دخیل باشند،اما شاید بتوان مهمترین دلیل آن را ضعف مدیریت ورزش در نفت نامید که از سال گذشته تاکنون ساز ناکوک خود را با دخالت های افراد غیر متخصص به بدترین شکل ممکن می نوازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،وقتی صحبت از ورزش گچساران می شود،تمام نگاه ها نیز به سمت ورزش نفت  می رود که از ۵۰ سال پیش تاکنون طلایه دار ورزش قهرمانی گچساران و به تبع استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است،که متاسفانه این روزها خبرهای خوبی از ورزش نفت به گوش نمی رسد و بسیاری از هواداران این تیم دیگر حتی به ورزشگاه ها هم نمی آیند.

 پس از حذف هندبال بانوان ،ناکامی های هاکی، هندبال مردان و نیز بسکتبال و تلاش های نه چندان موثر واترپلو، این بار اما حکایت تلخ روزهای بد ورزش نفت به فوتبال که البته از طرفداران بی شماری هم برخوردار است، رسیده است.

اگر چه از نبود بودجه و آبروریزی در عدم پرداخت پول هتل محل اقامت تیم در بوکان ، افتضاح مدیریتی و استعفای تک تک اعضای تیم که این روزها به سرپرست این تیم نیز سرایت کرده و این تیم بدون سرپرست به مسابقات اعزام می شود تا دیگر مشکلات اساسی تیم فوتبال ،حال باید به حال این تیم گریست که اینگونه سرمایه های ورزش شهری با این همه ثروت ملی به فنا می رود.

هرچند دراین تراژدی تلخ افراد بسیاری هم می توانند دخیل باشند،اما شاید بتوان مهمترین دلیل آن را ضعف مدیریت ورزش در نفت نامید که از سال گذشته تاکنون ساز ناکوک خود را با دخالت های افراد غیر متخصص به بدترین شکل ممکن می نوازند و امروز شاهد گلایه همان افرادی هستیم که روزی خود را متخصص تیمداری و ورزش در کشور می دانستند.

جدای از این مسائل، اما این تنها گلایه امروز هواداران نیست بلکه بلاتکلیفی هزاران ورزشکار بومی از نبود آینده ای روشن در امر ورزش این شهرستان است که شاید هیچ وقت نتوانند در ورزش کشور استعدادهای خود را شکوفا کنند و تنها دلیل آن هم تصمیمات غلط و بر محوریت خط کشی های سیاسی عده ای است که حتی یک عکس با لباس ورزشی نداشته و از ورزش فقط خودنمایی و شهرت از کنار سوء استفاده از نام ورزشکاران را می شناسند.

باید توجه داشت که در سال های اخیر بارها شعار بومی گرایی در ورزش نفت همواره از سوی مدیران این شرکت مطرح بوده و اما دریغ از ذره ای عمل به این شعار نخ نما شده در حالی که همه اهالی ورزش به خوبی می دانند این شعار نیز تنها در حد حرف خواهد بود و همچون سال های گذشته بسیاری از بازیکنان و مربیان بایستی در خانه خاک بخورند و عده ای غیربومی برای کسب همان نتایج ضعیف گذشته با پول نداشته بیت المال این منطقه ،وقت و آینده جوانان این خطه را به بازی بگیرند.

فصل 98_99 با همه تلخی ها به سرعت در حال گذران است، که اگر بخواهیم خیلی گذرا اتفاقات فوتبال نفت وگاز گچساران را مرور کنیم سوالات بسیاری برای روشنگری افکار عمومی مطرح خواهد شد که پاسخ به آنها پشت پرده های اتفاقات فوتبال این شهر را نمایان می کند.

اما بی تدبیری متولیان امر ورزش موجب شده تا بسیاری از این جوانان نتوانندجایگاهی برای خود در این تیم داشته باشند،اما بازیکنان درجه چندم سایر شهرها با قراردادهای میلیونی یک فصل را در این تیم سپری می کنند که نه تنها موفقیتی برای این تیم کسب نکردند بلکه شانس حضور یک بازیکن هم استانی هم در این تیم از دست می رود.

مطمئنا مردم و علاقمندان فوتبال از نتایج ضعیف این تیم در فصل جاری و نیز سکوت مدیران نفتی ، گلایه ها دارند و به خوبی می دانند که متولیان امر به دنبال گذشت زمان و سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف و تاسف بار خود هستند،اگر چه مردم و ورزشکاران به راحتی از این موضوع نخواهند گذشت که اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد مطمئنا سرنوشت این تیم برای همیشه با چالش روبرو خواهد شد.

با این تفاسیر همه علاقمندان و دلسوزان واقعی ورزش به دنبال کسب موفقیت تیم های ورزشی و ورزشکاران با استعداد هم استانی هستند که این تنها با همدلی و کنار زدن افراد فرصت طلب و منافع طلب رقم خواهد خورد.

به راستی ورزش نفت بار دیگر به دوران اوج خود بازخواهد گشت و یا همچنان اسیر مافیایی سیاسی غیرمتخصص خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها