نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. مهر 1398 - 13:17
وزیر نیرو گفت:در مجموع وزارت نیرو در این استان علاوه بر این پروژه هایی که امروز افتتاح می شوند (47پروژه) ،70پروژه مهم آب ،برق و فاضلاب را دست اجرا دارد و یکی از کارگاه های بزرگ صنعت آب و برق در سطح کشور استان شماست و این 70پروژه اعتباری بالغ بر 8هزارو 324میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح پست 20کیلو ولت گچساران گفت:ابتدای از تاخیر در ورود پوزش می طلبم، در ابتدای کلام خدا را شاکرم که توفیقی ایجاد شد که به همراه جمعی از مسئولین در خدمت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

 

وی افزود:47پروژه در مجموع در بخش های مختلف ،آب ، برق و فاضلات در این استان افتتاح شده و یاخواهد شد با اعتباری بالغ بر 166میلیارد تومان و همچنین عملیات اجرایی 12پروژه نیز آغاز خواهد شد آنهم با اعتباری بر126میلیارد تومان که عمدتا در بخش برق است.

 

اردکانیان اظهارکرد: بازدیدهایی هم از پیشرفت طرح های مهم و بزرگ استان هم در تامین آب که 4پروژه سد سازی و تامین برق هم دو پروژه و طرح های آبرسانی های شهری و روستایی را بازدید می کنیم که ان شاءالله اگر مشکلاتی وجود دارد رفع شود و سرعت به انجام این پروژه ها بدهیم که این 11پروژه هم اعتباری بالغ بر3هزار و 500میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.

 

وزیر نیرو گفت:در مجموع وزارت نیرو در این استان علاوه بر این پروژه هایی که امروز افتتاح می شوند (47پروژه) ،70پروژه مهم آب ،برق و فاضلاب را دست اجرا دارد و یکی از کارگاه های بزرگ صنعت آب و برق در سطح کشور، استان شماست و این 70پروژه اعتباری بالغ بر 8هزارو 324میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.

 

اردکانیان تصریح کرد:البته متوسط پیشرفت این پروژه ها 35درصد است که امیدواریم که با استفاده از منابع مختلف و کمک نمایندگان مجلس و مسئولین استان ،ما بتوانیم تنوع بخشی لازم را هم به منابع درآمدی صنعت و برق را هم داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد:صنعت برق امروز بالغ بر 23هزار میلیارد تومان در سال از روش های مختلف تحصیل منابع می کند و در جهت طرح های بزرگ تامین و توزیع برق بکار گرفته می شود و امیدواری ما این است که هرچند شرایط تحریمی شرایط سختی است اما با تدبیر ، هوشمندی و پایداری مردم و مسئولین این شرایط پشت سر گذاشته شود.

 

وزیر نیرو افزود:همانگونه در فضای جنگی که برما تحمیل شد اما بیشترین برکات را از دفاع مقدس عاید کشور شد و آنچه که امروز در عرصه فناوری و دستاوردهای وسیع علمی نصیب ما شده است از رهگذر خوداتکایی است که در زمان جنگ فراهم شد .

 

اردکانیان تصریح کرد:ما تردید نداریم که شرایط سخت تحریم های ظالمانه و هوشمند دشمن را پشت سر خواهیم گذاشت و از این شرایط سخت دستاوردهای بزرگی همچون اتکا بیشتر به منابع غیرنفتی ، تولید و عرصه صادرات به فعالیت های وسیع منطقه ای را دستاورد خودمان و ملت ایران، تجربه خواهیم کرد.

 

وی افزود:وزارت نیرو در همین شرایط است که از این هفته به اصطلاح کمپینی را تحت عنوان "الف ب ایران" آغاز می کند و تا پایان سال 227پروژه بزرگ  آب و برق و فاضلاب شهری و روستای را در جای جای کشور به بهره برداری خواهیم رسانید و تعداد قابل توجهی از نیروگاه های حرارتی است در 13استان کشور نیز طرح های توسعه و منابع آب و خاک ،شبکه های آبیاری ، زهکشی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب همه به برکت تلاش و فعالیت و اتکاء به منابع داخلی به ثمر خواهد رسید.

 

وزیر نیرو گفت:بزرگترین دستاورد ما حفظ این اندوخته هاست و این عادت خوب مصرف صحیح برق را نه صرفا در سال های خشکسالی و یا کمبود برق مد نظر خواهیم داشت، همانطورکه امسال توانستیم حدود 3هزارو 800مگاوات اوج بار را کاهش و همزمان 150هزار مگاوات ساعت انرژی را به بخش صنعت بدهیم.

 

اردکانیان گفت:امسال توانستیم تولید را افزایش بدهیم و حدود 3هزارو 800مگاوات در مجموع به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد و بیشترین مقدار صادرات انرژی را داشته ایم که باید تداوم داشته باشد.

 

وی تصریح کرد:برخورد مردم با این موضوعات بسیار مهم است و هر چه بتوانیم عادت خوش مصرفی را در بین خودمان تقویت و نهادینه کنیم توسعه کشورمان را افزایش خواهیم داد و آسیب پذیری خودمان را کاهش و از این منابع برای پیشرفت و آبادانی کشورمان بهره خواهیم برد.

 

 

 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها